Akademia HR - Zarządzanie zespołem, asertywność, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie sobą w czasie
Akademia HR - Zarządzanie zespołem, asertywność, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie sobą w czasie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane wszystkim pracownikom i właścicielom firm.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatu praktycznego, z wykorzystaniem takich metod jak: wykłady, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje, gry szkoleniowe. Odbywać się będzie
w małej grupie, co bezpośrednio wpłynie na jego jakość, umożliwi indywidualną pracę, pozwoli na bieżące wyjaśnienie pojawiających się wątpliwości w zakresie tematyki szkolenia. Dzięki nielicznej grupie Uczestników szkolenia możliwe będzie przeprowadzenie intensywnej formuły warsztatowej pozwalającej na bieżące przetwarzanie wiedzy teoretycznej na zadania codziennej rzeczywistości
w przedsiębiorstwie.Szkolenie trwa 48 godzin zegarowych rozłożonych na 6 dni szkoleniowych. W przypadku zajęć trwających dłużej niż 4 h dziennie, zaplanowano przynajmniej jedną 15-minutową przerwę dla Uczestników.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest umożliwienie uczestnikom zrozumienia i wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach zw. ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społ. Praca z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami. Nabycie znajomości i rozumienia procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla organizacji. Wykorzystanie wiedzy nt. aktualnych trendów rynkowych w organizacji, z uwzględnieniem procesów ZZL.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Orientacja biznesowa i strategiczna – Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy:1.1. W zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych (postaw) Uczestnik: • Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polska i świat) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim; | Kryteria weryfikacji test wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR/zarządzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na ryku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści, jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą;• Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian;• Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach; | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR;• Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji testy wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
• Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na ryku pracy;
• Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturalnych.
• Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na ryku pracy;
• Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturalnych.
• Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na ryku pracy;
• Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturalnych.
Program
Program
Bloki tematyczne szkolenia:
I-II dzień – Zarządzanie zespołem:
- Przywitanie. Pre-test.
- Stawianie celów:
- Cele osobiste,
- Cele firmowe.
- Skuteczna komunikacja jako podstawa kierowania zespołem:
- Narzędzia komunikacji interpersonalnej,
- Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w komunikacji interpersonalnej,
- Umiejętność aktywnego słuchania w procesie kierowania zespołem,
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania.
- Motywowanie pracowników:
- Rodzaje motywacji,
- Model Maslowa,
- Model Herzberga,
- Znaczenie motywatorów niematerialnych.
- Delegowanie zadań pracownikom:
- Definicja delegowania zadań,
- Umiejętność delegowania zadań tak, by były poprawnie zrozumiane,
- Rozmowy dyscyplinujące – plan, projektowanie, poziomy,
- Feedback, czyli jak skutecznie poprawiać lub wspierać,
- Konstruktywna krytyka,
- Delegowanie w zespole.
- Metody budowania autorytetu:
- Czynniki budujące autorytet,
- Autorytet funkcji, wiedzy, osobowości.
- Rola i zadania kierownika zespołu:
- Diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
- Podstawowe umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem.
- Style zarządzania:
- Diagnoza własnego stylu zarządzania oraz osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
- Analiza SWOT.
- Analiza poziomu rozwoju pracownika:
- Macierz kompetencji – wytyczanie kierunków rozwoju,
- Klasyfikacja stylów zarządzania na etapach rozwoju pracownika.
- Organizacja pracy – zarządzanie sobą i pracownikami w czasie:
- Perspektywa planowania – ustalenie i weryfikacja celów działania,
- Metody ustalania i realizacji priorytetów,
- Analiza zakresu obowiązków,
- Reguła PARETO, analiza ABC, zasada Eisenhowera.
III dzień – Asertywność:
- Odróżnianie zachowań asertywnych od uległych i agresywnych:
- Analiza konsekwencji zachowań asertywnych, agresywnych, uległych w różnych sytuacjach,
- Asertywność a głos dorosłego, dziecka, rodzica.
- Asertywność a egoizm:
- Praca nad poczuciem własnej wartości uczestników – analiza mocnych stron,
- Monolog wewnętrzny jako narzędzie do myślenia asertywnego,
- Ćwiczenia w komunikacji werbalnej i niewerbalnej – asertywna autoprezentacja.
- Asertywność w kontaktach z ludźmi:
- Wyrażanie próśb i oczekiwań,
- Krytykowanie,
- Dawanie i branie,
- Wyrażanie gniewu, złości,
- Chwalenie,
- Odmawianie,
- Wyrażanie własnego zdania,
- Obrona własnych granic,
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych itp.
- Techniki asertywne:
- Zdarta płyta,
- Asertywne odraczanie,
- Pytanie,
- Komunikat „ja”.
- Zachowania asertywne w kontaktach z trudnymi partnerami:
- Roszczeniowy,
- Poniżający,
- Sarkastyczny,
- Lekceważący,
- Wyniosły.
IV-V dzień – Radzenie sobie ze stresem:
- Rozpoznawanie sytuacji stresowych:
- Sporządzanie przez każdego uczestnika mapy sytuacji stresogennych,
- Oznaczanie nasilenia emocji,
- Odkrywanie przyczyn nadmiernego stresu.
- Planowanie i świadome kierowanie czasem jako zapobieganie występowaniu sytuacji stresowych:
- Indywidualne stawianie celów,
- Wyznaczanie priorytetów,
- Planowanie zadań i wypoczynku,
- Różnice pomiędzy odpoczynkiem a pozornym odreagowaniem stresu – matryca Eisenhowera
- Elementy Inteligencji Emocjonalnej oraz komunikacji z ludźmi zmniejszające stres w sytuacjach społecznych:
- Świadomość własnych emocji,
- Świadomość i właściwe rozpoznawanie uczuć innych ludzi,
- Zdrowe zachowania w sytuacji konfliktu:
- Radzenie sobie z własną złością,
- Adekwatne i asertywne reagowanie na złość innych,
- Asertywne odmawianie i proszenie sposobem na unikanie stresu,
- Zdrowe pomaganie,
- Jak dbać o „złożoność JA”,
- Jak pielęgnować bliskie związki.
- Radzenie sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych:
- Negatywne przekonania, które zwiększają tremę,
- Jak przestać wymyślać „czarne scenariusze”?
- Techniki obniżania tremy przed i w trakcie wystąpienia,
- Budowanie kontaktu z publicznością jako sposób na obniżenie tremy,
- Jak się prezentować, by mieć mniejszą tremę?
- Relaksacja tuż przed wystąpieniem,
- Entuzjazm, czyli atak zamiast obrony,
- Techniki podnoszenia pewności siebie podczas wystąpień.
- Dbałość o zdrowie, by obniżać skłonność do reakcji stresowych:
- Prawidłowa postawa ciała,
- Zdrowe odżywianie i zdrowe oddychanie,
- Medytacja,
- Higiena życia osobistego i sport.
VI dzień – Zarządzanie sobą w czasie:
- Określanie celu, czyli najważniejsza kwestia w zarządzaniu sobą w czasie:
- Ustalanie priorytetów – analiza SMART,
- Planowanie działań:
- Metoda ALPEN,
- Racjonalna organizacja dnia,
- Sens planowania działań.
- Podejmowanie celnych decyzji:
- Zasada Eisenhowera,
- Rozdzielanie zadań,
- Zasada ABC,
- Dyscyplina w pracy i w życiu prywatnym.
- Zarządzanie sobą w czasie a współpraca interpersonalna:
- Asertywność do lepszego zarządzania czasem,
- Jasność i klarowność przekazywanych informacji,
- Dobrze zaplanowane i zrealizowane spotkanie to osiągnięcie celu bez straty czasu.
- Najczęstsze błędy w zarządzaniu sobą w czasie:
- Pracoholizm,
- Odwlekanie,
- Perfekcjonizm,
- Zachowanie typu A.
- Radzenie sobie z pochłaniaczami czasu.
- Radzenie sobie ze stresem, by tracić mniej czasu:
- Techniki relaksacyjne,
- Zarządzanie sobą w czasie mimo długotrwałego stresu.
- Wydajny wypoczynek.
- Podsumowanie szkolenia. Post-test.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Przywitanie. Pre-test | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Zarządzanie zespołem | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 przerwa | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Zarządzanie zespołem cd. | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Zarządzanie zespołem cd. | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 21-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 przerwa | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 21-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Zarządzanie zespołem cd. | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 21-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Radzenie sobie ze stresem | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 przerwa | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Radzenie sobie ze stresem | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Radzenie sobie ze stresem | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 przerwa | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Radzenie sobie ze stresem | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Asertywność | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 przerwa | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Asertywność | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Zarządzanie sobą w czasie | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 przerwa | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Zarządzanie sobą w czasie | Prowadzący Agnieszka Ożarowska | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 560,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 560,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto220,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto220,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Ożarowska
w obszarze ZZL, kompetencji menadżerskich, przywództwa, wystąpień publicznych. Doradca w zakresie kreowania wizerunku firmy
i innowacyjności.
W okresie ostatnich 24 miesięcy licząc wstecz od dnia rozpoczęcia realizacji usługi przeprowadziła co najmniej 120 h zajęć w tematyce komunikacji, ZZL, zarządzania zespołem, podejmowania decyzji, radzenia sobie ze stresem itp.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy zostaną wyposażeni w notesy, długopisy i/lub elektroniczną wersję prezentacji multimedialnej i/lub skrypt dotyczący tematyki szkolenia.
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie realizowane z wykorzystaniem metod interaktywnych/aktywizujących, m.in.: case study, scenki rodzajowe/odgrywanie ról, dyskusje moderowane, gry symulacyjne, ćwiczenia praktyczne indywidualne i zespołowe, itp.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami