AWANS NA SZEFA
AWANS NA SZEFA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie Awans na Szefa dedykowane jest nowo mianowanym menedżerom, osobom mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję lub obecnym menedżerom, którzy przygotowują się do dalszego awansu na stanowisko kierownicze i/lub chcą uzupełnić swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji29-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nauczysz się jak:zmienić nawyki specjalisty, bo jako menedżer nie możesz już wszystkiego robić sam,
wyznaczać mądre zasady pracy i granice w zespole,
planować innym pracę i przekazywać w motywujący sposób zadania, precyzować, uzgadniać i wyjaśniać,
elastycznie dopasować swój styl do sytuacji uwzględniając nastawienie na ludzi i na zadania,
informować, weryfikować, zwiększać odpowiedzialność, doceniać
wzmocnić swój zespół
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Podstawowym celem szkolenia Awans na szefa jest przygotowanie i wdrożenie młodych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadomego zaplanowania i budowania przez nich ich własnej roli menedżerskiej i wizji zespołu. Uczestnicy, dzięki szkoleniu świadomie budują wizję swojej roli w organizacji oraz rozwijają swoje umiejętności menedżerskie o konkretne narzędzia.SZKOLENIE AWANS NA SZEFA PODPOWIADA:
Jak przygotować się do zarządzania zespołem?
Jak odnaleźć się w nowej roli?
Jak nie oblać pierwszego egzaminu z przywództwa?
Jak zbudować autorytet?
Co zrobić, by nie potknąć się na pierwszych zadaniach?
Jak poradzić sobie z pułapkami dotychczasowych relacji koleżeńskich i zbudować nowe? Gładkie przejście z relacji kumpel-kumpel na szef-podwładny.
Jak sobie radzić z rozczarowanymi pracownikami, cichymi konkurentami i ustrzec się prowokacji.
Jak zarządzać zespołem i osiągnąć sukces?
Jak wydobyć z ludzi to co w nich najlepsze?
Jakie zachowania wspierają, a jakie podważają relacje szefa z kolegami/koleżankami w miejscu pracy?
Co zrobić w sytuacji, gdy pracownik nie zrealizuje zadania: zareagować czy czekać narażając się na utratę autorytetu i frustrację?
Jak wydawać polecenia, rozliczać, udzielać informacji zwrotnej i chodzić z kolegami na siłownię?
Efekt usługi
Podstawowym celem szkolenia Awans na szefa jest przygotowanie i wdrożenie młodych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadomego zaplanowania i budowania przez nich ich własnej roli menedżerskiej i wizji zespołu.
CELE SZCZEGÓŁOWE SZKOLENIA AWANS NA SZEFA:
- dostarczenie wiedzy z zakresu psychologii zarządzania i efektywnego zarządzania zespołem pracowników
- rozpoznanie własnego stylu kierowania pracownikami
- dostarczenie wiedzy z zakresu skutecznej i motywującej komunikacji w sytuacjach zadaniowych i interpersonalnych z pracownikami
- przećwiczenie umiejętności potrzebnych do efektywnej realizacji zadań menedżerskich: planowania, delegowania, motywowania, oceny, rozwoju podwładnych, budowania zespołu, kreatywnego rozwiązywania problemów
- poznanie swoich mocnych stron i obszarów rozwojowych
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/szkolenie-awans-na-szefa-kierowanie-zespolem-pracownikow-cechy-dobrego-lidera?date=69364
Osiągnięcie dojrzałości w zarządzaniu ludźmi to proces długotrwały, który bywa bolesny, pełen porażek i trudności. Nie urodziłeś się menedżerem.
Dobrym menedżerem, świadomym swej roli dopiero możesz się stać. Wszystko przed Tobą!
Nowoczesne organizacje potrzebują silnych liderów
- Kim jest lider – rola i zadania menedżera we współczesnej organizacji
- Style przewodzenia ludźmi – lider zadaniowy i lider relacyjny
- Orientacja na ludzi vs orientacja na zadania a specyfika sytuacji
- Dojrzałość zawodowa podwładnych a optymalny styl kierowania: od instruktażu po delegowanie
Awans w zespole: problem czy szansa dla młodego menedżera?
- Konkurs lub wytypowanie – konsekwencje sposobu awansowania
- Największe błędy młodego menedżera
- Skomplikowane relacje koleżeńskie po awansie
- Jak zarządzać zespołem, z którego się wyrosło?
- Jak przygotować się i poradzić sobie z emocjami innych (UWAGA! Zazdrość!)?
- Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
- Jak poradzić sobie z własnymi uczuciami? (paraliżująca niepewność, niepokój, strach przed oceną i kilka innych)
- Jak zarządzać osobami starszymi od siebie?
Autorytet młodego menedżera – jak go budować?
- Źródła autorytetu specjalisty/eksperta vs menedżera
- Władza i autorytet menedżera
- Podstawowe czynniki budujące autorytet:
– autorytet funkcji
– autorytet doświadczenia i kompetencji
– autorytet osobowości - Zasady sprawowania władzy:
– władza polegająca na porozumieniu
– co podważa, a co buduje autorytet - Budowanie relacji z podwładnymi
- Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
- Autorytet a potrzeba kreowania wizerunku lidera w oczach podwładnych:
– zorientowany na działanie lub analityczny
– proaktywny lub reaktywny
– otwarty na relacje lub dyrektywny
– opanowany lub okazujący emocje
– empatyczny lub zdystansowany
Rozpoznanie własnych predyspozycji menedżerskich
- Model Okien Johari:
– obszar otwarty (arena)
– obszar ukryty (fasada)
– obszar ślepy (ślepy punkt)
– obszar nieznany - Skąd czerpać informacje o sobie? – Poznanie wyzwań i ocena silnych stron i własnych słabości
Mocny start, czyli wygłoszenie expose szefa
- Expose czyli instrukcja obsługi szefa – dlaczego jest ważna?
- Potrzeba zaznaczenia charakteru relacji menedżera ze współpracownikami
- Wizja i misja mojego zespołu – jak zarazić nią zespół?
- Przygotowanie się do expose – uświadomienie najważniejszych wartości, zasad i granic we współpracy z zespołem pracowników
- Minimalne granice szefa – jak je wyznaczać?
- Maksymalne preferencje – jak je przedstawiać?
- Zasady wygłaszania expose szefa
- Expose, czyli moje wymagania, moje intencje krok po kroku:
– przedstawienie intencji
– przedstawienie celów
– zdefiniowane zasad kluczowych
– określenie wartości (firmowe, osobiste)
– określenie minimalnych granic
– określenie swoich oczekiwań - Siła emocji w expose szefa:
– osobiste zaangażowanie szefa
– koncentracja na zmianie
– integracja i autentyczność
Kierowanie to komunikowanie się
- Znaczenie procesów komunikowania się w organizacji i rola komunikacji wewnętrznej
- Znaczenie umiejętności komunikowania się menedżera w codziennej pracy
- Dojrzała komunikacja z pracownikami: style i zasady porozumiewania się
- Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
- Werbalne i niewerbalne komponenty komunikacji
- Rola aktywnego słuchania i empatii
- Kierowanie rozmową i pytania w trakcie rozmowy
- Bariery komunikacyjne w relacji z pracownikiem – jak je identyfikować i pokonywać
- Błędy w kontaktach interpersonalnych – typologia, niebezpieczeństwa i ścieżki ich unikania
- Nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji
Komunikacja szefa: komunikowanie i delegowanie zadań
- Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
- Algorytm motywującego przekazywania zadań – jak wydawać jasne i motywujące polecenia
- Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
- Jak i kiedy delegować zadania pracownikom?
- Co może blokować delegowanie zadań?
Komunikacja szefa: informacja zwrotna jako narzędzie motywowania i wywierania wpływu
- Psychologiczne znaczenie oceny i monitoringu w kierowaniu zespołem
- Monitoring działań bieżących a kontrola stopnia zrealizowania zaplanowanych celów
- Podstawowe zasady udzielania feedbacku
- Pochwała jako narzędzie budowania motywacji – jak udzielać pochwał?
- Krytyka sposobem na korygowanie błędów pracownika
- Algorytmy rozmów feedback’owych: FUPR, FUKO, UF, SPiNKA, GRID
- Kiedy warto przeprowadzić rozmowę typu feedback:
– rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy (jakościowych, terminowych, ilościowych itp)
– rozmowa zmierzająca do zbadania przyczyn niepowodzeń pracownika w realizacji zadań ( przyczyny typu: pracownik nie umie, nie chce, nie może wykonać zadania)
– rozmowa w sytuacji, gdy pracownik powiela te same błędy
– rozmowa z pracownikiem, który nie komunikuje się właściwie z przełożonym, kolegami z zespołu
– rozmowa z pracownikiem, który unika integrowania się w zespole
– rozmowa zmierzająca w kierunku przeniesienia pracownika do innego działu
– i inne
Praca w zespole – zasady budowania efektywnej grupy zadaniowej
- Koncepcja zarządzania sytuacyjnego – działaj jak lider!
- Jakim być szefem-liderem? – analiza korzyści i strat związanych z zastosowaniem poszczególnych stylów
- Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów a diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
- Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego
- Budowanie zespołu z jednostek: strategie, metody i niebezpieczeństwa
- Typy pracowników w Twoim zespole i ich wzorce pracy
- Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji
- Organizacja pracy w zespole, planowanie krótko długoterminowe
- Stawianie celów, wyznaczanie priorytetów, etapowanie zadań
- Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
- Zwycięski zespół – jak wyzwalać efekt synergii? Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
- Zagrożenie konformizmem – jak unikać syndromu grupowego myślenia?
Komunikacja szefa: przekazywanie trudnych decyzji
- Kluczowe zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
- Różne style prowadzenia rozmowy – wybór najlepszego stylu dla siebie
- Algorytm komunikowania trudnej decyzji
- Ludzka twarz szefa i udzielanie wsparcia
- Umiejętne panowanie nad własnymi emocjami oraz emocjami rozmówcy
– nazywanie własnych emocji
– obniżanie stresu negatywnego
– przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami
Podsumowanie, integracja wiedzy i umiejętności uczestników
- Action Plan:
– start – jakie techniki zacznę stosować?
– stop – jakie zachowania przestanę stosować?
– kontynuacja – jakie dobre praktyki będę kontynuował? - Podsumowanie szkolenia: o czym warto pamiętać, na co zwrócić uwagę…. Refleksje i wnioski.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 966,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto163,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Cena szkolenia wynosi 1599 zł netto i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia) wynosi 2299 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia) wynosi 2249 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 400 zł netto (za dwa noclegi).
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami