Akademia HR - Tworzenie pro-rodzinnej kultury organizacyjnej - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Tworzenie pro-rodzinnej kultury organizacyjnej - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z konceptem pro-rodzinnej kultury pracy oraz dostarczenie narzędzi i strategii umożliwiających budowanie wspierającego środowiska pracy dla pracowników będących rodzicami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:'Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji | Kryteria weryfikacji - identyfikuje jaka oferta pracownicza uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem | Kryteria weryfikacji - identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie | Kryteria weryfikacji - identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektując pakiety korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody monitorowania poziomu satysfakcji różnych grup pracowniczych związane z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wykorzystywania narzędzi informacyjnych (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjnych (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
-
Znaczenie pro-rodzinnej kultury pracy
-
Definicja i cele pro-rodzinnej kultury pracy.
-
Korzyści dla pracowników i organizacji.
-
Badania i statystyki dotyczące wpływu pro-rodzinnych inicjatyw na wyniki biznesowe i zaangażowanie pracowników.
-
Strategie budowania pro-rodzinnej kultury pracy
-
Zrozumienie potrzeb rodziców pracujących.
-
Budowanie elastycznych form zatrudnienia i harmonogramów pracy.
-
Komunikacja i zaangażowanie pracowników
-
Skuteczna komunikacja dotycząca pro-rodzinnych inicjatyw.
-
Angażowanie pracowników w proces tworzenia pro-rodzinnej kultury pracy.
-
Budowanie zaufania i współpracy w zespole.
Dzień 2
-
Rozwój umiejętności równoważenia życia zawodowego i rodzinnego
-
Strategie radzenia sobie z stresem związanym z równoważeniem życia zawodowego i rodzinnego.
-
Techniki zarządzania czasem i priorytetami.
-
Budowanie wsparcia społecznego w miejscu pracy i społeczności pracowniczej.
-
Implementacja pro-rodzinnych inicjatyw
-
Planowanie i realizacja programów i polityk pro-rodzinnych.
-
Monitorowanie i ocena skuteczności pro-rodzinnych praktyk.
-
Dostosowywanie inicjatyw do zmieniających się potrzeb pracowników i organizacji.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Znaczenie pro-rodzinnej kultury pracy;
Definicja i cele pro-rodzinnej kultury pracy wykład | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Badania i statystyki dotyczące wpływu pro-rodzinnych inicjatyw na wyniki biznesowe i zaangażowanie pracowników ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Strategie budowania pro-rodzinnej kultury pracy ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Komunikacja i zaangażowanie pracowników ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Rozwój umiejętności równoważenia życia zawodowego i rodzinnego ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Techniki zarządzania czasem i priorytetami; Budowanie wsparcia społecznego w miejscu pracy i społeczności pracowniczej ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Implementacja pro-rodzinnych inicjatyw ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Planowanie i realizacja programów i polityk pro-rodzinnych ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Olszewska-Kapica | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Olszewska-Kapica
Wykształcenie wyższe
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Specjalizacja: Filologia polska – komunikacja społeczna
Psychologia – psychologia społeczna
Doświadczenie trenerskie: Aktualnie prowadzi szkolenia dla Altkom Akademia z zakresu zarządzania zespołem i firmą, efektywności osobistej, obsługi klienta, telewindykacji, HR, profesjonalnej korespondencji. Posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach). Uczestnicy warsztatów podkreślają jej bogate praktyczne doświadczenie, profesjonalizm w prowadzeniu szkoleń, ogromną wiedzę merytoryczną, umiejętność przekazywania wiedzy
w sposób jasny i dostosowany do uczestników, omawianie przypadków do analizy w pełni dobrane pod uczestników, inspirujące podejście, efektywność działania, charyzmatyczność, szacunek dla uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: www.altkomakademia.pl/warunki-ogolne-uczestnictwa-w-zajeciach.
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.