Przywództwo i Kierowanie Zespołem
Przywództwo i Kierowanie Zespołem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla oraz osób przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Stosowanie zasad skutecznego zarządzania zespołem. Budowanie zespołu i unikanie błędów przy jego tworzeniu. Rozpoznawanie i wpływanie na dynamikę działania zespołu, stawianie celów, delegowanie i monitorowanie oraz rozliczanie pracy zespołu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaUczestnik wie jakie czynniki wpływają na zaangażowanie Zna regułę zaangażowania i konsekwencji Zna koncepcję modyfikacji zachowań/uczenia się Umiejętności Uczestnik potrafi ocenić potencjał pracowników Potrafi delegować zadania zgodnie z kompetencjami pracowników Umie zainspirować odpowiednim komunikatem werbalnym Umie stosować metody i narzędzia budowania zaangażowania Umie pobudzać pracowników do działania poprzez dawanie przykładów, których oni oczekują Kompetencje społeczne Swoją wartość jako menadżera potwierdza w działaniu Jest odbierany przez współpracowników jako osoba wiarygodna Sprawnie i skutecznie tworzy rozwiązania podnoszące zaangażowanie pracowników Posiada łatwość inspirowania pracowników bez stosowania manipulacji negatywnej | Kryteria weryfikacji Osiągnięcie efektów uczenia się weryfikowane będzie na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz przeprowadzenia pre-testu i post-testu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LIDER I JEGO ZNACZENIE DLA ZESPOŁU
- funkcje menedżera, lidera, przywódcy w zespole
- różnice pomiędzy menedżerem, liderem a coachem
- profil osobowościowo-kompetencyjny lidera
- obszary działania lidera
- źródła autorytetu lidera
- zachowania lidera wobec otoczenia zespołu
- podstawowe działania, umiejętności i nastawienia lidera
ZROZUMIEĆ ZESPÓŁ
- rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu
- interakcje wewnątrz zespołu
- wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu
- różnice pomiędzy grupą i zespołem
- typowe sytuacje na poszczególnych etapach pracy z grupą
- etapy budowania zespołu
- działania przywódcze wspierające procesy zespołowe w praktyce
ROLA LIDERA W BUDOWANIU SKUTECZNOŚCI ZESPOŁU
- po co zespołowi lider
- rola przywódcy w budowaniu zespołu
- powiązanie działań szefa z wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami uwarunkowaniami pracy zespołu
- zachowania przywódcze na różnych etapach rozwoju zespołu
STYLE PRZYWÓDZTWA I KONTROLOWANA ELASTYCZNOŚĆ W ICH STOSOWANIU
- analiza skuteczności stylów przywódczych
- czynniki wpływające na dobór stylu przewodzenia
- analiza konsekwencji zastosowania konkretnego stylu w różnych sytuacjach
- analiza własnych predyspozycji w odniesieniu do stylu kierowania
- doskonalenie umiejętności dostosowywania stylu kierowania do poziomu dojrzałości pracowników i etapu budowania zespołu
ZASADY WYTYCZANIA CELÓW I BUDOWANIA STRATEGII DZIAŁANIA
- zasady skutecznego wytyczania celów
- czynniki wpływające na skuteczność realizacji celów zespołowych
- korelacja celów indywidualnych z celami zespołowymi
- elementy delegowania
- monitoring efektów
- rozliczanie z zadań i celów
SKUTECZNE NARZĘDZIA KOMUNIKACJI W PRACY LIDERA ZESPOŁU
- algorytmy ważnych rozmów
- prowadzenie „rozmowy na dywaniku”
- udzielanie pochwały na co dzień
- nagradzanie i karanie
- przekazywanie niepopularnych informacji
TRUDNE SYTUACJE LIDERSKIE
- zaufanie w zespole
- wzajemne uczciwość
- lider w obliczu kłopotów wewnętrznych
- style zachowań w sytuacjach konfliktowych
- lider, czyli sędzia, mediator czy motywator
- w krzywym zwierciadle – błędy, które możesz popełnić
- pułapki, których należy się wystrzegać
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Lider i jego znaczenie dla zespołu | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Zrozumieć zespół | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Rola lidera w budowaniu skuteczności zespołu | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Style przywództwa i kontrolowana elastyczność w ich stosowaniu | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Zasady wytyczania celów i budowania strategii działania | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Skuteczne narzędzia komunikacji w pracy lidera zespołu | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Trudne sytuacje liderskie | Prowadzący Tomasz Owczarek | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 136,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto149,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto121,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Owczarek
Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. dla firm: Grupa Żywiec, Bank PKO S.A, Bank PKO BP, Bank BPH, Hestia, Raiffeisen Polbank S.A., Marcopol, Asseco, T-Mobile, Plus, Grupa ENERGA i Grupa LOTOS.
Z wykształcenia magister psychologii, certyfikowany coach ICC, ukończył czteroletni kurs terapii poznawczo-behawioralnej, kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz wiele kursów z zakresu rozwoju.
Certyfikowany moderator Design Thinking, uczestnik kursów z zakresu metod zwinnych w zarządzaniu zespołem, ekonomii behawioralnej, customer experience. Współpracował ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej współtworząc podyplomową akademię trenerów.
Jako konsultant, trener i coach realizował projekty w kilkunastu branżach, współpracując z ponad setką organizacji. Współrealizował konferencje i wydarzenia rozwojowe dla największych Polskich firm, występując również jako keynote speaker.
Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przywództwa i kierowania zespołem. W ostatnich 24 miesiącach pan Tomasz Owczarek przeprowadził 220 godzin szkoleniowych w podobnej tematyce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają materiały:
― warsztatowe (arkusze pracy, opisy ćwiczeń, testy)
― opisowe (zawierające niezbędną wiedzę teoretyczną)
Informacje dodatkowe
Prowadzącym zajęcia jest trener i konsultant klasy międzynarodowej o dużym doświadczeniu i praktyce w przemyśle, przeszkolony przez specjalistów zachodnich w zakresie nowoczesnych metod dydaktycznych.
W przypadku zajęć trwających powyżej 4 godzin uczestnikowi przysługuje przerwa 15 minut.