Akademia HR - Zarządzanie generacyjne. Współpraca międzypokoleniowa - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Zarządzanie generacyjne. Współpraca międzypokoleniowa - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zzbudowanie zrozumienia i akceptacji dla odmienny potrzeb i zachowań, przygotowanie organizacji do wymogów zjawiska współpracy między różnymi generacjami. Uczestnik po szkoleniuidentyfikuje potrzeby, oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników, efektywnie rozwiązuje konflikty wynikające z różnic międzypokoleniowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku | Kryteria weryfikacji - identyfikuje działania pozwalające na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Kryteria weryfikacji - definiuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje potrzeby różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji - identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje wpływ różnic pomiędzy pracownikami z różnych grup wiekowych na styl pracy i ewentualne nieporozumienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady tworzenia kampanii społecznych związanych z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady oceny potencjału różnych wiekowo grup pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady zapobiegania wypaleniu zawodowemu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje narzędzia budowania zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia | Kryteria weryfikacji - definiuje zasady budowy kultury pracy opartej o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady efektywnej komunikacji z pracownikami z różnych pokoleń, w tym rozwiązywania konfliktów pomiędzy nimi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje dobre praktyki pomagające tworzyć atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- Zmiany społeczno-demograficzne i ich wpływ na funkcjonowanie, rozwój i motywację pracowników
- Budowanie zróżnicowanych pokoleniowo zespołów pracowniczych.
- Budowanie kultury pracy opartej o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia.
- Etykietowanie vs. przydatny skrót myślowy. Różnice pokoleniowe w zakresie
- Wartości
- Potrzeb w kontekście pracy
- Preferencji komunikacyjnych.
- Zarządzanie pokoleniami X, Y, Z, BB
- W jaki sposób komunikować się z poszczególnymi pokoleniami?
- Dla kogo doradztwo, dla kogo mentoring, dla kogo coaching?
- Wskazówki do budowania/integrowania zespołu zróżnicowanego wiekowo.
- Zarządzanie międzypokoleniowe z poziomu organizacji:
- Stworzenie zasad współpracy z poszczególnymi pokoleniami
- Wpisywanie się pokoleń w strategię firmy i funkcjonowanie danych stanowisk
- Tworzenie efektywnych zespołów zróżnicowanych pod względem wieku
- Rozwiązywanie konkretnych problemów zarządzania różnorodnością pokoleniową
- Intermentoring jako metoda dokonywania transferu wiedzy międzypokoleniowej
- Wdrożenie intermentoringu w organizacji.
- Obszary konfliktogenne i wskazówki do działania
- Gotowość do dzielenia się kompetencjami
- Stosunek do pracy
- Gotowość do zmian, elastyczność
- Punktualność
- Otwartość na feedback
- Chęć uczenia się
- Poczucie odpowiedzialności
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Zmiany społeczno-demograficzne i ich wpływ na funkcjonowanie, rozwój i motywację pracowników wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Budowanie kultury pracy opartej o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Etykietowanie vs. przydatny skrót myślowy. Różnice pokoleniowe w zakresie ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zarządzanie pokoleniami X, Y, Z, BBW jaki sposób komunikować się z poszczególnymi pokoleniami? ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Stworzenie zasad współpracy z poszczególnymi pokoleniami
Wpisywanie się pokoleń w strategię firmy i funkcjonowanie danych stanowisk ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Intermentoring jako metoda dokonywania transferu wiedzy międzypokoleniowej; Wdrożenie intermentoringu w organizacji ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Gotowość do dzielenia się kompetencjami; Stosunek do pracy ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Otwartość na feedback; Chęć uczenia się; Poczucie odpowiedzialności ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak-Jakubowska | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Poleszak-Jakubowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: www.altkomakademia.pl/warunki-ogolne-uczestnictwa-w-zajeciach.
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.