Certyfikat umiejętności komputerowych +EGZAMIN
Certyfikat umiejętności komputerowych +EGZAMIN
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs komputerowy jest skierowany do osób, które mają podstawoweumiejętności dotyczące obsługi komputera, bądź też dotychczas nieużywały komputera i chcą nauczyć się jego obsługi. Usługa skierowanajest również do osób chcących podnieść swoje umiejętności ikwalifikacje.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników11
- Data zakończenia rekrutacji28-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi90
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Certyfikat umiejętności komputerowych + EGZAMIN" przygotowuje kandydata do pracy w zawodzie tak, aby po zakończeniu szkolenia absolwent posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy z komputerem. Celem usługi jest uzyskanie kwalifikacji ZRK, Kod kwalifikacji w ZRK: 12622Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:-Korzysta z zasobów Internetu -Dostosowuje edytor tekstu do własnych preferencji -Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych preferencji -definiuje ponadpodstawową terminologię informatyczną; - rozpoznaje zagadnień związanych z bezpieczeństwem komputera; - rozróżnia zagrożenia związane z korzystania z Internetu; - definiuje zasady pracy na komputerze (BHP); - rozróżnia regulacje prawne związane z ochroną praw autorskich i ochroną danych osobowych, zwłaszcza danych przetwarzanych w komputerze Umiejętności: -Obsługuje komputer w zakresie podstawowym z zachowaniem zasad bezpieczeństwa -Wykonuje operacje na plikach i folderach oraz zarządza prostymi aplikacjami -Uzyskuje dostęp do sieci -Tworzy i formatuje dokumenty | Kryteria weryfikacji Weryfikacja odbędzie się za pomocą egzaminu kwalifikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -Wstawia i formatuje tabele, wykresy, obrazy-Przygotowuje listy i koperty z użyciem korespondencji seryjnej -Przygotowuje dokumenty do druku i je drukuje -Wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego -Wykonuje podstawowe działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza -Tworzy wykresy -Formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji Weryfikacja odbędzie się za pomocą egzaminu kwalifikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - Charakteryzuje się umiejętnością samodzielnej konfiguracji systemu Windows oraz dostosowanie go do swoich potrzeb;- Wdrażanie do samokształcenia rozwijanie zainteresowań poprzez prezentację różnych programów oraz naukę wyszukiwania potrzebnych informacji i rozwiązań problemów w Internecie; - Charakteryzuje się umiejętnością twórczego korzystania z komputera i rozwiązywania problemów; - Charakteryzuje się umiejętnościąpodłączenia i skonfigurowaniaurządzeń peryferyjnych, korzystanie ztych urządzeń. Kompetencje społeczne: Komunikuje się za pomocą pocztyelektronicznej - sprawnie komunikuje się z ludźmi i pracuje w zespole - samodzielnie planuje i systematycznie wykonuje zaplanowane zadania - świadomie podejmuje samodzielne decyzje i przewiduje skutki podejmowanych działań | Kryteria weryfikacji Weryfikacja odbędzie się za pomocą egzaminu kwalifikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - samodzielnie organizuje stanowisko pracy | Kryteria weryfikacji Weryfikacja odbędzie się za pomocą egzaminu kwalifikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeCertyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
ZESTAW I: PODSTAWY PRACY Z KOMPUTEREM
1. Obsługuje komputer w zakresie podstawowym z zachowaniem zasad bezpieczeństwa:
- rozróżnia typy komputerów, podstawowe elementy składowe komputera i podstawowe urządzenia peryferyjne,
- rozróżnia podstawowe typy oprogramowania i systemy operacyjne,
- poprawnie włącza i wyłącza komputer,
- wyszukuje potrzebne informacje dotyczące obsługi komputera, korzystając z funkcji pomocy,
- wyjaśnia obowiązujące przepisy i zasady posiadania legalnego oprogramowania, rozróżnia typy licencji,
- stosuje procedury bezpiecznego logowania oraz wyjaśnia politykę i zasady bezpiecznych haseł,
- uzasadnia konieczność stosowania zapory (firewall) i podaje cel jej użycia,
- uzasadnia potrzebę archiwizacji danych na zewnętrznych nośnikach i potrzebę regularnego uaktualniania oprogramowania,
- definiuje pojęcie złośliwego oprogramowania i używa oprogramowania antywirusowego do skanowania komputera,
- wymienia zasady prawidłowego, ergonomicznego korzystania z komputera, uwzględniające ochronę zdrowia i środowiska oraz zasadydostosowania stanowiska komputerowego do potrzeb osoby niepełnosprawnej).
2. Wykonuje operacje na plikach i folderach oraz zarządza prostymi aplikacjami:
- wyjaśnia hierarchiczny schemat organizacji dysków, folderów i plików przez system operacyjny,
- identy fikuje popularne rodzaje plików, wyświetla właściwości plików i folderów, prawidłowo odczytuje rozmiary plików i folderów,
- wyszukuje pliki według podanych kryteriów, sortuje pliki według podanych kryteriów, tworzy foldery, kopiuje, przenosi pliki i folderypomiędzy folderami i dyskami,
- rozróżnia główne typy urządzeń do przechowywania danych, kompresuje i dekompresuje pliki oraz foldery do wybranego miejsca nadysku,
- rozróżnia popularne ikony, obsługuje przykładowe okna programu, odczytuje i konfiguruje parametry dostępnych funkcji w panelusterowania,
- uruchamia i zamyka prosty edytor tekstu, kopiuje, przenosi tekst pomiędzy dokumentami lub wewnątrz dokumentu,
- wkleja/wstawia zrzuty ekranowe do dokumentu, zapisuje dokument i nadaje mu właściwą nazwę,
- instaluje i odinstalowuje drukarki, drukuje dokument).
3. Uzyskuje dostęp do sieci:
- wyjaśnia pojęcia związane z przeznaczeniem sieci, współdzieleniem, bezpiecznym udostępnianiem, przepustowością,
- wyjaśnia pojęcie Internetu i omawia podstawowe zastosowania Internetu, rozróżnia sposoby podłączenia do Internetu,
- wykonuje operację ściągania z sieci i wysyłania do sieci plików i zasobów,
- rozróżnia łącza internetowe, wybiera typ łącza internetowego i uzasadnia wybór,
- podłącza urządzenie do sieci bezprzewodowej.
ZESTAW 2: PODSTAWY PRACY W SIECI
1. Korzysta z zasobów Internetu:
- wyjaśnia pojęcia związane z Internetem, identy fikuje powszechnie znane domeny,
- rozpoznaje i charakteryzuje metody kontroli i zabezpieczeń podczas pracy z siecią, wypełnia, przesyła i resetuje formularz internetowy,
- mody fikuje ustawienia przeglądarki, gromadzi i zarządza linkami do stron przy użyciu zakładek/ulubionych,
- znalezione zasoby (pliki, teksty, obrazy) kopiuje do wskazanego miejsca, drukuje lub zapisuje na dysku,
- wyszukuje informacje za pomocą wyszukiwarki, korzystając z różnych kryteriów,
- wyjaśnia podstawowe zasady poszanowania praw autorskich podczas korzystania z dostępnych zasobów, określa sposoby publikacji iudostępniania treści przez użytkowników,
- wyjaśnia zasady obowiązujące w społeczności internetowej (wirtualnej),
- charakteryzuje sposoby ochrony przed negatywnymi skutkami korzystania z portali społecznościowych.
2. Komunikuje się za pomocą poczty elektronicznej:
- wyjaśnia pojęcia związane z komunikacją w sieci,
- wymienia zasady netykiety,
- przestrzega zasad dotyczących wysyłania załączników,
- wyjaśnia zagrożenia związane z niechcianą pocztą,
- tworzy, formatuje, wysyła wiadomości, odpowiada na otrzymane wiadomości, drukuje wiadomości, zarządza wiadomościami,
- zarządza programem pocztowym, wykorzystując zaawansowane funkcje takie jak autoresponder, podpis wiadomości,
- korzysta z książki adresatów, zarządza kalendarzem on-line.
ZESTAW 3: PRZETWARZANIE TEKSTÓW
1. Dostosowuje edytor tekstu do własnych preferencji:
- ustawia podstawowe opcje/preferencje dla aplikacji oraz edytowanego dokumentu,
- tworzy przy pomocy edytora tekstu dokument, zapisuje go na dysku z odpowiednią nazwą,
- porusza się pomiędzy otwartymi dokumentami,
- mody fikuje wyświetlanie dokumentu.
2. Tworzy i formatuje dokumenty:
- wprowadza zadany tekst do dokumentu, formatuje czcionkę, formatuje akapit,
- wyszukuje frazy w dokumencie, używając funkcji „Znajdź” i zastępuje frazy innymi, korzystając z funkcji „Zastąp”,
- kopiuje i przenosi tekst w dowolne miejsce, stosuje automatyczne dzielenie wyrazów,
- korzysta z tabulatorów w przygotowaniu tabelarycznym tekstu, stosuje automatyczne wypunktowanie i numerowanie,
- korzysta ze stylów przy formatowaniu tekstu.
3. Wstawia i formatuje tabele, wykresy, obrazy:
- tworzy w dokumencie tabelę, wstawia dane do tabeli, edytuje dane w tabeli,
- formatuje tabelę, zmienia układ tabeli, wstawia obiekt graficzny w określone miejsce w dokumencie,
- kopiuje, przenosi obiekt wewnątrz dokumentu lub pomiędzy dokumentami, mody fikuje wstawiony obiekt.
4. Przygotowuje listy i koperty z użyciem korespondencji seryjnej:
- przygotowuje dokument główny,
- wybiera adresatów (źródło danych) korespondencji seryjnej,
- łączy listę adresową z dokumentem, drukuje dokumenty w korespondencji seryjnej.
5. Przygotowuje dokumenty do druku i je drukuje:
- wstawia do dokumentu podział strony,
- zmienia ustawienia strony,
- w nagłówku lub stopce dokumentu wstawia numery stron lub datę, lub pola systemowe,
- koryguje błędy w dokumencie przy pomocy słownika,
- podgląda wydruk dokumentu, drukuje dokument do pliku (PDF).
ZESTAW 4: ARKUSZE KALKULACYJNE
1. Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych preferencji:
- ustawia podstawowe opcje/preferencje w aplikacji,
- mody fikuje widok lub sposób wyświetlania arkusza,
- zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji, jako plik określonego typu,
- porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami,
- zaznacza elementy arkusza (wiersze, kolumny, blok komórek przyległych, odległych) lub mody fikuje elementy arkusza, – blokujewiersze lub/i kolumny,
- przełącza się pomiędzy arkuszami, wykonuje operacje na arkuszach w tym: usuwa, przenosi, zmienia nazwę, dodaje.
2. Wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego:
- wprowadza dane do poszczególnych komórek,
- mody fikuje istniejącą zawartość komórek, sortuje blok komórek według jednego kryterium,
- kopiuje i przenosi zawartość komórki lub bloku komórek w obrębie arkusza/arkuszy/skoroszytu/ kilku skoroszytów,
- automatycznie wypełnia komórki danymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek, formatuje komórki zawierające liczby (w tymprocenty), daty, teksty,
- zawija tekst w komórce, bloku komórek, zmienia wygląd zawartości komórki,
- kopiuje format komórki/ bloku komórek do innej komórki lub innego bloku komórek,
- mody fikuje wygląd komórki arkusza.
3. Wykonuje podstawowe działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza:
- tworzy reguły przy użyciu odwołań do komórek i operatorów arytmetycznych,
- rozpoznaje i właściwie interpretuje podstawowe błędy związane z użyciem reguł,
- stosuje adresowanie względne i bezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł,
- używa funkcji sumowania, obliczania średniej, wyznaczania minimum i maksimum, zliczania, liczenia niepustych, zaokrąglania,
- używa funkcji logicznej if (jeżeli).
4. Tworzy wykresy:
- tworzy wykresy różnego typu na podstawie danych zawartych w arkuszu,
- mody fikuje wykresy, dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu, dodaje etykiety z danymi do wykresu,
- formatuje elementy wykresu.
5. Formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny:
- zmienia wielkości marginesów strony, orientację strony, rozmiar papieru,
- rozmieszcza zawartość arkusza na określonej liczbie stron, dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka i stopki arkusza,
- wstawia do nagłówka/stopki numery stron, datę, czas, nazwę pliku i arkusza, usuwa nagłówek/stopkę,
- sprawdza i poprawia arkusz pod względem rachunkowym i językowym, włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki,wyświetlanie/drukowanie nagłówków kolumn i wierszy (adresów kolumn i wierszy),
- stosuje automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy na każdej drukowanej stronie arkusza,
- podgląda wydruk arkusza,
- drukuje do pliku (PDF) zaznaczony blok komórek arkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt.
ZESTAW 5: Obsługa systemu operacyjnego – poziom zaawansowany Kompresowanie plików;
-Ochrona danych przed utratą wskutek awarii, przed niepowołanym dostępem, przed wirusami – tworzenie backupu i archiwum, hasła,oprogramowanie antywirusowe i firewall;
-Etyka i prawne aspekty pracy z komputerem, licencje i prawa autorskie oprogramowania, piractwo komputerowe, ochrona danychosobowych w Internecie;
-Instalowanie i odinstalowywanie programów (np. w Windows); Dostosowywanie systemu (np. Windows) do własnych potrzeb: zmianarozdzielczości ekranu, ustawienie myszki i klawiatury, właściwości paska zadań i menu start, Panel Sterowania;
-Obsługa menadżera zadań, kończenie procesów, kontrola wydajności komputera; Nagrywanie danych na płytach CD/DVD, obsługaprogramu do nagrywania płyt;
-Administracja kontami użytkowników (np. w Windows) Podstawy konfiguracji sieciowej (np. w Windows) , protokół TCP/IP.
ZESTAW 6: Obsługa Internetu i poczty elektronicznej:
-konfiguracja klienta pocztowego (Outlook Express lub inne), pobieranie wiadomości z serwera;
-Zakładanie kont na portalach tematycznych, korzystanie z forów dyskusyjnych.
ZESTAW 7: Edycja tekstów – poziom zaawansowany
-Formatowanie akapitu i strony: wstawianie obramowania, kolumny,
-Zaawansowane formatowanie grafiki,
-Zaawansowane formatowanie tabeli;
-Nagłówek i stopka; Statystyka wyrazów i dokumentu;
-Konfigurowanie autokorekty;
-Praca z dużymi dokumentami: style tekstu, podział na sekcje, spis treści;
-Wstawianie komentarzy;
-Koperty i etykiety, korespondencja i listy seryjne, pobieranie danych z programu (np. MS Excel).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 PODSTAWY PRACY Z KOMPUTEREM | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 PODSTAWY PRACY W SIECI | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 PRZETWARZANIE TEKSTÓW | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 ARKUSZE KALKULACYJNE | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 OBSŁUGA SYSTEMU OPERACYJNEGO POZIOM ZAAWANSOWANY | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 OBSŁUGA INTERNETU I POCZTY ELEKTRONICZNEJ | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 EDYCJA TEKSTÓW -POZIOM ZAAWANSOWANY | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Powtórzenie materiału | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Egzamin ZRK | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 05:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto62,22 PLN
- Koszt osobogodziny netto62,22 PLN
- W tym koszt walidacji brutto700,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto700,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anita Gałek
Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku na Wydziale Biologii, absolwentka Zarządzania personelem w firmie na Uniwersytecie Szczecińskim. Certyfikowany coach ICF, certyfikowany trener biznesu.
Wiedza trenerska zdobyta w wyniku ponad 12 lat doświadczenia na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych i polskich organizacjach. Ponad 7 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z zarządzaniem rozproszoną siecią sprzedaży. Umiejętności i warsztat nabyty poprzez prowadzenie od ponad 7 lat szkoleń dla kadr kierowniczych z zakresu kompetencji menadżerskich. Duże doświadczenie (ponad 6 lat) w zakresie prowadzenia szkoleń sprzedażowych (obsługa klienta, negocjacje, techniki sprzedaży).
Doświadczenie w pracy indywidualnej z przedsiębiorcami w oparciu o narzędzia coachingowe i mentoringowe. Konsultant w zakresie miękkiego HR-u i zarządzania procesami w organizacjach.
Konsultant FinxS Sales Assessment- badania poziomu kompetencji sprzedażowych. Specjalista i konsultant badania i wzmacniania odporności psychicznej – na podstawie badania psychometrycznego MTQ48. Autor przeszło 140 publikacji eksperckich z zakresu przywództwa i sprzedaży oraz obsługi klienta dla Farmacja Praktyczna i Manager Farmacji. Inicjatorka i przewodnicząca Rady Kobiet przy Prezydencie Miasta Szczecin. Anita Gałek o sobie: „Moją pasją są ludzie, to oni są sprawcami mojego flow".
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały pdf, prezentacje multimedialne, arkusze egzaminacyjne.
Warunki uczestnictwa
Wymagany jest laptop lub komputer z legalnym oprogramowaniem.
Warunkiem uzyskania cerytyfikatu jest uczestnictwo w 100% zajęcć usługi rozwojowej oraz zaliczenie egzaminu teoretycznego i praktycznego.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godzinach lekcyjnych, a przerwy i ćwiczenia praktyczne dostosowane do tempa pracy, możliwości i zaangażowania grupy. Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi i aktywizującymi , rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Trener podsumowuje każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom na pełne zrozumienie oraz dając możliwość przeniesienia na własne życie zawodowe. Warunkiem osiągniecia przez uczestników szkolenia, głównego celu usługi po jej realizacji jest aktywność na zajęciach, a także 100% poziomuobecności podczas zajęć.
Czas trwania wynosi 67,50 godzin lekcyjnych łącznie z egzaminem.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi