Studia podyplomowe WROCŁAW: User Experience Design/Product Design
Studia podyplomowe WROCŁAW: User Experience Design/Product Design
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kierunek dedykowany jest dla osób z pasją, ciekawością świata, które chcą tworzyć, projektować i zmieniać produkty i usługi cyfrowe. Naszym celem jest praktyczne kształcenie projektantów tworzących użyteczne i angażujące produkty i usługi digitalowe.
User Experience Design to pierwsze w Polsce studia zajmujące się całościowo tematyką projektowania doświadczeń w ramach tworzenia produktów cyfrowych - Product design i User Experience z aspektami CX oraz Service Design.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników60
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi193
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest nabycie przez słuchaczy studiów wiedzy na temat wzorcowego procesu projektowego User Experience Design, umiejętności doboru technik i metod pracy w zależności od etapu projektu i stawianych sobie celów, wykorzystywania wiedzy z poprzednich etapów do określania celów kolejnych. Ogólnym celem studiów jest wypracowanie produktu cyfrowego zgodnie z metodologią UCD, od zbadania potrzeb po przetestowanie koncepcji produktu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: - z zakresu designu (UX z aspektami CX, Service Design, Product Design) - z zakresu terminologii i różnic między obszarami UX, Design Thinking, CX, Service design, Ai. - proces projektowania produktów i usług cyfrowych (Product design, Service Design, UX, AI, Cx) - poznanie historii branży UX Design oraz obecnych globalnych trendów rynkowych - wiedza z zakresu innowacji technologicznych i nowoczesnych modeli pracy - z zakresu doświadczeń pracy nad projektami komercyjnymi - poznanie procesu realizacji projektu produktu - opracowywanie definicji produktu i prezentacja koncepcji - z zakresu pracy w grupie interdyscyplinarnej - budowanie strategii dla produktu, modelowania produktu, prototypowania produktu, testowania produktu - sposób mierzenia satysfakcji użytkowników i KPI biznesowych - badania użyteczności i ergonomii/usability, nauka teorii i praktyki - budowanie prototypów i testowanie - prezentacja finalnego produktu | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCISłuchacz potrafi: - zaplanować i przeprowadzić badania potrzeb użytkowników produktów i usług cyfrowych, - definicjować grupę docelowej produktu oraz jego zakresu funkcjonalnego - zdefiniować produkt oraz jego zakres funkcjonalny - zastosować techniki warsztatowe podczas pracy nad produktem np. Value Proposition, Customer Journey . - opracować strategię produktu, zdefiniowaną w aspektach istotnych z punktu widzenia UX, - zamodelować działanie produktu cyfrowego, - zaprojektować makiety funkcjonalne produktu - pracować w grupie nad produktem - przyjmować informacje zwrotne od Mentorów i Ekspertów - zaplanować i przeprowadzić testy użyteczności, realizowane na tych makietach - zaprezentować koncepcję produktu w działaniu w formie pitch deck presentation | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- umiejętność myślenia projektowego i innowacyjnego - umiejętność pracy zespołowej (facylitacja, moderacja, kooperacja, techniki warsztatowe) - umiejętność badania potrzeb użytkowników i decydentów - zrozumienie wartości skutecznej komunikacji międzyludzkiej, - zrozumienie interdyscyplinarności zawodu projektanta UX - samokształcenie się - prawidłowa identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z wykonywaniem zawodu - poznanie różnych perspektyw członków zespołu projektowego | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
PROGRAM:
Program obejmuje ponad 193 godziny zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie warsztatów, interaktywnych seminariów jak i wykładów. Studia umożliwiają zdobycie 42 punktów ECTS. Studia trwają rok (dwa semestry). Program studiów obejmuje następujące zajęcia:
BLOK I. Badania potrzeb
- Inauguracja
- Wstęp do UX i Product Design
- Tworzenie i organizacja zespołów projektowych
- Organizacja pracy zespołu i definiowania tematu projektu
- Analiza Trendów
- Mentoring - spotkanie z Mentorem
- Omówienie etapu z Ekspertem
- Specyfika badań UX
- Metody badania potrzeb
- Wstęp do psychologii
- Desk research i przygotowanie do badań
- Wykorzystanie AI w UX/PD
- Plan badania
- Techniki prowadzenia wywiadu
- Analiza i raportowanie
- Tworzenie Person
- Konsultacje z Ekspertem
- Mentoring
BLOK II. Strategia
- Omówienie etapu z Ekspertem
- Definicja i strategia produktu
- Visual thinking
- Customer Journey
- Value Proposition
- Techniki prezentacji
- Definiowanie produktu
- Budowanie modeli biznesowych i określenie wskaźników produktu
- Konsultacje z Ekspertem
- Mentoring
BLOK III. Modelowanie
- Omówienie etapu z Ekspertem
- Architektura informacji: struktura produktu, nawigacja, nazewnictwo, wyszukiwanie
- User scenario - tworzenie scenariuszy użycia
- User flow
- Użyteczność i dostępność produktu
- Szkicowanie Lo-Fi
- Design studio & Design critique - szkicowanie rozwiązań Lo-fi
- Benchmarking wzorców projektowych
- Konsultacje z Ekspertem
- Mentoring
BLOK IV. Prototypowanie
- Omówienie etapu z Ekspertem
- Współpraca z zespołem zespołem wdrożeniowym
- Psychologiczne aspekty projektowania
- Wstęp prototypowania: pojęcia, proces prototypowania, organizacja pracy projektanta, design systemy, dobre praktyki, narzędzia do prototypowania
- Design ops
- UX writing - pisanie przyjaznych treści
- Projektowanie rozwiązań RWD (responsive web design)
- Projektowanie aplikacji mobilnych
- Podstawy projektowania graficznego UI
- Nauka narzędzia projektowego (Figma)
- Przegląd narzędzi do projektowania
- Prototypowanie produktu (Figma)
- Wdrażanie RWD - zasady, praktyki, ograniczenia
- Wdrażanie aplikacji mobilnych - zasady, praktyki, ograniczenia
- Konsultacje z Ekspertem
- Mentoring
BLOK V. Testy użyteczności
- Omówienie etapu z Ekspertem
- Metody testowania użyteczności
- Przygotowanie badań i testów użyteczności
- Prowadzenie i moderowanie testów
- Analizy statystyk webowych i mobile
- Mierzenie ilościowych wskaźników UX
- Analiza danych i raportowanie
- Research Ops - implementacja badań w organizacji
- Konsultacje z Ekspertem
- Mentoring
Zakończenie
- Gość specjalny
- Mentoring
- Egzamin
- Budowanie pierwszego portfolio
- Prezentacje finalne
- Zakończenie Studiów
Z ważnych przyczyn Uczelnia zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w kadrze i programie studiów.
Sposób walidacji usługi - weryfikacja efektów kształcenia następuje w ramach zaliczeń realizowanych w trakcie studiów.
Studia będą się odbywać w formie mieszanej. Część zajęć odbywa się stacjonarnie w wyznaczonym miejscu, drugą część trener prowadzi na żywo poprzez komunikator.
Jako osoby prowadzące zajęcia wymieniona jest część kadry dydaktycznej kierunku.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto14 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto14 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto77,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,20 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Rogoś-Turek
Dawniej współwłaścicielka oraz research director w firmie WitFlow, później lider działu designu w wielomilionowym produkcie - przeglądarce Opera. Swoimi kompetencjami badawczymi i projektowymi wsparła ponad 50 firm, między innymi Play, ebay, Vattenfall, PKN Orlen, KGHM, Polska Miedź, Tauron czy Aiton Caldwell.
Od 2012 roku kieruje studiami podyplomowymi User Experience Design/ Product Design na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym we Wrocławiu. Ekspertka z obszaru testowania produktów interaktywnych. Prowadzi również mentoringi, warsztaty projektowe oraz szkolenia z zakresu badań użyteczności, procesu UCD i UX dla zespołów projektowych. Autorka licznych publikacji z tematyki użyteczności oraz współautorka uxbite.com – popularnego bloga o user experience w Polsce.
Prelegentka i mentorka na konferencjach branżowych, prowadząca sesję tematyczną na Kongresie Badaczy oraz współtwórczyni wydarzeń UX-owych we Wrocławiu.
Absolwentka socjologii społeczności lokalnych na Uniwersytecie Wrocławskim - zafascynowana tym ergonomią również w przestrzeni miejskiej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne dla uczestników usługi są udostępniane Słuchaczom:
- za pośrednictwem usługi Google Classroom, na której odbywają się zajęcia prowadzone zdalnie, lub
- w formie papierowej w przypadku zjazdów stacjonarnych
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata poniżej wymienionego warunku:
- Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (https://rekrutacja.swps.pl/s/login/?language=pl) i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytet SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości cena usługi wynosi 14 900,00 zł – jest to kwota, którą ponosi Słuchacz w przypadku wyboru systemu płatności 1 raty/rok akademicki. Cena za studia podana w ramach Karty Usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł, która nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci, studenci i słuchacze Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem: https://www.swps.pl/oferta/wroclaw/podyplomowe/informatyka-nowe-technologie/user-experience-design
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suite (Google Classroom oraz Google Meet)
2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2, 2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera video. (Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy). Android z systemem 5.0 lub nowszy/iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader, Pakiet biurowy np Libre Office, Open Office lub Microsoft Office.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami