Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (tj: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania); wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych. Rozwijane będą kompetencję zgodne z Opis kompetencji kadr w obszarze HR dot. „Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością"Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. • Obsługuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. PRE I POST TEST- TEST TEORETYCZNY | Kryteria weryfikacji • Obsługuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji • Projektuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji • Planuje i organizuje rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji • Projektuje i uzasadnia pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i definiuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje i organizuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Organizuje i uzasadnia rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji Omawia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program:
- Idea różnorodności – jak zdefiniować różnorodność i jakie korzyści przynosi różnorodność?
- Definicje różnorodności oraz sposoby ich interpretacji
- Różnorodny zespół – czyli jaki? Charakterystyka ze względu na kryteria m.in. wieku, płci, narodowości etc.
- Korzyści i atuty różnorodnych i wielopokoleniowych zespołów.
- Jak sprawić, by różnorodność łączyła a nie dzieliła?
2. Różnorodność jako Źródło Innowacyjności
- Jak różnorodność wpływa na procesy decyzyjne i problem-solving
- Kreowanie zespołów zróżnicowanych pod względem umiejętności i doświadczeń
- Przykłady innowacyjnych organizacji opierających się na różnorodności
3. Równość i Sprawiedliwość Organizacyjna
- Zapewnianie równego dostępu do szans i zasobów
- Eliminowanie dyskryminacji w miejscu pracy
- Koncepcja sprawiedliwości organizacyjnej i jej znaczenie
4. Zintegrowane Zarządzanie Różnorodnością w Procesach HR
- Wprowadzanie polityk i procedur zapewniających różnorodność
- Działania rekrutacyjne sprzyjające zróżnicowaniu zespołów
- Programy rozwoju dostosowane do różnych grup pracowników
Dzień 2
- Mierzenie Efektywności Zarządzania Różnorodnością
- Narzędzia do monitorowania i oceny różnorodności w organizacji
- Analiza wskaźników biznesowych związanych z różnorodnością
- Doskonalenie działań w oparciu o feedback i wyniki ocen
2. Zrozumienie różnorodności w zarządzaniu
- Definicja różnorodności i jej rola w zarządzaniu zespołem
- Analiza korzyści wynikających z różnorodnego zespołu
- Rozważanie wyzwań związanych z zarządzaniem różnorodnością
- Koło różnorodności, czyli z czego wynikają różnice (wymiar kulturowy, organizacyjny, zewnętrzny, wewnętrzny).
3. Diagnoza zespołu i identyfikacja różnorodności
- Techniki diagnozowania różnorodności w zespole
- Identyfikacja różnych aspektów różnorodności, w tym pokoleniowej
- Ocena wpływu różnorodności na wydajność i efektywność zespołu
Dzień 3
- Wprowadzenie do przywództwa włączającego.
- Czym jest przywództwo włączające?
- Jakie warunki należy spełnić, aby mówić o przywództwie włączającym?
- Budowanie środowiska „Diversity&Inclusion”.
- 4 obszary przywództwa włączającego. Praktyki wspierające przywództwo włączające.
2. Kierowanie zespołem różnorodnym
- Lider inkluzywny vs lider demotywujący
- Zasady i praktyki zarządzania zespołem w kontekście budowania przywództwa włączającego.
- Style kierowania jak łączyć z funkcją motywowania?
- Typy osobowości - reakcja na motywator
- Współzależność etapów rozwoju zespołu od stylu zarządzania i typu pracownika
- Potrzeba uznania i akceptacji – technika motywacji UF
- Trzy style prowadzenia rozmowy motywującej
- Budowanie kultury dialogu – udzielanie, pozyskanie
i przyjęcie informacji zwrotnej.
3. Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego
- Różnorodność i kultura włączająca w rekrutacji.
- Różnorodność i kultura włączająca w zatrudnieniu.
- Różnorodność i kultura włączająca w onboardingu.
- Różnorodność i kultura włączająca a możliwości rozwoju (awans zawodowy i podnoszenie kwalifikacji).
- Różnorodność i kultura włączająca a ocena i monitoring postępów.
- Różnorodność i kultura włączająca a offboarding.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Pre i post - test teoretyczny | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Idea różnorodności – jak zdefiniować różnorodność i jakie korzyści przynosi różnorodność? | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Różnorodność jako Źródło Innowacyjności | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Równość i Sprawiedliwość Organizacyjna | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Zintegrowane Zarządzanie Różnorodnością w Procesach HR | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Mierzenie Efektywności Zarządzania Różnorodnością | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Zrozumienie różnorodności w zarządzaniu | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Zrozumienie różnorodności w zarządzaniu | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Diagnoza zespołu i identyfikacja różnorodności | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Wprowadzenie do przywództwa włączającego. | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Kierowanie zespołem różnorodnym | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 368,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 368,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Gieras
Posiada ponad 120h doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce w przeciągu ostatnich 24 miesięcy, liczone wstecz od rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały dydaktyczne zostaną przekazane w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi