Akademia HR dla HiPo - program rozwojowy dla talentów i pracowników z potencjałem
Akademia HR dla HiPo - program rozwojowy dla talentów i pracowników z potencjałem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest dedykowany pracownikom potencjalnie odpowiedzialnym za politykę personalną lub zarządzania zasobami ludzkimi, dla:
- kadry rezerwowej,
- kandydatów do sukcesji,
- osób o najwyższym potencjale
- pracowników, którzy wykazują wybitne zdolności i są dedykowani do awansu.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem kursu "Akademia HR dla HiPo" jest zapewnienie uczestnikom wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego zarządzania kapitałem ludzkim w dynamicznym środowisku biznesowym, szczególnie w kontekście zmieniających się wymagań rynku pracy oraz zrównoważonego rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje korzyści związane z różnymi formami technologicznego wsparcia pracy we własnej firmie i pokazuje, jak je wzmacniać poprzez odpowiednie projekty / procesy HR. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwija wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami (ze szczególnym uwzględnieniem intermentoringu) w zakresie łączenia dotychczas wykorzystywanej wiedzy i kompetencji z nowymi obszarami związanymi z narzędziami digital, automatyzacją itp. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania nowych umiejętności w codziennej pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo odpowiada na co najmniej 80% pytańw teście wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I Orientacja biznesowa i strategiczna
1. Analiza potrzeb rozwojowych organizacji.
2. Przekładanie potrzeb rozwojowych na strategię HR.
3. Wykorzystanie trendów rynkowych do kształtowania polityki personalnej.
4. Kształtowanie kompleksowej strategii HR.
5. Budowanie wizerunku HR jako strategicznego partnera.
6. Wdrażanie rozwiązań łączących efektywność organizacji z korzyściami dla pracowników.
7. Zapewnienie równowagi między potrzebami organizacji a pracowników.
8. Monitoring i ocena skuteczności strategii HR.
9. Rozwój kultury organizacyjnej wspierającej zrównoważony rozwój.
II Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
1. Analiza działań wspierających racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich.
2. Rozpoznanie oczekiwań i aspiracji pracowników, z różnych grup wiekowych (X, Y, Z, Alfa...).
3. Wdrażanie rozwiązań integrujących pracowników z różnych pokoleń.
4. Dostosowanie strategii komunikacyjnych do różnych grup wiekowych.
5. Rozwój programów szkoleniowych i rozwojowych dla różnych grup wiekowych.
6. Zachowanie wiedzy i doświadczenia pracowników przedemerytalnych.
7. Promowanie mentoringu międzypokoleniowego.
8. Budowanie kultury pracy opartej na szacunku i współpracy między pokoleniami.
9. Monitorowanie i ocena skuteczności działań wielopokoleniowych.
III Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
1. Znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
2. Pozytywne wykorzystanie różnorodności w organizacji.
3. Wdrażanie programów wspierających integrację.
4. Budowanie partnerskich relacji w organizacji.
5. Kształtowanie wartości i postaw równego traktowania.
6. Upowszechnianie wiedzy na temat różnorodności i niedyskryminacji.
7. Wizerunek firmy jako otwartej na różnorodność.
8. Kształtowanie kultury pracy sprzyjającej równości i sprawiedliwości.
9. Monitorowanie i ocena działań podejmowanych w ramach polityki równości szans i niedyskryminacji.
IV Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
1. Analiza potrzeb dotyczących potencjału pracowników.
2. Dostosowywanie kompetencji pracowników do zmieniających się wyzwań organizacyjnych i społecznych.
3. Narzędzia rozwoju kompetencji i procesy monitorowania.
4. Opracowywanie planów szkoleniowych i rozwojowych.
5. Coaching jako styl zarządzania i metoda zwiększenia efektywności pracowników.
6. Mentoring w kształtowaniu ról i postaw pracowników w organizacji
7. Model Learning Agility jako sposób na zwiększenie indywidualnje efektywności pracownika
8. Stałe doskonalenie procesów zarządzania potencjałem pracowników na podstawie zbieranych danych i feedbacku.
9. Promowanie kultury uczenia się i rozwoju.
V Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Moduł 1. Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - 4h
1. Mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę nowych modeli pracy.
2. Koncepcja elastycznego czasu pracy i jego wpływu na wydajność i satysfakcję pracowników.
3. Nowe modele organizacji pracy związane z pracą projektową.
4. Korzyści i zagrożenia związane z elastycznymi formami pracy.
Moduł 2. Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową - 4h
1. Podstawowe potrzeby i korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej.
2. Narzędzia i praktyki wspierające komunikację w zespołach pracujących zdalnie i hybrydowo.
3. Zarządzanie zadaniami i delegowanie obowiązków w środowisku zdalnym i hybrydowym.
4. Techniczne narzędzia i rozwiązania wspierające pracę zdalną.
VI Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy
1. Wykorzystanie różnorodnych narzędzi pracy dla maksymalnej efektywności.
2. Identyfikacja kluczowych umiejętności w erze technologicznej.
3. Rozwijanie kultury współpracy i wymiany doświadczeń między zespołami.
4. Wprowadzanie narzędzi umożliwiających ciągłe szkolenie i rozwój pracowników.
5. Budowane środowiska sprzyjającego adaptacji nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań.
6. Praktyczne szkolenia w zakresie wykorzystania narzędzi cyfrowych.
7. Adaptowanie się do zmian poprzez szybką reakcję i wprowadzanie nowych rozwiązań.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Orientacja biznesowa i strategiczna | Prowadzący Sylwester Pietrzyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową | Prowadzący Magdalena Kuźma | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji | Prowadzący Dawid Janiuś | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy | Prowadzący Adam Fiącek | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - Moduł 1. | Prowadzący Adam Fiącek | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - Moduł 2. | Prowadzący Adam Fiącek | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy - Moduł 1. | Prowadzący Magdalena Kuźma | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy - Moduł 2. | Prowadzący Magdalena Kuźma | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 736,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 736,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Janiuś
Sylwester Pietrzyk
Magdalena Kuźma
Adam Fiącek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo-dydaktyczne, tj.: skrypt, handouty, teczka, notes, długopis.
Więcej informacji na stronie:
https://knowhub.pl/
Informacje dodatkowe
Jeśli interesuje Cię realizacja dedykowanego programu rozwojowego z dofinansowaniem dla:
- menedżerów,
- HiPo,
- Talentów
- lub Zespołu HR w Twojej firmie...
...to umów się z nami na spotkanie. Chętnie opowiemy o dostępnych możliwościach:
https://calendly.com/know_hub/akademiahrzknowhub
Możesz też po prostu napisać maila na: info@KnowHub.pl
Zespół KnowHub
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma komunikacyjna - ZOOM.
2. Wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB.
3. Sieć: łącze internetowe minimum 50 kb/s.
4. System operacyjny: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi