Akademia HR- Wyzwania na rynku pracy: Siła Różnorodności Pokoleń: Wykorzystanie Potencjału Wielopokoleniowego w Organizacji
Akademia HR- Wyzwania na rynku pracy: Siła Różnorodności Pokoleń: Wykorzystanie Potencjału Wielopokoleniowego w Organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- zespoły HR;
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zrozumienie różnic pokoleniowych, identyfikacja najlepszych praktyk w zarządzaniu zespołami wielopokoleniowymi, oraz budowanie efektywnej współpracy między różnymi pokoleniami w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy.Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie testu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do różnic pokoleniowych
- Definicja pokoleń: Baby Boomers, Pokolenie X, Millennials, Generacja Z
- Charakterystyczne cechy i wartości każdego pokolenia
- Wpływ doświadczeń życiowych na postawy w miejscu pracy
2. Analiza różnic pokoleniowych w miejscu pracy
- Komunikacja: preferowane kanały, styl komunikacji
- Motywacja i podejście do pracy: rozumienie różnych motywacji
- Zarządzanie czasem i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym
3. Budowanie efektywnej współpracy między pokoleniami
- Zrozumienie i akceptacja różnic: rola empatii
- Rozwijanie umiejętności przywództwa z uwzględnieniem różnic pokoleniowych
- Tworzenie harmonogramów pracy uwzględniających preferencje różnych pokoleń
4. Rozwiązywanie konfliktów pokoleniowych
- Identyfikacja potencjalnych konfliktów
- Strategie rozwiązywania konfliktów w zespole wielopokoleniowym
- Budowanie zaufania i współpracy między pokoleniami
5. Studium przypadków i dyskusja grupowa
- Analiza przypadków z życia zawodowego dotyczących konfliktów pokoleniowych
- Wspólne poszukiwanie najlepszych praktyk w radzeniu sobie z różnicami generacyjnymi
6. Plan działań i strategii na przyszłość
- Indywidualne i zespołowe działania w celu poprawy współpracy między pokoleniami
- Określenie konkretnych kroków, które można podjąć po powrocie do pracy
7. Wprowadzenie do różnorodności pokoleń
- Omówienie cech charakterystycznych różnych pokoleń obecnych na rynku pracy.
- Analiza korzyści płynących z różnorodności pokoleń dla organizacji.
8. Wyjaśnienie różnic pokoleniowych
- Przedstawienie różnic w wartościach, preferencjach komunikacyjnych i stylach pracy między pokoleniami.
- Zrozumienie wpływu tych różnic na dynamikę zespołów i efektywność organizacji.
9. Budowanie mostów międzypokoleniowych
- Techniki promowania współpracy i porozumienia między przedstawicielami różnych pokoleń.
- Rozwijanie umiejętności empatii i zrozumienia dla perspektyw innych pokoleń.
10. Wykorzystanie różnorodności pokoleń do innowacji
- Zrozumienie roli różnorodności pokoleń w procesie tworzenia innowacji.
- Praktyczne ćwiczenia wspierające generowanie nowych pomysłów i rozwiązań przez zróżnicowane zespoły.
11. Zarządzanie różnorodnością pokoleń
- Techniki zarządzania zespołami wielopokoleniowymi.
- Strategie motywowania i angażowania pracowników z różnych pokoleń.
12. Rozwiązanie konfliktów pokoleniowych
- Rozpoznawanie i rozwiązywanie konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych.
- Budowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej szacunkowi i akceptacji różnorodności.
13. Studia przypadków i praktyczne ćwiczenia
- Analiza konkretnych sytuacji związanych z różnorodnością pokoleń w miejscu pracy.
- Ćwiczenia praktyczne mające na celu rozwinięcie umiejętności zarządzania różnorodnością pokoleń.
14. Podsumowanie i plan działań
- Podsumowanie kluczowych koncepcji i narzędzi omówionych podczas szkolenia.
- Opracowanie indywidualnych planów działań uczestników na przyszłość.
15. Wprowadzenie do neurozarządzania
- Omówienie podstawowych koncepcji neurozarządzania i jego znaczenia dla praktyki zarządzania.
- Przedstawienie najnowszych odkryć naukowych dotyczących funkcjonowania mózgu w kontekście pracy i zarządzania.
16. Poznanie mózgu pracownika
- Zrozumienie podstawowych struktur i funkcji mózgu, które wpływają na zachowanie i decyzje pracowników.
- Analiza, jak mózg reaguje na stres, nagrody, motywację i inne czynniki wpływające na wydajność pracy.
17. Motywowanie pracowników z perspektywy neurozarządzania
- Wykorzystanie wiedzy o mózgu do efektywnego motywowania pracowników.
- Techniki stosowane w neurozarządzaniu motywacyjnym, takie jak wyznaczanie celów, oferowanie nagród i feedbacku.
18. Budowanie efektywnych relacji zespołowych
- Zrozumienie roli empatii, zaufania i współpracy w budowaniu silnych relacji w zespole.
- Wykorzystanie technik neurokomunikacji do lepszej komunikacji interpersonalnej i rozwiązywania konfliktów.
19. Zarządzanie stresem i budowanie odporności psychicznej
- Techniki radzenia sobie ze stresem oparte na wiedzy o mózgu.
- Budowanie umiejętności odporności psychicznej wśród pracowników i menadżerów.
20. Praktyczne zastosowanie neurozarządzania
- Analiza studiów przypadków z wykorzystaniem technik neurozarządzania.
- Ćwiczenia praktyczne, które umożliwią uczestnikom bezpośrednie stosowanie zdobytej wiedzy w swojej pracy.
21. Pomiar efektywności działań w neurozarządzaniu
- Określenie mierników sukcesu działań neurozarządzania.
- Metody oceny wpływu wdrożonych technik na wydajność i motywację pracowników.
22. Podsumowanie i plan działań
- Podsumowanie kluczowych koncepcji i narzędzi omówionych podczas szkolenia.
- Opracowanie indywidualnych planów działań uczestników na przyszłość, uwzględniających neurozarządzanie.
Szkolenie realizowane będzie metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 35 Wprowadzenie do różnic pokoleniowych | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 35 Analiza różnic pokoleniowych w miejscu pracy | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 35 Budowanie efektywnej współpracy między pokoleniami | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 35 Rozwiązywanie konfliktów pokoleniowych | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 35 Studium przypadków i dyskusja grupowa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 35 Plan działań i strategii na przyszłość | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 35 Wprowadzenie do różnorodności pokoleń | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 35 Wyjaśnienie różnic pokoleniowych | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 35 Budowanie mostów międzypokoleniowych | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 35 Wykorzystanie różnorodności pokoleń do innowacji | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 35 Zarządzanie różnorodnością pokoleń | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 35 Rozwiązanie konfliktów pokoleniowych | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 35 Studia przypadków i praktyczne ćwiczenia | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 35 Podsumowanie i plan działań | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 35 Wprowadzenie do neurozarządzania | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 35 Poznanie mózgu pracownika | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 35 Motywowanie pracowników z perspektywy neurozarządzania. Budowanie efektywnych relacji zespołowych | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 35 Zarządzanie stresem i budowanie odporności psychicznej. Praktyczne zastosowanie neurozarządzania | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 35 Praktyczne zastosowanie neurozarządzania | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 35 Przerwa | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 35 Pomiar efektywności działań w neurozarządzaniu. Podsumowanie i plan działań | Prowadzący Anna Krupińska | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 280,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 280,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krupińska
Specjalizuje się w: zarzadzaniu sprzedażą, efektywnej obsłudze klienta, komunikacji wewnętrznej i współpracy w firmach, motywacji i budowaniu efektywnych zespołów-procesy rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej, radzeniu sobie w sytuacjach trudnych w pracy z klientem oraz współpracownikami, podnoszeniu efektywności pracy pracowników oraz zespołów (poprzez budowanie zespołu, współpraca i komunikacja w zespole, asertywne relacje, radzenie sobie ze stresem), efektywności pracy liderów (poprzez: zarzadzanie przez cele, motywowanie do efektywnej pracy, przekazywanie informacji zwrotnej). Wieloletnie doświadczenie pracy w usługach finansowych na stanowisku Starszy doradca ds. Klienta Kluczowego w Alior Bank S.A wiodący bank w procesie cyfryzacji, rozwoju usług cyfrowych wykorzystujących nowoczesne technologie (m.in. Big Data, Sztuczna inteligencja (AI, ML, DL), Cloud Computing, 5G, technologie mobilne, IoT, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, inteligentna robotyzacja i automatyzacja procesów i inne). Dodatkowo opierając się na doświadczeniu jako trener zarządza projektami szkoleniowymi swoich klientów m.in. bada potrzeby szkoleniowe. Szkoli z zakresu umiejętności trenerskich, komunikacyjnych, menadżerskich, sprzedażowych i organizacji czasu pracy. Prowadzący posiada 120 godzinne doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce w ostatnich 24 miesiącach wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych z funduszy europejskich warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora który udziela dofinansowania.
W przypadku dofinansowania poniżej 70% do ceny szkolenia należy doliczyć 23% VAT.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzyma zaświadczenie wewnętrzne o zakończeniu kursu wydane na podstawie § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi