Kurs trenerski
Kurs trenerski
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele i pracownicy firm.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia, projektowania i realizowania szkoleń w sposób zrozumiały i atrakcyjny za pomocą narzędzi i metod uwzlędniających potrzeby uczestników oraz sposoby ich aktywizacji, aby osiągnąć wysoką efektywność przyswajania przekazywanej wiedzy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje rolę trenera na sali szkoleniowej. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia istoty zmiany. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia kim jest trener. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę trenera w relacjach z uczestnikami oraz na sali szkoleniowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia cechy dobrego trenera. Omawia mocne i słabe strony trenera. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje i projektuje szkolenia. | Kryteria weryfikacji Bada potrzeby szkoleniowe uczetników i przełożonych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Ustala i przedstawia cele szkoleniowe. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Analizuje informacje o uczestniku. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje salę szkoleniową. Dobiera salę pod potrzeby szkolenia. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje materiały i ćwiczenia. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje metody i techniki szkoleniowe do celów. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Tworzy i analizuje ankietę ewaluacyjną. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie narządzia wspierające szkolenie. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Realizuje szkolenia. | Kryteria weryfikacji Nawiązuje kontakt z grupą. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Buduje odpowiednią atmosferę oraz daje poczucie bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Angażuje uczestników szkolenia, zbiera informację zwrotną o szkoleniu. Panuje nad grupą. Podsumowuje i kończy szkolenie. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Używa autoprezentacji i dress code w pracy trenera. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki prezentacyjne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Buduje autorytet. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Zachowuje się odpowiednio do sytuacji na szkoleniu. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Występuje publicznie na szkoleniach. | Kryteria weryfikacji Używa różnych sposobów ujazmiania stresu. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Korzysta z technik relaksacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Komunikuje się z uczestnikami w sposób jasny i zrozumiały. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Używa mowy ciała. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Pracuje głosem. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Nagrywa wystąpienia i omawia wystąpienia uczestników. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Omawia proces uczenia. | Kryteria weryfikacji Integruje grupę na szkoleniu. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Wymienia i omawia narzędzia trenera podczas szkoleń. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia proces grupowy a proces szkoleniowy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje i używa różnych metod szkoleniowych. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje nastepujące metody szkoleniowe: Wykład/ mini-wykłady,Prezentacja,Burza mózgów,Pytania prowokacyjne indywidualne i grupowe,Techniki podejmowania decyzji, Odgrywanie ról,Gry szkoleniowe i symulacje,Wykorzystanie muzyki, Antyprzykłady, Energizery,Analiza przypadku,Testy szkoleniowe,Dyskusja, Praca w grupie, Lodołamacze, Rola przerw. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje rolę komunikacji w pracy trenera. | Kryteria weryfikacji Przekazuje wiedzę w sposo zrozumiały i atrakcyjny. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Zadaje odpowiednie pytania. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Aktywnie słucha. Buduje relację z uczestnikami. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Omawia bariery utrudniające komunikację. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Omawia błędy językowe. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Omawia trudne sytuacje podczas szkolenia. | Kryteria weryfikacji Omawia trudnych uczestników, pracuje z oporem, odnajduje sie w konflikcie, zachowuje sieodpowiednio w sytuacjach nieplanowanych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Używa narzędzi coacha w pracy trenerskiej. | Kryteria weryfikacji Omawia narzędzia i techniki coacha. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Zarządza konfliktem i emocjami. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia poznaje potrzebyrynku i własnego doskonalenia | Kryteria weryfikacji Planuje swój rozwój zawodowy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób chcących zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia szkoleń.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną.
I DZIEŃ
1. Rola trenera na sali szkoleniowej:
- Kim jest trener
- Rola w relacji z uczestnikami
- Rola trenera na sali szkoleniowej
- Cechy dobrego trenera
- Jakim jestem trenerem?
- Moje mocne i słabe strony jako trenera szkoleń
Przygotowanie i projektowanie szkolenia:
- Badanie potrzeb szkoleniowych uczestników i przełożonych
- Ustalenie oraz przedstawienie celów szkolenia
- Analiza informacji o uczestnikach
- Opracowanie scenariusza szkolenia
- Analiza sytuacji szkoleniowej
- Przygotowanie sali szkoleniowej
- Odpowiedni dobór sali
- Ustawienie krzeseł, flipchartu, stołu, cateringu
- Przygotowanie materiałów oraz ćwiczeń
II DZIEŃ
Przygotowanie i projektowanie szkolenia:
- Dostosowywanie metod i technik szkoleniowych do celów
- Ankieta ewaluacyjna
- Wybór narzędzi wspierających szkolenie m.in. Kolorowe kartki, posity, markery, poduszki
Realizacja szkolenia:
- Pierwsze pozytywne wrażenie – nawiązanie kontaktu z grupą
- Budowanie odpowiedniej atmosfery podczas szkolenia
- Poczucie bezpieczeństwa
- Sposoby angażowania/aktywizowania uczestników
- Odpowiednie tempo szkolenia
- Informacja zwrotna dla uczestników
- Panowanie nad grupą
- Końcowe pozytywne wrażenie – podsumowanie szkolenia certyfikaty
III DZIEŃ
Autoprezentacja i dress code w pracy trenera:
- Techniki prezentacyjne
- Budowanie autorytetu
- Jak się zachowywać?
- Strój trenera – kiedy garnitur, kiedy casual?
- Co robić ze wzrokiem, rękoma, głosem?
- Siedzieć, stać a może chodzić?
- Zasady używania pomocy wizualnych
IV DZIEŃ
Wystąpienia publiczne:
- Pokonać stres - sposoby ujarzmiania stresu
- Techniki relaksacyjne
- Sposoby budowania swojego naturalnego autorytetu
- Konstrukcja skutecznej i jasnej wypowiedzi
- Mowa ciała
- Techniki swobodnego poruszania się
- Emisja głosu- jak osiągnąć optymalne brzmienie swojego głosu
- Nagrania i omówienie prezentacji uczestników (nagrania z kilkuminutowych wystąpień
- Rekomendacje i sugestie poprawy poszczególnych elementów autoprezentacji
V DZIEŃ
Proces uczenia:
- Jak integrować grupę w czasie zajęć
- Narzędzia pracy trenera podczas szkolenia.
- Jak skutecznie uczyć dorosłych nowych umiejętności.
- Proces grupowy a proces szkoleniowy
- Facylitacja dyskusji(role, pilnowanie równowagi, oddawanie odpowiedzialności)
- Motywująca informacja zwrotna
Metody szkoleniowe – kiedy je stosować, wady i zalety danych metod szkoleniowych:
- Wykład/ mini-wykłady
- Prezentacja
- Burza mózgów
- Pytania prowokacyjne indywidualne i grupowe
- Techniki podejmowania decyzji
- Odgrywanie ról
- Gry szkoleniowe i symulacje
- Wykorzystanie muzyki
- Antyprzykłady
- Energizery
- Analiza przypadku
VI DZIEŃ
1. Metody szkoleniowe – kiedy je stosować, wady i zalety danych metod szkoleniowych:
• testy szkoleniowe
• dyskusja
• praca w grupach
• lodołamacze
• przerwy w szkoleniu – rola przerw
Komunikacja w pracy trenera:
- Jak w zrozumiały i atrakcyjny sposób przekazać wiedzę?
- Sztuka zadawania pytań i ich wpływ na poziom szkolenia
- Aktywne słuchanie i narzędzia w tym pomagające
- Słowa i zwroty budujące relacje z uczestnikami
- W jaki sposób dostosować swój komunikat do osobowości uczestników
- Bariery utrudniające skuteczne komunikowanie się
- Łatwość wypowiedzi, elokwencja i bogactwo języka
- Użycie mocnych, pozytywnych zwrotów – język korzyści
- Błędy językowe, czarne „słowa”, niezręczne wyrażenia, zwroty potoczne, wyrażenia specjalistyczne
VII DZIEŃ
Trudne sytuacje podczas szkolenia:
- Trudny uczestnik szkolenia (gaduła, ja wiem lepiej, nastawiony na nie, skryty, nieszczery)
- Praca z oporem
- Jak odnaleźć się w konflikcie
- Awaria sprzętu
- Nieplanowane sytuacje
Narzędzia coacha dla trenerów:
- Narzędzia, techniki coacha i psychologa w rękach trenera
- Jak prowokować zmiany w dynamice procesu grupowego
- Zarządzanie konfliktem i emocjami
Walidacja.
Szkolenie będzie realizowane w sali szkoleniowej przystosowanej do realizacji tego typu zajęć. Sala będzie wyposażona w m.in. rzutnik oraz flipchart.
Usługa będzie realizowana w godzinach dydaktycznych 60 godzin dydaktycznych = 45 godzin zegarowych
Warunki organizacyjne: sala wyposażona w niezbedny sprzęt do prowadzenia tego typu szkoleń: krzesła, stoliki, ekran, rzutnik, laptop. Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Rola trenera na sali szkoleniowej | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 przerwa | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Przygotowanie i projektowanie szkolenia: | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przygotowanie i projektowanie szkolenia | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Przerwa | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Realizacja szkolenia | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Autoprezentacja i dress code w pracy trenera | Prowadzący Anna Bielska | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Przerwa | Prowadzący Anna Bielska | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Autoprezentacja i dress code w pracy trenera | Prowadzący Anna Bielska | Data realizacji zajęć 21-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Wystąpienia publiczne | Prowadzący Anna Bielska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa | Prowadzący Anna Bielska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Wystąpienia publiczne | Prowadzący Anna Bielska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Proces uczenia | Prowadzący Kamila Gojło | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przerwa | Prowadzący Kamila Gojło | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Metody szkoleniowe – kiedy je stosować, wady i zalety danych metod szkoleniowych | Prowadzący Kamila Gojło | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Metody szkoleniowe – kiedy je stosować, wady i zalety danych metod szkoleniowych | Prowadzący Kamila Gojło | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Przerwa | Prowadzący Kamila Gojło | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Komunikacja w pracy trenera: | Prowadzący Kamila Gojło | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Trudne sytuacje podczas szkolenia | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Narzędzia coacha dla trenerów | Prowadzący Anna Barcz-Dziamałek | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto141,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto141,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Barcz-Dziamałek
Kamila Gojło
Anna Bielska
Od 2004 roku prowadzi własną działalność gospodarczą współpracując z klientami indywidualnymi, przedsiębiorcami oraz instytucjami publicznymi w obszarze tworzenia projektów, dokumentacji aplikacyjnych, a także doradztwa z zakresu inwestycji, finansów i personelu. Ponadto od lat prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania własną działalnością, komunikacji, zarządzania przez cele, tworzenia projektów, trenerskie. Od 2014 roku jest certyfikowanym coachem ICC.
Wyższe politologia, pedagogika. Od 2004 roku prowadzi szkolenia pomagające zarządzać własnym rozwojem osobistym oraz działalnością gospodarczą. Od 2014 roku jest certyfikowanym coachem ICC, regularnie prowadzi sesje coachingowe z klientami. Od wielu lat tworzy wnioski o dofinansowanie ze środków zewnętrznych. Są to projekty zarówno miękkie - szkoleniowe, jak i inwestycyjne. Od wielu lat prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie tworzenia projektów, zarządzania, komunikacji, zarządzania przez cele, trenerskie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w trybie godzin dydaktycznych: 60 godziny dydaktyczne = 45 godziny zegarowe. Cena nie obejmuje dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia uczestnika. Przerwy nie wliczają się do godzin szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi