Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń w rozwoju małego dziecka, nauczenie zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania w kierunku spektrum autyzmu. (36h)
Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń w rozwoju małego dziecka, nauczenie zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania w kierunku spektrum autyzmu. (36h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
Pracownicy którym zależy na wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń w rozwoju małego dziecka, nauczenie zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania w kierunku spektrum autyzmu. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy.
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka neuroatypowego.
Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń w rozwoju dziecka.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofi zyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci ze spektrum autystycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zna wybrane metody pracy z dzieckiem z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę dot. klasyfi kacji metod terapeutycznych auty | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyposażany jest w wiedzę dotyczącą wczesnych objawów autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, jak budować pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uwrażliwiony jest na potrzeby dzieci ze spectrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę rozpoznawania defi cytów dziecka ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji posiada umiejętność rozpoznawania typowych dla dzieci z autyzmem zachowań/rytuałów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dysponuje wiedzą dotyczącą ogólnych zaleceń terapeutycznych w pracy z dziećmi z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętność prawidłowego doborumateriałów terapeutycznych oraz bogaty repertuar zabaw | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę, jak wesprzeć dziecko, którego rozwój emocjonalno- społeczny przebiega nieprawidłowo | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, jak budować pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, w jaki sposób przygotować się do prowadzenia zajęć z dzieci z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
CELEM SZKOLENIA JEST:
Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń w rozwoju małego dziecka, nauczenie zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania w kierunku spektrum autyzmu (wywiad z rodzicami, obserwacja dziecka obejmująca nieprawidłowości
w rozwoju, nieprawidłowości w przebiegu interakcji społecznych, zaburzenia komunikacji oraz sztywne aktywności i zainteresowania), zapoznanie się ze standardami w diagnozie małych dzieci.
Ramowy program usługi
Dzień 1
1.1 Rozwój dziecka neurotypowy i neuroatypowy
Test wiedzy początkowy.
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach.
D1 TEMATY SZKOLENIA:
- TEST WIEDZY – POCZĄTKOWY.
- Prawidłowy typowy rozwój dziecka
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM
- Kryteria diagnostyczne
- Co powinno skłonić do diagnostyki
- Stereotypy dotyczące przyczyn autyzmu
Dzień 1
1.2 Ścieżka diagnostyczna w Polsce
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach.
D1 TEMATY SZKOLENIA:
- Ścieżka diagnostyczna w Polsce
- Co obejmuje diagnoza
- Do jakich specjalistów warto się udać
Dzień 2
2.1 Wsparcie rodziców/opiekunów w procesie diagnozy
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach.
D2 TEMATY SZKOLENIA:
- co daje właściwa diagnoza
- Jak rozmawiać z rodzicami o zauważonych trudnościach
- Gdzie szukać wsparcia
- Jak prowadzić psychoedukację rodziców
- Doświadczenia rodziców
Dzień 2
2.2 Rola placówek opiekuńczo – wychowawczych we wsparciu rozwoju dziecka neuroatypowego. Test końcowy.
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach.
D2 TEMATY SZKOLENIA:
- Rola rodzica/opiekuna we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Rozwijanie potencjału dziecka
- Wspieranie słabych obszarów dziecka
- Metody i techniki pracy terapeutycznej
- Narzędzia wspierające rozwój dziecka
- Rehabilitacja dziecka
Dzień 3
3.1 Charakterystyka dzieci ze spectrum autyzmu w trzech obszarach funkcjonowania
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń.
D3 TEMATY SZKOLENIA:
- Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD
- Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych
- Sztywne spectrum zainteresowań i podejmowanych aktywności
3.2 Metody terapii dzieci z autyzmem
D3 TEMATY SZKOLENIA:
- Metody terapii dzieci z autyzmem
- Metody dyrektywne i niedyrektywne wykorzystywane w terapii dzieci z ASD
- Efektywność podejmowanych działań terapeutycznych
Dzień 4
4.1 Podejście behawioralne
D4 TEMATY SZKOLENIA:
- Terapia behawioralna- podstawowe informacje
- Rozwijanie zachowań deficytowych
- Kształtowanie nowych zachowań
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami
- Generalizacja i utrzymanie wypracowanych efektów podjętej terapii
4.2 Podejście rozwojowo- społeczne
D4 TEMATY SZKOLENIA:
- Model DIR / Podejście Floortime
- Metoda Rozwoju Relacji RDI
Test końcowy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 380,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto205,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
KSIĄŻKI - materiały dydaktyczne:
1. „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z Autyzmem i zespołem Aspergera”
Autorzy : Ellen Notbohm, Veronica Zysk
2. „Książka o człowieku w spektrum autyzmu”
Autorzy: Weronika i Jerzy Janikowie
3. „Mózg Autysty”
Autorzy: Temple Grandin i Richard Panek
4. „Inni niż wszyscy”
Autor: Nilsson Per
5. Autyzm I Zespół Aspergera
Autor: Claire Grand
6. „Wszystkie koty są w spektrum autyzmu”
Autor: Hoopmann Kathy
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR;
- Klauzulę informacyjną RODO.