Studia Podyplomowe Poznań: Psychologia Kryzysu.
Studia Podyplomowe Poznań: Psychologia Kryzysu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami oferty są magistrowie psychologii, posiadający doświadczenie kliniczne lub przygotowujący się do podjęcia pracy klinicznej. W studiach mogą także wziąć udział osoby z innym wykształceniem niż psychologiczne (lekarze, pielęgniarki, pedagodzy, pracownicy socjalni, absolwenci resocjalizacji, ratownicy medyczni) pod warunkiem odbycia z wynikiem pozytywnym rozmowy kwalifikacyjnej z kierownikiem kierunku.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi192
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem zajęć oferowanych w ramach studiów podyplomowych jest przybliżenie słuchaczom aspektów teoretycznych dotyczących pojęcia kryzysu, traumy oraz sytuacji trudnych, ich psychologicznych konsekwencji, a także dostarczenie narzędzi do diagnozy i pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi zgłaszającymi się po pomoc psychologiczną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność prognozowania oraz diagnozowania i konceptualizacji problemu osoby przeżywającej sytuację trudną, kryzys życiowy, doświadczającej traumy; umiejętność doboru metod i narzędzi diagnostycznych, umiejętność doboru właściwej formy pomocy psychologicznej. Student potrafi identyfikować zachowania charakterystyczne dla występowania kryzysów psychologicznych, a także integrować obserwację z szerszą wiedzą dotycząca funkcjonowania człowieka. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program obejmuje 192 godziny zajęć w formie wykładów i warsztatów. Problematyka kierunku obejmuje wiedzę teoretyczną z psychologii klinicznej, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii traumy, psychopatologii emocji, psychologii osobowości oraz neuropsychologii. Program studiów obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne.
BLOK I-WPROWADZENIE
- Wprowadzenie: psychologia sytuacji trudnych (pojęcie kryzysu życiowego, rozwojowego, traumy, rodzaje zdarzeń kryzysowych i traumatycznych) – 16 godzin
- Neurobiologia stresu – 16 godzin
- Rodzaje i specyfika sytuacji trudnych doświadczanych przez dzieci i młodzież – 16 godzin
- Psychologiczne, biologiczne i społeczne uwarunkowania i konsekwencje sytuacji trudnych doświadczanych przez osoby dorosłe – 22 godziny
BLOK II-DIAGNOZA
- Diagnoza dziecka doświadczającego kryzysu/ traumy: metody diagnostyczne (ilościowe i jakościowe), narzędzia diagnostyczne – 10 godzin
- Diagnoza osoby dorosłej doświadczającej kryzysu/traumy: metody (ilościowe i jakościowe) diagnostyczne, narzędzia diagnostyczne – 8 godzin
BLOK III-INTERWENCJA, TERAPIA
- Tworzenie programów rozwoju i wzmacniania zasobów osobistych wpływających na proces adaptacji do traumy i kryzysu – 16 godzin
- Tworzenie programów profilaktyki i prewencji w organizacji i środowisku – 8 godzin
- Pomoc dla osób w kryzysie: interwencja i działania terapeutyczne wobec osób doświadczających zaburzeń somatycznych – 8 godzin
- Pomoc dla osób w kryzysie: interwencja kryzysowa dla osób dorosłych – 10 godzin
- Pomoc dla osób w kryzysie: interwencja kryzysowa dla dzieci i młodzieży – 8 godzin
- Pomoc dla osób w kryzysie: psychoterapia poznawczo behawioralna – 16 godzin
- Pomoc dla osób w kryzysie: terapia ACT – 10 godzin
- Pomoc dla osób w kryzysie: terapia systemowa – 8 godzin
- Psychologia sytuacji trudnych – diagnoza, interwencja, terapia. Prezentacja własnych przypadków lub projektów – 16 godzin
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia usługi w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zjazd 1 Google Meet | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zjazd 1 Google Meet | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto33,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto33,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Cwojdzińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne z zajęć Słuchacze otrzymują od Prowadzących w aplikacji Classroom. Dostęp do Classroomów poszczególnych przedmiotów mają tylko słuchacze kierunku zalogowni w domenie uczelnianiej.
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Dyplom magistra psychologii lub kierunków związanych z pomocą innym (lekarze, pielęgniarki, pedagodzy, pracownicy socjalni) posiadający doświadczenie kliniczne lub przygotowujących się do pracy klinicznej. Warunkiem przyjęcia osób z innym wykształceniem niż psychologiczne jest odbycie rozmowy kwalifikacyjnej z kierownikiem kierunku. Podczas rozmowy weryfikowane będą kompetencje i doświadczenie zawodowe kandydata, omówiona zostanie jego motywacja do podjęcia studiów.
Informacje dodatkowe
Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Jednym z warunków zaliczenia studiów jest 80% obecności na zajęciach.
Rok akademicki rozpoczyna się 01.10.2024 i trwa do 30.09.2025r.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajda Państwo pod adresem: https://swps.pl/oferta/poznan/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychologia-kryzysu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: 2-4 Mb/s (https://support.google.com/a/answer/1279090 4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office,Open office lub Microsoft office. 5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi