Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową” jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji; zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju; budowania rozwiązań opartych o intermentoring oraz przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji • Definiuje działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Organizuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia i charakteryzuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji • Planuje i monitoruje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji • Organizuje i uzasadnia efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji • Organizuje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji • Planuje rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji • projektuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje wypalenie zawodowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji • Organizuje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji • Planuje i organizuje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji • Charakteryzuje wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji • Definiuje atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
DZIEŃ 1
- Wprowadzenie do szkolenia – procesy demograficzne a rynek pracy
- Procesy demograficzne w Polsce i Unii Europejskiej
- Starzenie się społeczeństw a funkcjonowanie w świecie VUCA
- Funkcjonowanie i rozwój firmy w sytuacji różnorodności pokoleniowej pracowników
2. Kto jest, kto czyli pokolenia w pracy
- Z czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy system wartości?
- Wpływ warunków wychowania i dorastania na kształtowanie się pokoleń
- Charakterystyka generacji:
- Baby Boomers
- Generacja X
- Pokolenie Y
- Gen Z
- Płatki śniegu
- Fakty i mity o generacjach.
- „Inni – nie znaczy gorsi” – znaczenie akceptacji różnic międzypokoleniowych i wzajemnego szacunku
- Korzyści dla biznesu z tworzenia zespołu wielopokoleniowego
3. Komunikacja i działania pokoleń w pracy – styl pracy
- Jak funkcjonują przedstawiciele pokoleń w pracy
- Preferencje – styl pracy a pokolenia:
- motywatory
- oczekiwania wobec przełożonego i pracodawcy
- komunikacja i odbiór informacji
- informacje zwrotne i przekaz oczekiwań
- odpowiedzialność a lojalność
- Potencjał różnych wiekowo grup pracowników i jego wykorzystanie
- Różnice międzypokoleniowe a styl pracy
- Oczekiwania wobec przełożonego
DZIEŃ 2
1. Potrzeby i obszary rozwojowe pokoleń – dobre praktyki
- Czego potrzebuje każde z pokoleń, aby efektywnie funkcjonować w pracy
- Stres – frustracja – wypalenie – jak temu zapobiegać?
- Obszary rozwojowe i aspiracje każdego z pokoleń w świecie VUCA
- Wyrównywanie szans na rynku pracy
- Czego wzajemnie mogą się uczyc pokolenia od siebie? Transfer kompetencji i doświadczeń pomiedzy pokoleniami
- Pokolenie Baby Boomers w roli mentora i trenera
2. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
- Podejście kompetencyjne w zarządzaniu w różnorodnym wiekowo zespole
- Dopasowanie zarządzanie do kompetencji pracownika
- Wpływ sposobu zarządzania na rozwój kompetencji pracowników
- Udzielania wsparcia pracownikom
3. Dobre praktyki – jak komunikować się i budować relacje w zespole
- Integracja wokół współnego celu i wartości w budowaniu zespołu zróżnicowanego wiekowo
- Budowanie otwartości w zespole jak remedium na brak zaufania
- Znaczenie strukturyzacji pracy – przekaz oczekiwań i zasad realizacji zadań
- Siła konstruktywnej informacji zwrotnej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie do szkolenia – procesy demograficzne a rynek pracy | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Wprowadzenie do szkolenia – procesy demograficzne a rynek pracy | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Kto jest, kto czyli pokolenia w pracy | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Komunikacja i działania pokoleń w pracy – styl pracy | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Potrzeby i obszary rozwojowe pokoleń – dobre praktyki | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Potrzeby i obszary rozwojowe pokoleń – dobre praktyki | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Dobre praktyki – jak komunikować się i budować relacje w zespole | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Guillet
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały dydaktyczne zostaną przekazane w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi