Język francuski B1 / 100h / SCOLA
Język francuski B1 / 100h / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące płynnie posługiwać się językiem francuskim w życiu codziennym
- które posiadają wiedzę z zakresu języka francuskiego na poziomie A2
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji10-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych 4 umiejętności słuchacza do poziomu B1 (CEFR).Kurs przygotowuje do dalszego rozwijania kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy i motywowania do samodzielnej pracy, doskonalenia i dalszego rozwoju wszystkich sprawności językowych z naciskiem na tworzenie bardziej złożonych tekstów ustnych i pisemnych, poszerzania znajomości słownictwa, zdobywania wiedzy o kulturze i cywilizacji krajów francuskojęzycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • rozmowy na tematy codzienne, np. przy jedzeniu; • wypowiedzi osób o swoich doświadczeniach i przeżyciach osobistych i zawodowych; • proste informacje na temat projektu i prowadzenia firmy; • prostą prezentację na znany temat, np. hobby, uniwersytet, firma; • informacje dotyczące opisu diagramu; • proste polecenia; • najważniejsze informacje w opowiadaniach; • podstawowe informacje w wiadomościach radiowych lub telewizyjnych; • argumenty za i przeciw; • ton mówiącego, nastawienie mówiącego; • typowe polecenia, potrzeby lub zakazy | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE głównego sensu wypowiedzi, sformułowanego wyraźnie, w języku literackim,na znany temat, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp.; najważniejszych informacji w programach radiowych i telewizyjnych dotyczących wydarzeń i zjawisk współczesnych lub tematów związanych z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowymi, gdy mówi się dość wolno i wyraźnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat miejsca, osób, czynności, przeżyć i doświadczeń; • główne informacje dotyczące porad lub poleceń zawartych w listach i e-mailach; • informacje na temat działalności organizacji, instytucji, firmy oraz danych statystycznych; szczegółowe informacje w ogłoszeniach prasowych o pracy; • ważne informacje w tekstach i umiem je porównać; • argumenty za i przeciw; • krótki fachowy tekst dotyczący jakiegoś projektu; | Kryteria weryfikacji CZYTANIE tekstów, artykułów, informacji, ogłoszeń zawierających najczęściej używanewyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym; opisów wydarzeń, uczuć i życzeń zawartych w listach prywatnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • opisać w liście wrażenia i przeżycia; • streścić dłuższy tekst; • napisać zaproszenie, opisać swoje stanowisko w jakiejś sprawie; • napisać tekst biograficzny; • krótko opisać daną osobę; • napisać list z reklamacja; • sformułować list lub e-mail, aby dokonać rezerwacji; • opisać wydarzenia, wypadek; • opisać strukturę instytucji, organizacji; • opisać projekt na podstawie krótkiego fachowego tekstu | Kryteria weryfikacji PISANIE: notatek; wypełnianie formularzy; pisanie CV; prostego zwartego tekstu na znanylub interesujący temat; listu osobistego opisującego doświadczenia i wrażenia; listu formalnego (podziękowania, zaproszenia, wyjaśnienia, zażalenia, pytania o informacje); opisywanie i przedstawianie czynności przeszłych związanych i nie związanych z teraźniejszością; przedstawianie czynności i wydarzeń zaprzeszłych; opisywanie zaplanowanej i niezaplanowanej przyszłości; przedstawianie warunków dla czynności przyszłych przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniom w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości (celu, stopnia, sposobu, przyczyny, skutku); wyrażanie opinii na podstawie przeczytanych artykułów, tekstów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • zaproponować wspólne spotkanie, wspólne spędzenie czasu; • ustalić i omówić program spotkania; • poinformować o swojej sytuacji osobistej; • dyskutować o sposobach spędzania wolnego czasu; • mówić o pogodzie, modzie, współczesnych zjawiskach; • opowiedzieć o doświadczeniach z podróży, wakacji; • mówić o problemach emigracji; • opisać wypadek i przeprowadzić rozmowę w szpitalu; • mówić o związkach, uczuciach, doświadczeniach życiowych; • opisywać własne doświadczenia życiowe; • wyrazić pogląd na aktualny temat; • przekazywać informacje; • opisać stanowisko pracy; • wyrażać zażalenie; • przedstawić krótką prezentację na podstawie wybranego tekstu; • wygłosić krótki referat na wybrany temat związany z bliskim otoczeniem; • opisywać rysunki, zdjęcia, obrazy; • wyrażać i uzasadniać swoje stanowisko, opinię, pogląd | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE : porozumiewanie się w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróżylub w trakcie pobytu w kraju danego obszaru językowego; uczestniczenie bez przygotowania w rozmowach na tematy znane, interesujące lub odnoszące się do życia codziennego (np. rodzina, zainteresowania, podróże i wydarzenia bieżące); opisywanie doświadczeń i wydarzeń, marzeń, nadziei, ambicji; podawanie przyczyny i wyjaśnienia opinii i planów; opowiadanie jakiejś historii, zrelacjonowanie treści filmu lub książki albo opis własnych reakcji; zabieranie głosu w dyskusji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Praca, uczelnia, sklep, ulica;
Poszukiwanie pracy (życiorys, CV, odpowiedzi na ogłoszenie);
Wiadomości o Francji i jej kulturze;
Tradycje, obyczaje, święta;
Miasta — Paryż, Marsylia, Dijon, itp.;
Współczesny świat i jego problemy – ekonomia, polityka, wojny;
Dom — relacje między członkami rodziny, porównanie modelu rodziny, warunki życia,
mieszkaniowe, materialne;
Kino, teatr, dyskoteka, basen, wycieczki;
Pogoda, zjawiska przyrody, pory roku;
Załatwianie różnych spraw — usługi;
Na poczcie (list polecony, rozmowa telefoniczna, paczka, krawiec, pralnia, reperacja obuwia,
auta, kupno-sprzedaż);
Załatwianie spraw w urzędzie;
Dziedzina edukacyjna — w dziekanacie, podanie o urlop dziekański; zdrowotny, podanie o
przeniesienie egzaminu na inny termin.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Wyrażanie podziękowania;
• Prostowanie wypowiedzi, wyrażanie niewiedzy;
• Wyrażanie przyczyny i skutku;
• Opisywanie drogi, miejsc, przestrzeni;
• Opisywanie sytuacji i zwyczajowych czynności z przeszłości;
• Opisywanie życiorysu;
• Wyrażanie czynności uprzedniej w przeszłości;
• Wyrażanie czynności uprzedniej w przyszłości;
• Wyrażanie czynności przyszłej w przeszłości;
• Wyrażanie warunku dla czynności przeszłych, teraźniejszych i przyszłych;
• Wyrażanie stanów psychicznych i uczuć: zdziwienia, radości, smutku, obawy;
• Ocenianie wydarzeń z przeszłości;
• Wyrażanie opinii, sądów i ich uzasadnianie;
• Wyrażanie stopnia pewności (wątpliwości) co do wydarzeń teraźniejszych i
przeszłych;
• Wyrażanie pragnień i oczekiwań; zwracanie się z prośbą, pytanie o pozwolenie;
• Udzielanie rad, udzielanie instrukcji, rozkazywanie i nakazywanie, udzielanie (lub
nie) pozwolenia;
• Rozpoczynanie i kończenie dyskursu; uporządkowanie, argumentowanie,
podsumowanie wypowiedzi i tekstu.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Czasowniki: remercier, etre reconnaissant.;
Zwroty: c’est gentil de votre (ta) part, itp.;
Zwroty: Je me suis trompé, je ne sais pas, ce n’est pas vrai, il y a eu une erreur, aucune idée;
Wyrażenia: parce que, car, puisque, comme ... w zdaniach złożonych;
Zaimki względne proste i złożone i zdania względne;
Zaimki rzeczowne dzierżawcze, wskazujące i nieokreślone;
Czasy przeszłe: imparfait/passé composé;
Expression de la durée: depuis, il y a, etre en train de, ça fait ...que itp.;
Strona bierna;
Użycie i znaczenie rodzajników;
Czas przeszły: plus-que-parfait;
Czas przyszły: futur antérieur;
Czas futur du passé;
Zdania warunkowe: si présent+futur simple, si imparfait+cond.présent, si plus-que-parfait +
cond. Passé;
Zaimki pytające i zdania pytające w mowie zależnej;
Zgodność czasów w mowie zależnej;
Czasowniki i zwroty wyrażające uczucia i stany psychiczne;
Subjonctif w zdaniu złożonym;
Czasy przeszłe: passé composé, imparfait, passé récent i czas zaprzeszły – plus-que-parfait;
Zgodność participe passé z podmiotem i dopełnieniem bliższym;
Zdania warunkowe odnoszące się do teraźniejszości, przeszłości i przyszłości;
Subjonctif du passé;
Zgodność czasów w mowie zależnej;
Tryb conditionnel présent i passé;
Konstrukcja: si + imparfait;
Czasowniki: penser, croire, éstimer, etre persuadé, itp.;
Czasowniki: douter + subj.; zaprzeczone verbes d’opinion – ne pas penser + subj, ne pas
croire + subj. Itp.;
Zwroty Aimer bien/vouloir/désirer que + subj.,: vouloir, espérer, avoir envie, itp.;
Conditionnel;
Tryb rozkazujący twierdzący i przeczący;
Miejsce zaimków w trybie rozkazującym;
Zwroty Il faut + inf., il est interdit de + inf., infinitif, laisser faire, (se) faire faire,
nominalizacja;
Wyrazy, zwroty i struktury organizujące tekst i wypowiedź ustną: d’abord, au
commencement, d’une part... d’autre part, et pourtant, cependant, puisque, bien que,
finalement, itp.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krystyna
Ukończona filologia romańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami