Studia podyplomowe WROCŁAW: Psychodietetyka
Studia podyplomowe WROCŁAW: Psychodietetyka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowanie są do wszystkich osób zainteresowanych psychodietetyką, a w szczególności: dietetyków, technologów żywności; psychologów i psychoterapeutów; lekarzy i pielęgniarek; nauczycieli i pedagogów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Słuchacze podczas studiów zapoznają się z tematyką zachowań zdrowotnych, ich somatycznych oraz psychologicznych uwarunkowań oraz metod wspomagania ich zmiany. Zdobędą najnowszą wiedzę na temat szeregu chorób związanych z niewłaściwym odżywianiem, takich jak na przykład: otyłość, miażdżyca, cukrzyca, anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaStudent posiada wiedzę na temat szeregu chorób związanych z niewłaściwym odżywianiem, takich jak na przykład: otyłość, miażdżyca, cukrzyca, anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania. Posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie istoty problemów związanych z odżywianiem oraz na skuteczne motywowanie do zmiany. Wie, jak oddziaływać na jednostki i grupy, aby wspomagać zmianę sposobu ożywiania, jak motywować do leczenia dietetycznego oraz w jaki sposób przygotowywać programy edukacyjne dla różnych populacji, takich jak młodzież i dzieci, osoby starsze, kobiety w ciąży itp. Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, interpretowania i oceniania zachowań zdrowotnych człowieka i motywów nimi kierujących. Posiada umiejętność wykorzystania i integrowania wiedzy z zakresu psychologii i dziedzin pokrewnych do rozumienia uwarunkowań nawyków żywieniowych, dotyczących aktywności fizycznej i innych zachowań zdrowotnych. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UmiejętnościPotrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną do projektowania i prowadzenia działań promujących zdrowe odżywianie i inne zachowania zdrowotne. Posiada umiejętność komunikacyjne oraz umiejętności krytycznej analizy skuteczności różnych metod oddziaływania w celu promocji zdrowej diety, aktywności fizycznej i innych zachowań zdrowotnych. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczneSłuchacz ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie i wdraża w życie potrzebę uczenia się przez całe życie, doskonalenia osobistego i zawodowego z uwzględnieniem wymiaru interdyscyplinarnego. Rozumie znaczenie empatii wobec drugiego człowieka i komunikacji interpersonalnej oraz ich roli w promocji zdrowia i edukacji z zakresu żywienia. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
CZĘŚĆ PSYCHOLOGICZNA
MODUŁ I PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU PSYCHOLOGII ODŻYWIANIA
- Emocje a jedzenie.
- Praktyka mindfulness w kontekście zachowań żywieniowych.
- Psychologia jedzenia.
MODUŁ II PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZMIANY ZACHOWAŃ ZDROWOTNYCH
- Samokontrola odżywiania i trudności z nią związane.
- Proces zmiany - modele zmiany zachowań zdrowotnych.
- Zmiana nawyków żywieniowych – perspektywa interdyscyplinarna.
MODUŁ III PROBLEM NADWAGI I OTYŁOŚĆ - PODEJŚCIE PSYCHOLOGICZNE
- Psychologia odchudzania.
- Dialog motywujący – podstawowe zagadnienia.
- Nadwaga i otyłość-interwencje psychologiczne
- Problemy osób z nadwagą i otyłością.
- Przyczyny nadmiernego jedzenia.
- Rodzinne uwarunkowania nadwagi i otyłości.
MODUŁ IV ZABURZENIA ODŻYWIANIA
- Praca z pacjentami z różnymi zaburzeniami odżywiania.
- Specyfika różnych zaburzeń odżywiania.
MODUŁ V PROMOCJA ZDROWEGO STYLU ŻYCIA W SPOŁECZEŃSTWIE
- Jak projektować programy profilaktyczne.
MODUŁ VI ZMIANA NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH – INTERWENCJE PSYCHOLOGICZNE
- Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży.
- Wspomaganie procesu zmiany nawyków żywieniowych I - rozpoznawania natury problemów z odżywianiem.
- Wspomaganie procesu zmiany nawyków żywieniowych II - motywowanie do zmiany.
- Wspomaganie procesu zmiany nawyków żywieniowych III - formułowanie zaleceń, budowanie planu zmiany.
- Wspomaganie procesu zmiany nawyków żywieniowych IV - praca w obszarze trudności z samokontrolą odżywiania.
- Wspomaganie procesu zmiany nawyków żywieniowych V – podsumowanie.
- Komunikacja z pacjentem w gabinecie dietetyka, lekarza i psychologa.
MODUŁ VII CIAŁO I UMYSŁ W RÓŻNYCH KONTEKSTACH
- Motyw jedzenia w sztuce.
- Piękno ciała w filozofii i kulturze różnych społeczności.
CZĘŚĆ DIETETYCZNA
MODUŁ I PODSTAWY DIETETYKI
- Budowa i funkcje układów związanych z przyswajaniem pokarmów.
- Dietetyka – podstawowe zagadnienia.
- Mody żywieniowe a medycyna oparta na faktach.
- Żywienie różnych grup osób.
MODUŁ II ODŻYWIANIE A ZDROWIE
- Dietoterapia w leczeniu nadwagi i otyłości.
- Popularne choroby dietozależne i ich dietoterapia.
- Skład posiłków i wpływ różnego typu diet na funkcjonowanie somatyczne i psychiczne.
MODUŁ III AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A ZDROWIE CZŁOWIEKA
- Praktyczne aspekty prowadzenia zajęć z zakresu aktywności fizycznej.
- Fizjologia wysiłku fizycznego.
- Wysiłek fizyczny a redukcja masy ciała.
- Zalecenia dotyczące aktywności fizycznej w różnych grupach ludności.
- Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Organizacja nauki
Czas trwania: dwa semestry - 200 godzin dydaktycznych, liczba możliwych punktów do zdobycia ECTS: 42. Zjazdy odbywają się w soboty i niedziele.
Harmonogram usługi obejmuje przerwy kawowe i obiadowe. Godzina dydaktyczna trwa 45 minut. Szczegóły realizacji poszczególnych zjazdów (godziny realizacji, przedmioty, prowadzący) wkazane są w harmonogramie, który udostępniany jest słuchaczom nie później niż na 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
Jako osoby prowadzące zajęcia wymieniona jest część kadry dydaktycznej kierunku.
Studia będą się odbywać w formie mieszanej. Część zajęć odbywa się stacjonarnie w wyznaczonym miejscu, drugą część trener prowadzi na żywo poprzez komunikator.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem: https://www.swps.pl/oferta/wroclaw/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychodietetyka
Uniwersytet SWPS zajęcia zdalne prowadzi poprzez narzędzia Google Meet i Google Classroom.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto39,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto39,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr n. med. Magdalena Golachowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne dla uczestników usługi są udostępniane Słuchaczom:
- za pośrednictwem usługi Google Classroom, na której odbywają się zajęcia prowadzone zdalnie, lub
- w formie papierowej w przypadku zjazdów stacjonarnych
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata wszystkich poniżej wymienionych warunków:
- Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (https://rekrutacja.swps.pl/s/login/?language=pl) i załączenie przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
- Spełnianie warunków: dyplom ukończenia uczelni wyższej (minimum licencjat).
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytet SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Rok akademicki rozpoczyna się 01.10.2024 r.
Na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości cena usługi wynosi 7 900,00 zł – jest to kwota, którą ponosi Słuchacz w przypadku wyboru systemu płatności 1 raty/rok akademicki. Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci, studenci i słuchacze Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Pozostałe osoby prowadzące: dr Agata Juruć, mgr Agnieszka Trzyna, mgr Małgorzata Borczyk, prof. dr hab. Leszek Koczanowicz, dr Dorota Koczanowicz.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem: https://swps.pl/oferta/wroclaw/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychodietetyka
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google Workspace (Google Classroom oraz Google Meet)
2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2, 2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera video. (Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy). Android z systemem 5.0 lub nowszy/iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader, Pakiet biurowy np Libre Office, Open Office lub Microsoft Office.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami