Szkolenie SEO (Search Engine Optimisation) – od podstaw do zaawansowanego [bony rozwojowe]
Szkolenie SEO (Search Engine Optimisation) – od podstaw do zaawansowanego [bony rozwojowe]
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs SEO przeznaczony jest dla wszystkich osób, którym zależy na poprawie efektywności w zakresie pozycjonowania stron internetowych, zwiększeniu ilości ruchu organicznego i docelowo realizacji celów biznesowych, takich jak: wzrost konwersji czy sprzedaży (szkolenie poszerzone jest o techniki poprawy konwersji).
Szkolenie z pozycjonowania adresowane jest m.in. do:
-
osób planujących karierę w SEO,
-
przedsiębiorców (właścicieli mikro i małych firm),
-
młodszych specjalistów SEO,
-
pracowników działu marketingu i marketingu internetowego,
-
pracowników sklepów internetowych,
-
właścicieli i administratorów stron internetowych,
-
blogerów,
-
copywriterów,
-
dziennikarzy,
-
ux designerów,
-
pozostałych osób zainteresowanych SEO
-
DLA UCZESTNIKÓW PROGRAMÓW BONY ROZWOJOWE ( w tym Małopolski Pociąg do Kariery)
Szkolenie z optymalizacji SEO skierowane jest zarówno do osób początkujących oraz posiadających podstawowe doświadczenie w SEO pragnących kompleksowo poszerzyć swoją wiedzę.
-
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie SEO przygotowuje do samodzielnej poprawy efektywności w zakresie pozycjonowania stron internetowych, zwiększeniu ilości ruchu organicznego i docelowo realizacji celów biznesowych, takich jak: wzrost konwersji czy sprzedaży (szkolenie poszerzone jest o techniki poprawy konwersji).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Planowanie właściwej strategii SEO | Kryteria weryfikacji Ocena kiedy warto inwestować w SEO, a kiedy nie wartoStosuje SEO do pozyskiwania klientów Dobiera odpowiednie słowa kluczowe Budowanie poprawnej struktury strony Definiuje jak sprawdzić, czy firma pozycjonująca dobrze wykonuje swoją pracę Stosuje SEO do pozyskiwania klientów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzenie strony optymalnej dla Google | Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest algorytm GoogleOmawia czym jest zaufanie Google do strony i jaki ma ono wpływ na ruch Tworzy Google Search Console na stronie Planuje skuteczną strategię pozyskiwania klientów z Google Wykorzystuje indeksowanie strony przez Google | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym, realizowna jest w godzinach dydaktycznych 45 min
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Aby wziąć udział w szkoleniu nie jest wymagana żadna wiedza z zakresu omawianych pojęć .
DZIEŃ I
pre-test w ramach walidacji
I blok - Czym jest SEO?- teoria-rozmowa na żywo
- Charakterystyka SEO
- Czym jest SEO?
- Wyniki naturalne vs. płatne, SEM = SEO + PPC
- Działanie wyszukiwarki
- Roboty, wyszukiwarki, data center
- Jak Google widzi Twoją stronę?
- Google PageRank – obecna wartość wskaźnika
- Dobór i analiza słów kluczowych
- Jak szukać odpowiednich słów kluczowych?
- Konkurencyjność fraz
- Na co pozycjonuje się konkurencja?
- Przegląd najlepszych narzędzi doboru fraz
II blok - Przedstawienie i omówienie najważniejszych czynników wpływających na pozycję- teoria+praktyka-rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu
- Najważniejsze czynniki wpływające na pozycje w Google – wstęp
- Przedstawienie i omówienie najważniejszych czynników wpływających na pozycję
- Jak wpływać na pozycję w Google? – czynniki wewnętrzne
- Optymalna budowa adresów stron oraz linki
- Sekcja head
- Kod strony i jego wpływ na pozycję
- Optymalna budowa strony pod wyszukiwarkę Google
- Linkowanie wewnętrzne
III blok - SEO Copywriting – jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom?-teoria-rozmowa na żywo
- SEO Copywriting – jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom?
- Pisanie tekstów z wykorzystaniem słów kluczowych
- Jak uniknąć przeoptymalizowania witryny?
- Jak wpływać na pozycję w Google? – czynniki zewnętrzne
- Rodzaje linków
- Link Building
- W jaki sposób poprawnie linkować?
- Metody pozyskiwania linków
- Linkowanie mające negatywny wpływ na pozycję
- Local SEO
- Pozycjonowanie w wynikach lokalnych i mapach
- Elementy optymalizowane w mapach
Blok IV i V - Najważniejsze raporty każdego właściciela witryny. Jak zacząć stosowanie SEO?-praktyka-ćwiczenia
- Google Search Console
- najważniejsze raporty każdego właściciela witryny
- Google sitemap
- Robots.txt
- Filtry w Google
- Jak działają i na czym polegają zmiany algorytmiczne?
- Jak sprawdzić, czy nasza witryna ma filtr?
- Jak bronić się przed filtrem?
- Strategie SEO
- Pozycjonowanie wybranych słów
- Pozycjonowanie szerokie (Long Tail)
- SEO multimediów (grafika i video)
- SEO PR
- SEO dla Social Media i Web 2.0.
- Mobile Search
- Jak zacząć stosowanie SEO?
- Do kiedy jesteśmy w stanie pozycjonować witrynę samodzielnie?
- Wybór strategii SEO
- Jak skutecznie współpracować z agencją SEO?
- Modele rozliczeń SEO
- Najważniejsze czynniki przy wyborze dobrej oferty SEO
- Przykładowe oferty
- Podsumowanie i zakończenie pierwszego dnia szkolenia.
DZIEŃ II
Blok VI - Badanie backlinków własnych i konkurencji; analiza stron- teoria- rozmowa na żywo
- Badanie backlinków własnych i konkurencji
- Profesjonalna analiza stron za pomocą narzędzi jak:
- MajesticSEO
- Ahrefs
- Clusteric Auditor
- WebMeUp
- Zaawansowane techniki optymalizacji witryny
- Poprawna migracja lub przebudowa witryny
- Jak zachować uzyskane pozycje przy przebudowie witryny
- Zmiany adresów URL podstron witryny
- Zmiana domeny z zachowaniem uzyskanych pozycji
- Najważniejsze zmiany na poziomie kodu źródłowego witryny
- Rich Snippets w wyszukiwarce Google
Blok VII - Wszystko o zapleczach SEO-praktyka-ćwiczenia
- Wszystko o zapleczach SEO
- znaczenie hostingu w budowie zaplecza SEO
- Jak budować efektywne zaplecza
- Narzędzia automatyzujące budowę zaplecza i generatory treści
- Najnowsze zmiany w algorytmach Google
- Jak utrzymać pozycje przy zmianach algorytmu Google
- Filtry i kary w Google
- Analiza danych, czyli jak rozpoznać, że nasza witryna została ukarana?
- Jak wydostać się z filtra Google?
Blok VIII - Pozycjonowanie-praktyka-ćwiczenia
- Black Hat SEO
- Agresywne techniki pozycjonowania
- Czym jest pozycjonowanie przez piramidy
- Przegląd technik linkowania „nielubianych” przez Google
- Zaawansowany link building
- Link Baiting – kreatywne metody pozyskiwania linków
- Obecne źródła dobrych linków
- Od czego zacząć budowanie dobrej sieci linków
- Content marketing
- Jak blog firmowy może pomóc w pozycjonowaniu?
- Guest blogging – skuteczne wpisy gościnne
- Przegląd polskich platform content marketingowych (Linkhouse, Whitepress)
IX blok - Wyszukiwanie nowych miejsc promocji-teoria-rozmowa na żywo
- Footprinty – skuteczne wyszukiwanie nowych miejsc promocji własnej witryny
- Szukanie miejsc promocji przy wykorzystaniu Google
- Wyszukiwanie nowych miejsc promocji
- Identyfikacja miejsc promocji konkurencji
- SEO kiedyś i dziś
- Techniki pozycjonowania, które już NIE działają
- Jak skutecznie pozycjonować w najbliższych latach?
- Jak budować stabilne pozycje na lata? – przyszłościowe podejście do SEO
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Odpowiemy na pytania:
- Czym jest Search Engine Optimization – nauka od podstaw. Jak zacząć pozycjonowanie i optymalizację stron www?
- Co to jest pozycjonowanie? Jak zacząć pozycjonować serwisy www?
- Co to jest marketing treści (content marketing)? Jak budować relacje przez treści?
- Web Usability, czyli na czym polega użyteczność stron internetowych i jak łączy się z SEO. Projektowanie stron internetowych skupionych na użytkownikach – UX w praktyce.
- Jak zdobywać klientów przez Google: narzędzia, metody, strategie na kursie SEO
- Analityka internetowa w służbie SEO. Jak wykorzystać dane do poprawy widoczności w sieci.
- Jak wykonać Audyt Strony WWW. Sprawdzenie poprawności strony internetowej: narzędzia i metody.
- Jakie są skuteczne strategie pozycjonowania i optymalizacji
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Przekazanie zaświadczenia.
Zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 pre-test w ramach walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 I blok - Czym jest SEO?- teoria-rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 II blok - Przedstawienie i omówienie najważniejszych czynników wpływających na pozycję- teoria+praktyka-rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 III blok - SEO Copywriting – jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom?-teoria-rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Blok IV i V - Najważniejsze raporty każdego właściciela witryny. Jak zacząć stosowanie SEO?-praktyka-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Blok VI - Badanie backlinków własnych i konkurencji; analiza stron- teoria- rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Blok VII - Wszystko o zapleczach SEO-praktyka-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Blok VIII - Pozycjonowanie-praktyka-ćwiczeni | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 IX blok - Wyszukiwanie nowych miejsc promocji-teoria-rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 440,00 PLN
- Koszt usługi netto1 440,00 PLN
- Koszt godziny brutto90,00 PLN
- Koszt godziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Bernardyn
Najważniejszą wartością szkoleń jest próba indywidualnego / szerokiego spojrzenia i znalezienia najbardziej optymalnego rozwiązania, pomagającego rozwijać konkretne cele biznesowe. Każde szkolenie poprzedzone jest wcześniejszym wywiadem i, w miarę możliwości, szczegółowym audytem oraz analizą konkurencji.
Studiował chemię na Uniwersytecie Gdańskim, którą ukończył w 2007 roku. Od 2007 roku, stale związany z branżą reklamową i kreatywną, gdzie poprzez pracę w agencjach i wydawnictwach zdobywał doświadczenie pracując dla polskich i zagranicznych firm (w tym dla Media Markt Polska). W latach 2015-2023 współwłaściciel agencji reklamowej Snowball Media.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt z materiałami do samodzielnego utrwalenia materiału, prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie ćwiczeń.
- Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
-
DLA UCZESTNIKÓW PROGRAMÓW BONY ROZWOJOWE ( w tym Małopolski Pociąg do Kariery)
Informacje dodatkowe
Organizacja szkolenia:
Szkolenie podzielone jest na blok teoretyczno-warsztatowy według ustalonego harmonogramu. Praca odbywa się na odpowiednio skonfigurowanej firmowej stronie internetowej. Tematyka, zakres oraz tempo prowadzonych szkoleń dopasowane jest do potrzeb Uczestników szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczno-sprzętowe:
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu. Rekomendujemy posiadanie dostępu do backoffice strony internetowej WordPress z wykorzystaniem wtyczki Yoast SEO.
Szkolenie będzie się odbywać za pomocą aplikacji Google meets/clickmeeting – przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link.
Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:
Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu
-
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
-
2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej)
-
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.