Kurs prawo jazdy kat. C i kwalifikacja wstępna przyśpieszona (przewóz rzeczy) oraz kurs operatora wózków jezdniowych kat. II WJO i HDS - operator żurawi przewoźnych i przenośnych wraz z egzaminami państwowymi.
Kurs prawo jazdy kat. C i kwalifikacja wstępna przyśpieszona (przewóz rzeczy) oraz kurs operatora wózków jezdniowych kat. II WJO i HDS - operator żurawi przewoźnych i przenośnych wraz z egzaminami państwowymi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 21 lat, posiadające prawo jazdy kategorii B zainteresowane uzyskaniem uprawnień prawa jazdy kategorii C wraz z Świadectwem Kwalifikacji Zawodowej uprawniającej do przewozu rzeczy i towarów oraz uprawnień operatora wózków jezdniowych kat. II WJO i żurawi przewoźnych i przenośnych HDS.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji11-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi193
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia, po jego zakończeniu:1. Uzyskuje wiedzę na temat budowy i typów żurawi oraz zasad poruszania się pojazdem ciężarowym i wózkiem jezdniowym.
2. Posiada umiejętność prowadzenia wózka jezdniowego i pojazdu ciężarowego wraz z prawidłowym załadunkiem, przewozem i rozładunkiem towarów z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP.
3. Posiada zdolność samodzielnego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności, prawidłowo identyfikuje zagrożenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie prowadzi do nabycia przez osoby szkolone odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu racjonalnej jazdy, umiejętność prowadzenia pojazdu ciężarowego wraz z prawidłowym załadunkiem i przewozem rzeczy i towarów z zachowaniem obowiązujących przepisów, obsługę wózków jezdniowych oraz HDS. | Kryteria weryfikacji Egzamin wewnętrzny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy,
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym wraz z późniejszymi zmianami.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, Urząd Dozoru Technicznego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe, Urząd Dozoru Technicznego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 roku szkolenie na prawo jazdy kat. C składa się z 20 godzin szkolenia teoretycznego oraz 30 godzin szkolenia praktycznego. W trakcie szkolenia z zakresu kat C w naszej szkole:
-
korzystasz z pomocy audiowizualnych ułatwiających zrozumienie i zapamiętanie materiału
-
uzyskujesz odpowiedzi i wyjaśnienia dotyczące praktycznych zagadnień związanych z przygotowaniem do egzaminu na prawo jazdy kat. C
-
otrzymujesz wsparcie kierowcy zawodowego z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu pojazdów samochodowych ciężarowych na trasach krajowych i międzynarodowych
-
uczysz się poprzez ćwiczenie i praktykę – podczas zajęć praktycznych doskonale opanujesz manewrowanie samochodem ciężarowym
-
w profesjonalny sposób przygotowujesz się do egzaminu państwowego
Program szkolenia teoretycznego
-
Budowa , obsługa i eksploatacja samochodu ciężarowego
-
zasady poruszania się samochodem ciężarowym: zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego, zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami
-
środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol, narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na zachowanie kierowcy
-
ocena warunków na drodze – warunki atmosferyczne, widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach
-
przewożenie towarów – załadunek, rozmieszczenie, mocowanie ładunku
-
manewrowanie samochodem ciężarowym w ruchu miejskim
-
szczególne znaki ograniczenia i nakazy dotyczące samochodów ciężarowych
-
planowanie trasy przejazdu
-
czas pracy kierowcy, karta kierowcy, tachograf
-
dokumentacja pojazdu
-
ekonomia jazdy
-
błędy najczęściej popełniane przez kierowców samochodów ciężarowych
-
przygotowanie do egzaminu teoretycznego
Program szkolenia praktycznego
-
mocowanie i zabezpieczenie ładunku
-
ruszanie, obsługa biegów, hamowanie
-
manewrowanie samochodem ciężarowym
-
plac manewrowy – ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem
-
jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, zachowanie bezpiecznych odległości)
-
jazda w ruchu ulicznym, manewrowanie, parkowanie
-
czynności kontrolne na drodze
-
plas manewrowy – przygotowanie do egzaminu
-
trasy egzaminacyjne – przygotowanie do egzaminu
Zakres tematyczny kursu zgodny jest z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (DzU Nr 53, poz.
314 z 2010 r. z późn. zmianami) i podzielony został, zgodnie z załącznikiem nr 1 tego rozporządzenia,
na dwie części:
I. Cześć podstawowa
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego
wykorzystania – Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem techniki samochodowej
i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym, porządku,
zużycia paliwa, olejów oraz eksploatacji pojazdu od znajomości zasad funkcjonowania poszczególnych
urządzeń pojazdu.
Blok 1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu
w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego
zużycia i zapobiegania awariom – Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem funkcjonowania urządzeń
bezpieczeństwa czynnego samochodu i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa
w ruchu drogowym od znajomości zasad funkcjonowania tego rodzaju urządzeń.
Blok 2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących
nim zasad – Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z wpływem transportu drogowego na bezpieczeństwo
i porządek w ruchu drogowym, ekologię, natężenie w ruchu drogowym, infrastrukturę
nie tylko drogową.
Blok 3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy – Liczba godzin:
15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem problematyki bezpieczeństwa
w ruchu drogowym, znaczenia profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, odróżnienia
profilaktyki od prewencji.
Blok 3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
– Liczba godzin: 7
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z taktyką i strategią działań przestępczych
mających związek z przemytem nielegalnych imigrantów, rolą międzynarodowych grup
przestępczych, odpowiedzialnością prawną i karna za pomocnictwo i udział w grupach
69
przestępczych lub działaniach incydentalnych.
Blok 3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym – Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z ogólnie pojętą ergonomią, jej wpływem na
bezpieczeństwo w ruchu drogowym, wpływem warunków psychofizycznych, socjalnych
na bezpieczne zachowania w ruchu drogowym.
Blok 3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych – Liczba godzin: 5
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z anatomiczną i psychofizyczną rolą kierowcy
w procesie przewozu, bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym.
Blok 3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
– Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z pojęciami prawnymi wypadku i kolizji drogowej,
odpowiedzialności prawno-karnej, zależności pomiędzy prędkością dopuszczalną
i bezpieczną, szeroko pojętą problematyką związaną ze skutkami zdarzeń na drogach.
Blok 3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika – Liczba
godzin: 5
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z estetyką (wizualizacją) kierującego i pojazdu,
w zagadnienia szeroko pojętej kultury zachowań, funkcjonowania, a przede wszystkim
– przy oczywistej identyfikacji marketingowej – kultury na drodze.
II. Część specjalistyczna
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.3. Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami
prawidłowego użytkowania pojazdu – Liczba godzin: 18
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem zasad fizyki w kontekście
działających sił w samochodzie, zależności bezpieczeństwa kierowania od różnego
rodzaju
oporów i mocowań ładunków.
Metodyka T/C/J
Blok 1.4. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych
– Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z techniką jazdy, ekologicznym zużyciem paliwa,
zasadami funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego.
Metodyka T/C/J
Blok 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów – Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze spedycją krajową i międzynarodową, w tym
również ze zrozumieniem znaczenia unifikacji przepisów krajowych i Unii Europejskiej.
Metodyka T
Blok 3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji
rynku – Liczba godzin: 5
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z kompleksową rolą transportu w gospodarce
krajowej i międzynarodowej, w tym szczególnie transportu drogowego, rolą transportu
kombinowanego i udziałem przewoźnika w globalnych systemach transportowych, rolą
przewozów specjalistycznych.
Metodyka T
Szkolenie Operatora wózków jezdniowych kat. II WJO prowadzone jest w formie wykładów teoretycznych oraz zajęć praktycznych w oparciu o program opracowany przez organizatora szkolenia i zatwierdzony przez jednostkę dozoru technicznego.
Plac manewrowy przygotowywany jest zgodnie z zaleceniami programowymi wydanymi przez Urząd Dozoru Technicznego.
Wózek II WJO - 40h
Tematyka zajęć:
1. Typy stosowanych wózków jezdniowych
2. Podział wózków (typy, postacie, rodzaje), osprzęt.
3. Wózki elektryczne – budowa i zastosowanie, zabezpieczenia i obsługa.
4. Wózki spalinowe – budowa i zastosowanie, zabezpieczenia w układach i hydraulice.
5. Czynności operatora – kierowcy przed rozpoczęciem pracy.
6. Czynności operatora – kierowcy w czasie pracy i po pracy.
7. Ładunkoznawstwo – podstawowe wiadomości, magazynowanie.
8. BHP w czasie pracy wózkiem.
9. Przepisy prawne – ogólne omówienie ze szczególnym uwzględnieniem dozoru technicznego.
10. Praktyczna nauka jazdy.
11. Butle gazowe stosowane w wózkach – obsługa.
12. Zajęcia praktyczne (wymiana butli, jazda wózkiem i podejmowanie ładunków, składowanie).
Szkolenie dla operatora żurawi przewoźnych i przenośnych HDS prowadzone jest w formie wykładów teoretycznych oraz zajęć praktycznych w oparciu o program opracowany przez organizatora szkolenia i zatwierdzony przez jednostkę dozoru technicznego.
Plac manewrowy przygotowywany jest zgodnie z zaleceniami programowymi wydanymi przez Urząd Dozoru Technicznego.
HDS - 17h
Tematyka zajęć:
1. Wiadomości ogólne o żurwawiach, budowa żurawi przewoźnych i przenośnych
- konstrukcja urządzenia
- zawory ciśnieniowe
- siłowniki hydrauliczne
- pompy
- sterowanie
2. Eksploatacja żurawi przewoźnych i przenośnych
- zbiornik oleju
- filtry
- przewody hydrauliczne
3. Obowiązki operatora żurawi
- przed rozpoczęciem pracy
- w czasie pracy żurawiem
- po zakończeniu pracy urządzeniem
4. Wiadomości o Dozorze Technicznym
- jednostki dozoru technicznego
- rodzaje badań technicznych oraz ich terminy
- rodzaje urządzeń UTD
5. Zasady BHP i pierwsza pomoc, awarie i wypadki
- przepisy BHP na stanowisku pracy
- udzielanie pierwszej pomocy
6. Zajęcia praktyczne
- uruchamianie żurawia
- wykonywanie samodzielnej obsługi żurawia
- składanie i rozkładanie żurawia
- właściwa ocena masy ładunku
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto9 100,00 PLN
- Koszt usługi netto9 100,00 PLN
- Koszt godziny brutto47,15 PLN
- Koszt godziny netto47,15 PLN
- W tym koszt walidacji brutto830,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto830,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Starczak
Marek Smoliński
Ryszard Małecki
Bernadetta Widz
Marek Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują na własność odpowiednie materiały dydaktyczne (książki, płyty).
Warunki uczestnictwa
- wiek min. 21 lat,
- badania lekarskie
- badania psychotechniczne
- PKK (Profil Kandydata na Kierowcę), PKZ
W razie problemów służymy poradą gdzie wykonać badania i jak założyć PKK.
Informacje dodatkowe
W razie problemów służymy poradą.
W cenie usługi jest ujęty koszt egzaminu państwowego w WORD.
Zajęcia praktyczne będą realizowane według indywidualnego harmonogramu ustalonego z uczestnikiem szkolenia.
Osoby szkolone będą ćwiczyć na placu manewrowym umieszczonym w centrum Stalowej Woli z bardzo dobrą komunikacją.
Zajęcia przeprowadzane są z wykwalifikowaną kadrą instruktorską.
Naszym pojazdem się szkolisz i naszym zdajesz egzamin państwowy.
Jazdy praktyczne przeprowadzane są pojazdami marki MAN TGL 12.240 oraz Renault Premium wyposażonymi min w systemy ABS, ASR, ESP, klimatyzację oraz kamerę cofania którą możemy używać podczas egzaminu państwowego.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
- sala wykładowa, komputerowa w Akademia Nauki Jazdy, ul. ks. Jerzego Popiełuszki 1B, 37-450
Zajęcia praktyczne - Plac Manewrowy ul. Energetyków 5, 37-450 Stalowa Wola, drogi powiatu stalowowolskiego, sandomierskiego, tarnobrzeskiego, województwa podkarpackiego.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami