ZARZĄDZANIE PRACĄ ZDALNĄ I HYBRYDOWĄ
ZARZĄDZANIE PRACĄ ZDALNĄ I HYBRYDOWĄ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji08-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników szkolenia z zakresu wdrażania rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę zdalną/hybrydową/home office, wykorzystania narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy, radzenia sobie z trudnościami, tj. brak poczucia identyfikacji z zespołem, budowania zaangażowania wśród pracowników oraz zapewnienia sprawnej komunikacji w przypadku pracy zdalnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji a. Przytacza odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.b. Wyjaśnia znaczenie i konsekwencje zapisów Kodeksu Pracy regulujących pracę zdalną. c. Proponuje praktyczne rozwiązania i strategie zgodne z wymogami Kodeksu Pracy, które mogą być stosowane w organizacji w zakresie pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji a. Wymienia podstawowe narzędzia technologiczne stosowane do pracy zdalnej.b. Opisuje główne funkcje każdego narzędzia, jak również jego ograniczenia i zalety w kontekście pracy zdalnej lub hybrydowej. c. Określa potrzeby związane z pracą zdalną lub hybrydową w kontekście konkretnego projektu lub zadania. d. Dobiera optymalne narzędzia technologiczne, uwzględniając różne czynniki, takie jak koszty, łatwość użycia, funkcjonalność i zgodność z istniejącą infrastrukturą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji a. Identyfikuje główne potrzeby pracowników związane z pracą zdalną oraz elastycznym czasem pracy, takie jak równowaga między życiem prywatnym a zawodowym, większa autonomia w organizacji czasu pracy czy ograniczenie dojazdów.b. Wymienia korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej oraz elastycznego czasu pracy, np. większa elastyczność w planowaniu pracy, oszczędność czasu i kosztów związanych z dojazdami, lepsza równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. c. Proponuje rozwiązania mające na celu zaspokojenie potrzeb pracowników oraz maksymalizację korzyści związanych z pracą zdalną i elastycznym czasem pracy, np. organizowanie regularnych spotkań online, dostarczanie narzędzi do efektywnej komunikacji zdalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Opisuje typowe trudności (w tym: problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. | Kryteria weryfikacji a. Charakteryzuje różne typowe trudności, które mogą wystąpić podczas pracy zdalnej, takie jak problemy z komunikacją, poczuciem izolacji, brakiem motywacji czy wypaleniem zawodowym.b. Identyfikuje źródła typowych trudności związanych z pracą zdalną, np. brak regularnej interakcji z kolegami, trudności w zarządzaniu czasem czy nadmierna izolacja społeczna. c. Proponuje skuteczne działania oraz strategie, które mogą pomóc w eliminacji typowych trudności związanych z pracą zdalną. Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji a. Aktywnie buduje zaangażowanie i motywację członków zespołów pracujących zdalnie/hybrydowo poprzez organizowanie spotkań integracyjnych, udział w szkoleniach czy wsparcie w rozwoju zawodowym.b. Monitoruje postępy pracy i osiągane wyniki przez zespół, w celu zapewnienia realizacji celów projektu lub zadania. c. Przedstawia konkretne przykłady działań, które przyczyniają się do skutecznej organizacji pracy zespołów pracujących zdalnie/hybrydowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Kryteria weryfikacji a. Wykorzystuje narzędzia komunikacyjne, takie jak platformy do wideokonferencji, komunikatory, czy systemy zarządzania projektem, w celu ułatwienia kontaktu między członkami zespołu.b. Umiejętnie zarządza czasem pracy zespołu, w tym elastycznego czasu pracy poszczególnych osób, tak aby zapewnić realizację celów projektu lub zadania. c. Efektywnie wykorzystuje zasoby zespołów w celu osiągnięcia założonych celów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji a. Identyfikuje potrzeby organizacji związane z pracą zdalną i hybrydową oraz odpowiednich rozwiązań technologicznych, które mogą je zaspokoić.b. Dobiera narzędzia technologiczne, które najlepiej odpowiadają potrzebom organizacji i charakterowi pracy zdalnej oraz hybrydowej. c. Ocenia funkcjonalność różnych rozwiązań technologicznych pod kątem ich przydatności dla organizacji oraz efektywności pracy zdalnej i hybrydowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Opracowuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji a. Identyfikuje potrzeby i oczekiwań wszystkich zainteresowanych stron (np. pracowników, menedżerów, kadry zarządzającej) dotyczących monitorowania efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.b. Dobiera odpowiednie narzędzia i metryki do monitorowania, w tym zapewnienie odpowiedniego wsparcia technicznego i szkolenia personelu. c. Analizuje zebrane dane celem wprowadzania ulepszeń w procesach pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, w celu zwiększenia efektywności i poprawy warunków pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników. | Kryteria weryfikacji a. Wyjaśnia koncepcję mikrozarządzania, wskazuje jej najważniejsze cechy i konsekwencje dla pracowników i organizacji.b. Wspiera kadrę menedżerską w rozwijaniu umiejętności potrzebnych do unikania mikrozarządzania, takich jak delegowanie zadań, dawanie autonomii i zaufanie pracownikom. c. Identyfikuje potencjalne zachowania mikrozarządzające oraz wskazuje alternatywne podejścia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. | Kryteria weryfikacji a. Przeprowadza analizę potrzeb pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej pod kątem ich dobrostanu psychicznego, poziomu stresu, równowagi między życiem prywatnym a zawodowym itp.b. Dobiera działania prewencyjne mające na celu zapobieganie wypaleniu zawodowemu i poprawę well-beingu pracowników, takich jak programy wsparcia psychologicznego, szkolenia z zarządzania stresem czy promowanie zdrowego stylu życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11. Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji a. Rozróżnia typowe trudności, z jakimi mogą się zetknąć zarówno kadra menedżerska, jak i pracownicy pracujący zdalnie lub hybrydowo, w tym problemów z poczuciem identyfikacji z firmą/zespołem.b. Wspiera kadrę menedżerską w identyfikowaniu i rozwiązywaniu typowych trudności oraz problemów, które mogą wystąpić w związku z pracą zdalną lub hybrydową. c. Monitoruje satysfakcję i dobrostan pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej, w tym zbiera opinię i informacje zwrotne oraz reaguje na sygnały o potencjalnych problemach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 12. Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji a. Rozumie indywidualne potrzeby i oczekiwania pracowników oraz kadry menedżerskiej związanych z pracą zdalną, elastycznym czasem pracy i innymi formami organizacji pracy.b. Poszukuje optymalnych rozwiązań dostosowanych do konkretnych przypadków i potrzeb pracowników oraz kierownictwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin kursu – 21
Godzina szkolenia odpowiada 60 minutowej godzinie zegarowej. W trakcie trwania jednego dnia szkoleniowego, uwzględnione zostały dwie15-sto minutowe przerwy, każda po skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerwy nie wlicza się do realizowanych w danym dniu godzin dydaktycznych. Czas przeznaczony na walidację efektów uczenia się nie wlicza się w czas szkolenia.
Moduł I (7 godzin)
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia, omówienie głównych celów szkolenia (2 godziny)
- Wprowadzenie do koncepcji pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy
- Prezentacja ogólnego kontekstu pracy zdalnej i hybrydowej.
- Wskazówki dotyczące identyfikacji i interpretacji zapisów Kodeksu Pracy regulujących pracę zdalną i elastyczny czas pracy.
- Podstawowe narzędzia technologiczne do pracy zdalnej (2 godziny)
- Przegląd podstawowych narzędzi technologicznych stosowanych do pracy zdalnej.
- Omówienie funkcji, zalet i ograniczeń wybranych narzędzi.
- Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem narzędzi technologicznych.
- Potrzeby i korzyści pracowników wynikające z pracy zdalnej (3 godziny)
- Identyfikacja głównych potrzeb pracowników w pracy zdalnej.
- Przedstawienie korzyści wynikających z elastycznego czasu pracy.
- Praktyczne strategie poprawy dobrostanu pracowników pracujących zdalnie/hybrydowo/home office
Moduł II (7 godzin)
- Rozwiązywanie trudności w pracy zdalnej (2 godziny)
- Analiza typowych trudności w pracy zdalnej.
- Identyfikacja źródeł problemów i proponowanie skutecznych strategii rozwiązania.
- Dyskusja na temat czynników wpływających na zaangażowanie pracowników.
- Organizacja pracy zespołowej w środowisku zdalnym/hybrydowym (2 godziny)
- Budowanie zaangażowania i motywacji w pracy zespołowej.
- Monitorowanie postępów pracy zespołowej i osiąganych wyników.
- Przykłady skutecznych działań organizacyjnych w pracy zdalnej.
- Efektywna komunikacja i delegowanie zadań (3 godziny)
- Wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych w koordynowaniu pracy zdalnej.
- Zarządzanie czasem pracy zespołu.
- Optymalne wykorzystanie zasobów zespołowych.
Moduł III (7 godzin)
- Wdrażanie rozwiązań technologicznych w organizacji (2 godziny)
- Identyfikacja potrzeb organizacji dotyczących pracy zdalnej.
- Dobór i ocena funkcjonalności narzędzi technologicznych.
- Ewaluacja efektywności rozwiązań technologicznych.
- Monitorowanie efektywności i wsparcie kadry zarządzającej (2 godziny)
- Analiza potrzeb monitorowania pracy zdalnej.
- Wybór odpowiednich narzędzi i metryk monitorujących.
- Wdrażanie systemowych rozwiązań monitorujących.
- Zarządzanie mikrozarządzaniem i wypaleniem zawodowym (2 godziny)
- Definicja mikrozarządzania i jego konsekwencje.
- Rozwijanie umiejętności menedżerskich wspierających autonomię pracowników.
- Prezentacja działań prewencyjnych przeciwdziałających wypaleniu zawodowemu.
- Podsumowanie szkolenia (1 godzina)
- Dyskusja na temat prezentowanych zagadnień, wypracowanie wniosków oraz planowanie działań wdrożeniowych w firmie.
- Formułowanie konkretnych działań wdrożeniowych i monitorowanie postępów w zakresie zarządzania pracą zdalną i hybrydową.
- Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do tematyki szkolenia, omówienie głównych celów szkolenia (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Podstawowe narzędzia technologiczne do pracy zdalnej (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Potrzeby i korzyści pracowników wynikające z pracy zdalnej (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Rozwiązywanie trudności w pracy zdalnej (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Organizacja pracy zespołowej w środowisku zdalnym/hybrydowym (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Efektywna komunikacja i delegowanie zadań (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Wdrażanie rozwiązań technologicznych w organizacji (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Monitorowanie efektywności i wsparcie kadry zarządzającej (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Zarządzanie mikrozarządzaniem i wypaleniem zawodowym (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Podsumowanie szkolenia (1 godzina) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Korczak
Swoją wiedzę merytoryczną poszerza nieustannie, ukończył studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” w Bałtyckiej Wyższej Szkole Humanistycznej oraz „Ocena i rozwój pracownika” na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Jednak jak sam podkreśla, prawdziwą szkołą życia i źródłem cennej wiedzy jest dla niego praca z ludźmi. Przez lata dzielił się z nimi swoim doświadczeniem, szkoląc ich w zakresie negocjacji, komunikacji, sztuki prezentacji, technik rekrutacji i diagnozy kompetencji. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadził łącznie blisko 400 godzin szkoleń dla kilkuset pracowników na wszystkich szczeblach organizacji, w tym dla dyrektorów.
Łukasz Korczak to nie tylko wykwalifikowany trener, ale również pasjonat rozwoju osobistego i zawodowego. Swoją energią i zaangażowaniem zaraża uczestników szkoleń, motywując ich do odkrywania własnego potencjału i osiągania lepszych wyników. Jest doskonałym mówcą, absolwentem World Class Speaker Academy, co gwarantuje wysoki poziom prowadzonych przez niego szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę kursu.
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, co zapewnia wysoki poziom zaangażowania uczestników i sprzyja efektywnej nauce. Uczestnicy nie są biernymi odbiorcami informacji, lecz aktywnie uczestniczą w procesie edukacyjnym, co pozwala im na lepsze przyswojenie wiedzy i umiejętności.
Na zakończenie kursu Uczestnicy zdają egzamin w postaci testu sprawdzającego zdobytą wiedzę i umiejętności. Uczestnicy, którzy pozytywnie zdadzą test, a ich frekwencja na szkoleniu wyniesie min. 80% otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie kursu/ nabyte kompetencje i umiejętności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi