Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi w obliczu współczesnych wyzwań rynku pracy - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi w obliczu współczesnych wyzwań rynku pracy - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji w zakresie zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników, z uwzględnieniem dynamicznych zmian na rynku pracy. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie pozyskiwać, oceniać i rozwijać zróżnicowany potencjał pracowników oraz jak dostosowywać kompetencje pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, promując kulturę ciągłego uczenia się i adaptacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie | Kryteria weryfikacji - identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.) | Kryteria weryfikacji - identyfikuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody budowania i wdrażania programów rekrutacji, selekcji i nowych pracowników (onboarding) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania narzędzi i procesów HR, pozwalających na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody rozwiązywania i narzędzi HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania programów rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę) | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania programów wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody budowania pozytywnego nastawienia i gotowości pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody kształtowania wartości i kultury pracy sprzyjające otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Pozyskiwanie i wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników
-
Metody identyfikacji i oceny potencjału zawodowego kandydatów i pracowników.
-
Budowanie procesów rekrutacji i selekcji promujących zróżnicowanie i inkluzywność.
-
Strategie onboardingowe wspierające efektywne włączanie nowych pracowników do zespołów.
Dostosowanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań
-
Analiza przyszłych potrzeb firmy w zakresie kompetencji, kwalifikacji i talentów.
-
Wdrażanie programów reskillingu i upskillingu, odpowiadających na zmieniające się wymagania rynkowe.
-
Promowanie kultury Learning Agility w organizacji, zachęcającej do otwartości na rozwój i adaptację.
Wpływ zmian na rynku pracy na zarządzanie potencjałem pracowników
-
Zrozumienie wpływu globalnych trendów na strategie zarządzania zasobami ludzkimi.
-
Identyfikacja trudności i możliwości w zakresie pozyskiwania i utrzymania pracowników o wysokim potencjale.
Dzień 2
Kształtowanie zróżnicowanego i adaptacyjnego miejsca pracy
-
Korzyści wynikające z wewnętrznego zróżnicowania (np. doświadczenia, wiek, płeć, pochodzenie etniczne).
-
Wdrażanie narzędzi i procesów HR wspierających ciągły rozwój i dostosowanie kompetencji pracowników.
Programy rozwoju oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału
-
Projektowanie i wdrażanie programów rozwoju i ścieżek kariery dostosowanych do indywidualnych potrzeb pracowników.
-
Stosowanie narzędzi monitorujących rozwój i efektywność programów szkoleniowych.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Pozyskiwanie i wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Metody identyfikacji i oceny potencjału zawodowego kandydatów; Budowanie procesów rekrutacji i selekcji promujących zróżnicowanie i inkluzywność ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Dostosowanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Wpływ zmian na rynku pracy na zarządzanie potencjałem pracowników wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Kształtowanie zróżnicowanego i adaptacyjnego miejsca pracy wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Korzyści wynikające z wewnętrznego zróżnicowania (np. doświadczenia, wiek, płeć, pochodzenie etniczne) wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Programy rozwoju oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału wykład | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Stosowanie narzędzi monitorujących rozwój i efektywność programów szkoleniowych ćwiczenia | Prowadzący Katarzyna Poleszak - Jakubowska | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Poleszak - Jakubowska
Pracuje także indywidualnie w procesach executive coaching, coachingu zespołowym prowadząc treningi indywidualne i wykłady dla dużych grup.
Doświadczenie trenerskie: Trener praktyk. Od ponad 16 lat skuteczny trener biznesu, dyplomowany Coach EMCC EQA, Coach WIAL Action Learning, Master RMP. Psycholog. Konsultant biznesowy. Supervisor trenerów. Zrealizowała ponad 2000 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: www.altkomakademia.pl/warunki-ogolne-uczestnictwa-w-zajeciach.
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.