Zaawansowane szkolenie z diagnostyki i naprawy nowoczesnych układów zasilania i chłodzenia w silnikach spalinowych
Zaawansowane szkolenie z diagnostyki i naprawy nowoczesnych układów zasilania i chłodzenia w silnikach spalinowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Mechanicy Samochodowi
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji30-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do doskonalenia umiejętności i kompetencji mechaników samochodowych z obsługi i naprawy nowoczesnych wtrysków w pojazdach samochodowych oraz systemów klimatyzacji w pojazdach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą budowy i zasady działania układów z bezpośrednim wtryskiem benzyny | Kryteria weryfikacji Wykorzystywanie zdobytej wiedzy do identyfikacji oraz zrozumienia specyficznych rozwiązań stosowanych przez różnych producentów w układach bezpośredniego wtrysku benzyny, włącznie z procedurami serwisowania, diagnozowania i naprawy poszczególnych elementów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Poszerzenie wiedzy dotyczącej kompleksowego układu paliwowego Common Rail, obejmującego elementy jak pompy, wtryskiwacze i zawory regulacyjne | Kryteria weryfikacji Wykorzystywanie zdobytej wiedzy do praktycznej diagnostyki układu Common Rail | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uwzględnienia pozatechniczne aspektów diagnostyki w podejściu do pracy | Kryteria weryfikacji Ma świadomość ważności i pozatechnicznych aspektów diagnostyki systemów, w tym jej wpływu na bezpieczeństwo użytkowników oraz środowisko naturalne, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych swojej działalności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje się do obsługi silników z turbodoładowaniem poprzez planowanie działań związanych z różnymi typami doładowania, montażem i diagnozą, wykorzystując realne przykłady awarii. | Kryteria weryfikacji Analizuje skuteczność doładowania silnika w zróżnicowanych warunkach pracy, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy na temat oznaczeń elementów na schematach elektrycznych oraz diagnostyki i zasady działania różnych czujników w silnikach samochodowych | Kryteria weryfikacji Analizuje działanie każdego czujnika w różnych warunkach pracy, porównuje odczyty z wartościami referencyjnymi, ocenia dokładność pomiarów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat różnych typów czujników stosowanych w systemach sterowania pojazdami, obejmujących diagnostykę i działanie czujników dotyczących oczyszczania spalin, ciśnienia, prędkości, położenia oraz układów podwozia, nadwozia, klimatyzacji, wspomagania kierownicy i układu EGS. | Kryteria weryfikacji sprawdza działanie każdego czujnika w różnych warunkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji porównuje wyniki z normami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji ocenia precyzję i sprawdza, czy są one mechanicznie i elektrycznie sprawne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przygotowuje się do pracy z układami chłodniczym | Kryteria weryfikacji Wykorzystywanie zdobytej wiedzy do , serwisowania i naprawiania układów klimatyzacji, technik lutowania rurociągów miedzianych, metod odzysku czynnika chłodniczego oraz wykonywania i oceny prób szczelności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan szkolenia:
- Budowa oraz zasada działania układu bezpośredniego wtrysku paliwa
- Procedury serwisowania oraz naprawy poszczególnych podzespołów układu sterowania z uwzględnieniem aspektów bezpieczeństwa i odpowiedzialności za usługę
- Omówienie budowy i zasady działania oraz metod i procedur diagnostycznych poszczególnych komponentów systemu bezpośredniego wtrysku paliwa stosowanych we współczesnych pojazdach
- Omówienie innowacyjnych rozwiązań stosowanych w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny z uwzględnieniem metod i procedur diagnostycznych
- Układ zasilania powietrzem
- Układ chłodzenia silnika
- Technologia zmiennych faz rozrządu, regulacji skoku zaworów oraz systemu aktywnego odłączania cylindrów
- Diagnostyka oraz interpretacja wyników analizy wartości rzeczywistych
- Problemy serwisowe/eksploatacyjne oraz ich sprawna lokalizacja i eliminacja w nowoczesnych jednostkach wyposażonych w bezpośredni wtrysk benzyny
- Zasada działania zasobnikowego układu paliwowego Common Rail
- Systemy Bosch I i II generacji
- Metody odpowietrzania i uruchamiania układu paliwowego po demontażu/montażu
- Kodowanie wtryskiwaczy IMA/ISA
- Systemy paliwowe Siemens/Continental
- Zasada działania zasobnikowego układu paliwowego Common Rail
- Systemy Delphi I i II generacji
- Metody odpowietrzania i uruchamiania układu paliwowego po demontażu/montażu
- Kodowanie wtryskiwaczy
- Systemy paliwowe Denso
- Wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch
- Wtryskiwacze elektromagnetyczne Bosch szybkiego działania z zaworem krawędziowym
- Układy wtryskowe firmy Delphi III generacji (do 2200 bar)
- Wtryskiwacze elektromagnetyczne Delphi II i III generacjii
- Funkcje adaptacyjne w systemach Common Rail
- Efektywność silnika z turbodoładowaniem
- Stosowane rozwiązania układów turbodoładowanych
- Sposoby doładowania silników spalinowych
- Sposoby regulacji ciśnienia doładowania
- Diagnoza turbosprężarki i elementów układu zasilania powietrzem
- Elektroniczne sterowanie wydajnością turbosprężarki, kontrola i regulacja
- Urządzenia specjalistyczne, niezbędne do skutecznej i sprawnej obsługi układów turbodoładowanych
- Omawianie przyczyn awarii na rzeczywistych przykładach
- Oznaczenia elementów na schematach elektrycznych
- Diagnostyka i zasada działania czujników prędkości obrotowej wału korbowego
- Diagnostyka i zasada działania czujników położenia wałka rozrządu
- Diagnostyka i zasada działania czujników temperatury
- Diagnostyka i zasada działania czujników ciśnienia układu dolotowego MAP
- Diagnostyka i zasada działania czujników ciśnienia atmosferycznego
- Diagnostyka i zasada działania czujników tlenu (sonda lambda)
- Diagnostyka i zasada działania czujników spalania stukowego
- Przepływomierz objętościowy powietrza
- Diagnostyka i zasada działania przepływomierzy masowych powietrza
- Czujnik spalania stukowego
- Odczyt i analiza parametrów rzeczywistych omówionych czujników
- Ćwiczenia praktyczne - diagnostyka omówionych czujników
- CZUJNIKI W SYSTEMACH STEROWANIA SILNIKIEM
- CZUJNIKI PODWOZIA I NADWOZIA
- Obieg czynnika w układzie chłodniczym
- Budowa i zasada działania nowoczesnych układów chłodniczych oraz grzewczych
- Czynniki stosowane w układach chłodniczych oraz grzewczych
- Prowadzenie dokumentacji związanej z serwisowaniem oraz naprawą układów chłodniczych
- Zapoznanie się z budową i zasadą działania poszczególnych elementów układów chłodniczych
- Metody łączenia rurociągów z rur miedzianych
- Odzyskiwanie czynnika chłodniczego trzema metodami
- Wykonanie próby szczelności
- Protokołowanie przeprowadzonej próby szczelności
Zarówno część teoretyczna jak i praktyczna odbędzie się w Radomiu, ul. Olszynowa 23; 26-600 Radom. Posługujemy się prostym językiem z zachowaniem prawidłowości nazewnictwa, przy obrazowaniu czynności do ćwiczeń praktycznych z uwzględnieniem specyfiki analizowanego systemu. Dążenie do utrzymania bezpośredniego kontaktu z uczestnikami szkolenia, realizowane jest poprzez zadania do wykonania oraz utrzymanie interakcji poprzez pytania. Ta forma pozwala na pozyskanie informacji zwrotnej przez trenera o poziomie zrozumienia treści, bowiem wszelkie dyskusje w temacie pomagają opanować nowe informacje.
Każdy uczestnik będzie miał przygotowane samodzielne stanowisko pracy
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto148,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto148,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Olszowski
Tomasz Chojnacki
Jest trenerem z zakresu elektroniki samochodowej oraz diagnostyki silników o zapłonie samoczynnym. Prowadzi badania eksperckie z zakresu metod diagnostycznych układów zasilania silników o ZS. Autor wielu publikacji dotyczących metod diagnozowania stanu technicznego systemów samochodowych.
Posiada pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki : elektroniki samochodowej oraz diagnostyki silników o zapłonie samoczynnym
Marcin Piskorz
Trener od 2016 roku z elektroniki i elektrotechniki. Członek zespołu szkoleniowego, który uzyskał akredytacje podczas audytu jednostki szkoleniowej BETiS przez UDT jako trener.
Wyższe inżynierskie w obszarze nauk technicznych. Posiada uprawnienia pedagogiczne.
Od 2017 roku doświadczenie z zakresu układów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych oraz z klimatyzacji stacjonarnej. Ukończył szkolenia we wszystkich kategoriach F-gazowych. Posiada uprawnienia UDT odpowiednie dla wymaganych kwalifikacji.
Podgląd usługi
W tym miejscu możesz sprawdzić jak będzie się prezentowała usługa w wyszukiwarce.
Newsletter
Chcesz pierwsza/y poznać nowości?
Wpisz swój adres e-mail
Zgadzam się z warunkami usługi Newsletter
Śledź nas
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma specjalistyczne, drukowane materiały szkoleniowe przygotowane przez zespół ekspertów BETiS w formie skryptu z zakresu mechaniki samochodowej.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Kierunek Kariera Zawodowa"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi