UMOWY HANDLOWE W OBROCIE GOSPODARCZYM
UMOWY HANDLOWE W OBROCIE GOSPODARCZYM
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo handlowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy i specjaliści działów zakupów, zaopatrzenia, inwestycji i logistyki
- Kierownicy i specjaliści działów prawnych i przetargów
- Dyrektorzy handlowi i finansowi
- Członkowie zarządów przedsiębiorstw
- Osóby odpowiedzialne za prawidłowe sporządzanie, zawieranie umów oraz egzekwowanie roszczeń w sprawach spornych
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dowiedz się jak pisać i zawierać umowy korzystne dla firmy, jak powinna wyglądać dobrze skonstruowana i zawarta umowa!Sprawdź na co zwrócić szczególną uwagę na etapie zawierania umowy, jakie mogą być pułapki przy wyborze kontrahenta. Na co zwracać uwagę w umowach z partnerami zagranicznymi?
Upewnij się jakie klauzule warto zawrzeć w umowie dla ochrony swoich interesów?
Podpowiemy jak czytać i gdzie szukać pułapek w umowach handlowych przygotowanych przez drugą stronę!
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
CO ZYSKASZ NA UDZIALE W SZKOLENIU:Podpowiemy Ci:
Co trzeba wiedzieć o swoim kontrahencie przed zawarciem umowy i gdzie szukać informacji o jego sytuacji prawnej i finansowej?
Jak zawrzeć ważną umowę bezpośrednio i na odległość?
Jakie znaczenie dla prawidłowego zawarcia umowy mają nagrania rozmów telefonicznych, wiadomości e-mail, sms, pliki komputerowe?
Jakie znaczenie mają oferta i zamówienie?
Kiedy dochodzi do zawarcia umowy?
Jak zabezpieczyć wykonanie umowy?
Jak ograniczyć odpowiedzialność?
Kiedy można ponosić odpowiedzialność za zobowiązania osób trzecich?
Jakie zasady obowiązują przy rozpatrywaniu reklamacji?
Jak skutecznie wypowiedzieć umowę?
Efekt usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
x
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/umowy-handlowe-w-obrocie-gospodarczym-umowy-handlowe-umowy-z-dostawcami?date=72137
I. Etap pierwszy
Z perspektywy ochrony interesów przedsiębiorcy najważniejszy jest etap przed zawarciem umowy. Wtedy można sprawdzić wiarygodność kontrahenta, przemyśleć ryzyka związane z daną umową, zastanowić się nad treścią przyszłej umowy, zabezpieczeniem interesów firmy, czy wreszcie zapoznać się z propozycją umowy przedstawianą przez partnera i przedstawić własne kontrpropozycje.
Przed zawarciem umowy
1. Z kim chcę zawrzeć umowę?
- Jak sprawdzić kontrahenta w oparciu o KRS, CEiDG?
- Na co zwracać uwagę gdy nie ma możliwości wyboru innego partnera?
- Jakie mogą być pułapki przy wyborze kontrahenta zagranicznego?
2. Kto będzie zawierać umowę?
- Kto może zawrzeć umowę w imieniu kontrahenta?
- Jaka jest rola pełnomocnika? I jak go ustanowić?
- Jaka jest rola prokurenta?
- Co to jest reprezentacja łączna?
- Co się stanie jeżeli umowę zawrze osoba nieuprawniona?
3. Gdzie i kiedy będzie umowa zawarta?
- Jakie ma znaczenie miejsce i czas zawarcia umowy?
4. W jaki sposób umowa zostanie zawarta?
- Czy któryś z kontrahentów wykorzystuje wzory umów, ogólne warunki?
- Czy warto samemu przygotować ogólne warunki dostawy/sprzedaży/usługi?
- Czy i kiedy takie wzorce są wiążące?
- Co w sytuacji gdy obie strony posługują się ogólnymi warunkami?
- Czy kieruję oferty do swoich kontrahentów?
- Kiedy umowa jest zawarta przez ofertę?
- Jak długo oferta wiąże?
- Czy ofertę można zmienić/ wycofać/ odwołać?
- Jakie znaczenie mają reklamy czy cenniki?
- Czy prowadzę negocjacje z klientami?
- Kiedy negocjacje są wiążące?
- Jak wygląda odpowiedzialność za zerwanie negocjacji?
- Zawieranie umów przez aukcję przetarg, platformy.
- Jakie ma znaczenie list intencyjny?
- Jakie ma znaczenie zawarcie umowy przez Internet?
5. W jakiej formie mam zawrzeć umowę?
- Czy wystarczy zawrzeć umowę ustnie?
- Jakie ma znaczenie mail, faks, rozmowa telefoniczna?
- Kiedy trzeba zawrzeć umowę na piśmie? I jak to zrobić?
- Nowości prawne w obszarze zawierania umów handlowych.
- Co prawo rozumie pod pojęciem dokumentu?
- Jakie znaczenie ma mail lub SMS?
- Jakie są skutki zawarcia umowy drogą elektroniczną?
- Czy ustna umowa wystarczy?
- Kiedy mail jest formą pisemną?
- Kiedy trzeba udać się do notariusza?
6. Czy i kiedy warto zawrzeć umowę przedwstępną?
- Czy trzeba spisać umowę przedwstępną?
- Co w sytuacji, gdy nie dojdzie do zawarcia umowy przyrzeczonej?
7. Kiedy warto wykorzystać umowę ramową?
8. Kiedy warto wykorzystać umowę na wyłączność?
II. Etap drugi
Spisujemy umowę – czyli co w niej zawrzeć by się chronić?
1. Jakie klauzule warto zawrzeć w umowie dla ochrony swoich interesów?
2. Co daje przedsiębiorcy a czym grozi
- Kara umowna
- Odsetki umowne
- Klauzula o odstąpieniu
3. Czy warto i kiedy zamieszczać klauzule nadzwyczajne
- Klauzula waloryzacyjna
- Klauzula nadzwyczajnej zmiany okoliczności
- Jakie klauzule warto wpisać do umowy a jakich unikać?
- Jak sformułować poszczególne klauzule umowy? (co do ceny, towaru, usługi i wiele innych).
4. Zadatek a zaliczka – czym się w praktyce różnią?
5. Jak można zabezpieczyć realizację umowy?
- Czemu służy poręczenie?
- Po co są gwarancje bankowe/ ubezpieczeniowe i kiedy z nich korzystać?
- Czym jest przewłaszczenie?
- Czy warto korzystać z weksla?
- Na czym polega oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji?
- Czemu służy zastaw a czemu hipoteka?
- Czym jest siła wyższa?
6. Na co zwracać uwagę w umowach z partnerami zagranicznymi?
- Jaki sąd będzie rozstrzygał spór?
- Jakie prawo znajdzie zastosowanie?
- Jakie znaczenie mają wersje językowe umowy?
III. Etap trzeci
Realizujemy umowę, jej wykonanie
1. Jakie są zasady wykonania umowy?
2. Jak należy postępować jeżeli jest więcej długów lub dłużników?
3. Jakie są terminy realizacji umowy, zwłaszcza zapłaty?
4. Czy zawsze trzeba wykonać swoją część umowy?
5. Co zrobić jeżeli kontrahent nie chce wykonać umowy?
6. Kiedy i na jakich zasadach się należy odszkodowanie?
7. Jak się ma odszkodowanie do kary umownej?
8. Jakie są zagrożenia przy zastrzeganiu kary umownej?
9. Czy można wpływać na wysokość kar umownych?
9. Na jakich zasadach odpowiada sprzedawca?
10. Na jakich zasadach odpowiada producent/importer?
11. Na jakich zasadach odpowiada usługodawca?
12. Na jakich zasadach odpowiada wykonawca dzieła?
13. Na jakich zasadach odpowiada się w umowach z kontrahentem zagranicznym?
IV. Etap czwarty
Wprowadzamy zmiany do umowy
1. Jak wprowadza się zmiany do treści umowy?
2. Czy potrzebna jest szczególna forma zmian w umowie?
3. Czym różni się aneks od nowej umowy?
4. Jakie są sposoby utrzymywania umowy w mocy bez zmian lub z jak najmniejszymi zmianami?
5. Do czego służy tzw. klauzula salwatoryjna?
V. Etap piąty
Zakończenie umowy
1. Jakie są sposoby zakończenia umowy?
2. Kiedy i na jakich zasadach możliwe jest:
- Wypowiedzenie
- Odstąpienie
- Rozwiązanie
- Czym różni się wypowiedzenie od odstąpienia?
- Czy każdą umowę można rozwiązać?
3. Jak wyglądają zasady rozliczania się między kontrahentami?
Czy trzeba zastrzegać w umowie odsetki?
4. Kiedy i na jakich zasadach może dojść do zmiany kontrahenta?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto971,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto161,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto131,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Terner Effect
Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do czerwca 2015 roku przeszkoliła i doradzała w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 1500 firm z różnych branż.
Autorka publikacji naukowych i poradnikowych z zakresu odpowiedzialności za wady rzeczy. Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.
Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.
Publikacje dotyczące zawierania umów i reklamacji w sprzedaży:
Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
Międzynarodowe prawo handlowe
UNIDROIT – Reguły międzynarodowych kontraktów handlowych
Niedozwolone klauzule umowne: nowelizacja kodeksu cywilnego
Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
Skutki wpisu postanowienia wzorca umownego do rejestru niedozwolonych postanowień
Prawo zobowiązań
Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
-
Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.