Język niemiecki B1 / 100h / SCOLA
Język niemiecki B1 / 100h / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące płynnie posługiwać się językiem niemieckim w życiu codziennym
- które posiadają wiedzę z zakresu języka niemieckiego na poziomie A2
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych 4 umiejętności słuchacza do poziomu B1 (CEFR).Kurs przygotowuje do dalszego rozwijania kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy i motywowania do samodzielnej pracy, doskonalenia i dalszego rozwoju wszystkich sprawności językowych z naciskiem na tworzenie bardziej złożonych tekstów ustnych i pisemnych, poszerzania znajomości słownictwa, zdobywania wiedzy o kulturze i cywilizacji krajów niemieckojęzycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • rozmowy na tematy codzienne, np. przy jedzeniu; • wypowiedzi osób o swoich doświadczeniach i przeżyciach osobistych i zawodowych; • proste informacje na temat projektu i prowadzenia firmy; • prostą prezentację na znany temat, np. hobby, uniwersytet, firma; • informacje dotyczące opisu diagramu; • proste polecenia; • najważniejsze informacje w opowiadaniach; • podstawowe informacje w wiadomościach radiowych lub telewizyjnych; • argumenty za i przeciw; • ton i nastawienie mówiącego; • typowe polecenia, potrzeby lub zakazy | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE głównego sensu wypowiedzi, sformułowanego wyraźnie, w języku literackim,na znany temat, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp.; najważniejszych informacji w programach radiowych i telewizyjnych dotyczących wydarzeń i zjawisk współczesnych lub tematów związanych z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowymi, gdy mówi się dość wolno i wyraźnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat miejsca, osób, czynności, przeżyć i doświadczeń; • główne informacje dotyczące porad lub poleceń zawartych w listach i e-mailach; • informacje na temat działalności organizacji, instytucji, firmy oraz danych statystycznych; szczegółowe informacje w ogłoszeniach prasowych o pracy; • ważne informacje w tekstach i umiem je porównać; • argumenty za i przeciw; • krótki fachowy tekst dotyczący jakiegoś projektu; | Kryteria weryfikacji CZYTANIE tekstów, artykułów, informacji, ogłoszeń zawierających najczęściej używanewyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym; opisów wydarzeń, uczuć i życzeń zawartych w listach prywatnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • opisać w liście wrażenia i przeżycia; • streścić dłuższy tekst; • napisać zaproszenie, opisać swoje stanowisko w jakiejś sprawie; • napisać tekst biograficzny; • krótko opisać daną osobę; • napisać list z reklamacja; • sformułować list lub e-mail, aby dokonać rezerwacji; • opisać wydarzenia, wypadek; • opisać strukturę instytucji, organizacji; • opisać projekt na podstawie krótkiego fachowego tekstu | Kryteria weryfikacji PISANIE: notatek; wypełnianie formularzy; pisanie CV; prostego zwartego tekstu na znanylub interesujący temat; listu osobistego opisującego doświadczenia i wrażenia; listu formalnego (podziękowania, zaproszenia, wyjaśnienia, zażalenia, pytania o informacje); opisywanie i przedstawianie czynności przeszłych związanych i nie związanych z teraźniejszością; przedstawianie czynności i wydarzeń zaprzeszłych; opisywanie zaplanowanej i niezaplanowanej przyszłości; przedstawianie warunków dla czynności przyszłych przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniom w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości (celu, stopnia, sposobu, przyczyny, skutku); wyrażanie opinii na podstawie przeczytanych artykułów, tekstów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • zaproponować wspólne spotkanie, wspólne spędzenie czasu; • ustalić i omówić program spotkania; • poinformować o swojej sytuacji osobistej; • dyskutować o sposobach spędzania wolnego czasu; • mówić o pogodzie, modzie, współczesnych zjawiskach; • opowiedzieć o doświadczeniach z podróży, wakacji; • mówić o problemach emigracji; • opisać wypadek i przeprowadzić rozmowę w szpitalu; • mówić o związkach, uczuciach, doświadczeniach życiowych; • opisywać własne doświadczenia życiowe; • wyrazić pogląd na aktualny temat; • przekazywać informacje; • opisać stanowisko pracy; • wyrażać zażalenie; • przedstawić krótką prezentację na podstawie wybranego tekstu; • wygłosić krótki referat na wybrany temat związany z bliskim otoczeniem; • opisywać rysunki, zdjęcia, obrazy; • wyrażać i uzasadniać swoje stanowisko, opinię, pogląd | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE : porozumiewanie się w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróżylub w trakcie pobytu w kraju danego obszaru językowego; uczestniczenie bez przygotowania w rozmowach na tematy znane, interesujące lub odnoszące się do życia codziennego (np. rodzina, zainteresowania, podróże i wydarzenia bieżące); opisywanie doświadczeń i wydarzeń, marzeń, nadziei, ambicji; podawanie przyczyny i wyjaśnienia opinii i planów; opowiadanie jakiejś historii, zrelacjonowanie treści filmu lub książki albo opis własnych reakcji; zabieranie głosu w dyskusji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Dom, rodzina, stosunki międzyludzkie;
Praca. Studia. Uczelnia;
Czas wolny. Hobby. Rozrywka;
Sztuka, teatr, kino, muzyka, literatura;
Sport, turystyka, podróże;
Pogoda, zjawiska związane z pogodą i klimatem;
Środowisko, zjawiska przyrody;
Miasto, wieś;
Wydarzenia, aktualności społeczne i polityczne;
Media (prasa, radio, TV);
Uczenie się języków: powody, oczekiwania, sposoby, doświadczenia.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Składanie zażaleń i reklamacji;
• Gratulowanie; życzenie powodzenia;
• Proponowanie toastu;
• Sygnalizowanie braku zrozumienia;
• Wyrażanie prośby o powtórzenie zdania, frazy, słowa;
• Prośba o potwierdzenie i wyjaśnienie;
• Wyrażanie niewiedzy;
• Korygowanie wypowiedzi. Poprawianie się;
• Parafrazowanie;
• Formułowanie definicji;
• Relacjonowanie wydarzeń; opis, narracja;
• Udzielanie wskazówek;
• Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi;
• Wyrażanie czasu i ilości;
• Wyrażanie jakości;
• Charakterystyka i ocena osób, miejsc i rzeczy;
• Przedstawianie czynności lub stanów mających charakter stały lub powtarzających się
w teraźniejszości;
• Przedstawianie jednorazowych czynności teraźniejszych;
• Przedstawianie wydarzeń, sytuacji i zwyczajowych czynności w przeszłości;
• Przedstawianie dokonanych i niedokonanych czynności przeszłych;
• Wyrażanie radości, niezadowolenia, smutku, zdziwienia, obawy;
• Wyrażanie pragnień, preferencji i oczekiwań, sądów i opinii;
• Wyrażanie zgody/ braku zgody;
• Wyrażanie przypuszczenia; dedukcja;
• Wyrażanie obowiązku i konieczności;
• Udzielanie, nie udzielanie pozwolenia;
• Wyrażanie propozycji, sugestii, oferty, zaproszenia;.
• Sugerowanie przebiegu akcji;
• Oferowanie pomocy. Udzielanie rad;
• Rozkazywanie / nakazywanie;
• Argumentowanie. Podawanie przykładów;
• Zmiana tematu;
• Podsumowywanie;
• Zabieranie głosu w dyskusji.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Wyrażenia i zwroty: Hals und Beinbruch! Ich drücke die Daumen für dich!
Użycie czasownika lassen: Lassen Sie mich ausreden. Lassen Się mich deutlich machen;
Użycie rodzajnika: Wie heisst das auf Deutsch?- Briefumschlag? –Der/Die/Das
Briefumschlag?
Zdania przydawkowe i rozszerzona przydawka: Unter einem Exilanten verstehe ich eine
Person, die.... . Eine sich ausserhalb ihres Heimatlandes befindende Person ist ein Ausländer;
Tryb przypuszczający: Könnten/Würden Sie das an einem Beispiel illustrieren?
Zdania podrzędne złożone: czasowe, porównawcze, modalne i okolicznikowe sposobu:
Während er auf dem Lande lebt, wohnt sie in der Stadt. Wenn ich an meine Reise nach Italien
zurückdenke,... ;
Przymiotnik i rzeczownik odprzymiotnikowy: ein Reisender, der Vermisste, viele Kranke;
Wyrażenia i zwroty: Im voraus denkend, ..., mit freundlichen Grüssen., Mit herzlichen
Grüssen, Lass von dir hören;
Tryb przypuszczający: Das würde ich aber anders sehen. Käme er doch! Hätte ich das bloss
gewusst! / Wenn ich das bloss gewusst hätte!
Zdania warunkowe z użyciem trybu przypuszczającego: Es hätte einige Vorteile, wenn... ;
Zwroty i wyrażenia używane w dyskusjach: Dazu kommt noch, dass ... . Man muss auch
berücksichtigen, dass... . Lassen Sie mich zu diesem Thema folgendes sagen ... .
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna
Egzaminator TGLS
Ukończona filologia germańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami