Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych
Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowieedzialni za politykę personalną
przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów. - Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji23-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom kompleksowego zrozumienia podstawowych koncepcji biznesowych, aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim, które umożliwią im skuteczne funkcjonowanie w środowisku biznesowym. Usługa przygotowuje uczestników do analizy, planowania i podejmowania strategicznych decyzji biznesowych w celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy biznesowe i rynkowe związane z prowadzoną przezfirmę działalnością | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje procesy biznesowe i rynkowe związane z prowadzoną przez firmę działalnością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe czynniki rynkowe, takie jak trendy, konkurencję, oraz potrzeby klientów, które mają wpływ na działalność firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje wpływ czynników społecznych, gospodarczychi politycznych na funkcjonowanie organizacji – szczególnie w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim | Kryteria weryfikacji Wskazuje i analizuje czynniki społeczne, gospodarcze i polityczne, które mają wpływ na funkcjonowanie organizacji zwłaszcza w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zarządza skutecznie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Monitoruje bieżące wydarzenia, monitoruje trendy rynkowe zarównow obszarze biznesowym, jak i HR, mające wpływ na obszar, w którym funkcjonuje | Kryteria weryfikacji Wskazuje i omawia bieżące trendy rynkowe w obszarze biznesowym oraz HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia w jaki sposób monitorowane wydarzenia i trendy rynkowe mogą wpłynąć na obszar, w którym działa organizacja | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy rynkowe oraz branżę na poziomie wspierającymdziałania w obszarze HR | Kryteria weryfikacji Formułuje konkretne propozycje działań lub strategii w obszarze HR, wynikających z identyfikacji procesów rynkowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa w jaki sposób procesy rynkowe i charakterystyka branży mogą wspierać działania w obszarze HR | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje istotne zagadnienia i trendy HR, dostrzega i śledzi nowezjawiska w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i wykorzystuje nowe zjawiska i trendy w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia w jaki sposób identyfikowane zagadnienia, trendy i nowe zjawiska mogą wpłynąć na działalność organizacji w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Monitoruje działania firm z danej branży – szczególnie w obszarzezarządzania kapitałem ludzkim. Potrafi w tym zakresie dokonać analizy porównawczej własnej firmy | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy porównawczej w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim własnej firmy oraz innych firmach w danej branży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na podstawie posiadanych informacji wskazuje możliwość budowaniaprzewagi konkurencyjnej firmy z wykorzystaniem procesów HR. Proponuje odpowiednie działania | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne działania, które można wykorzystać w procesie zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary, w których firma może wykorzystać procesy zarządzania kapitałem ludzkim do budowania przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie wykorzystuje wiedzę nt. kluczowych procesów biznesowychi HR w rozwoju różnorodnych aspektów funkcjonowania organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne szanse rozwojowe dla organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Usprawnia funkcjonowanie organizacji dzięki wykorzystaniu wiedzy w obszarze kluczowych procesów HR i biznesowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Inicjuje działania mające na celu wykorzystanie procesów i trendówrynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne szanse rozwojowe dla organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opracowuje strategie i działania wspierające różnorodne aspekty funkcjonowania organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się W pełni wykorzystuje, na podstawie analizowanych trendów rynkowychw obszarze HR, nadarzające się szanse rozwojowe organizacji. | Kryteria weryfikacji Opracowuje konkretne plany działań i strategie w oparciu o zidentyfikowane szanse | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje konkretnie nadarzające się szanse rozwojowe dla organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża wnioski wynikające z dobrych praktyk HR. Aktywnie poszukujenajlepszych praktyk i wdraża ich kluczowe elementy we własny obszar działania | Kryteria weryfikacji Dostosowuje wnioski wynikające z dobrych praktyk HR do specyfiki organizacji, jej celów, strategii oraz kultury organizacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje wprowadzane zmiany i ocenia ich efektywność | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wspiera strategię rozwoju organizacji poprzez wprowadzanieodpowiednich procesów i projektów HR | Kryteria weryfikacji Wdraża procesy i projekty HR, które są zgodne z ogólną strategią rozwoju organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje konkretne potrzeby organizacji związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kształtuje procesy HR powiązane ze wskaźnikami biznesowymi napoziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji. Pomaga współpracownikom w wykorzystaniu wiedzy nt. kluczowych procesów biznesowych | Kryteria weryfikacji Opracowuje i wdraża procesy HR, które są ścisłe powiązane ze wskaźnikami biznesowymi na poziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wspiera współpracowników w wykorzystaniu wiedzy na temat kluczowych procesów biznesowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny stosunek do łączenia procesów HR z potrzebamirozwojowymi (biznesowymi) organizacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Buduje pozytywne nastawienie w organizacji do łączenia procesów HR z potrzebami biznesowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przekonuje do nowych rozwiązań i koncepcji w zakresie wiedzybiznesowej i specjalistycznej z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Prezentuje nowe rozwiązania i koncepcje w zakresie wiedzy biznesowej i specjalistycznej w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje wykorzystanie i wymianę wiedzy biznesowej w swoim zespoleoraz całej organizacji | Kryteria weryfikacji Angażuje się w tworzenie środowiska sprzyjającego wymianie wiedzy biznesowej z zespole oraz całej organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I
1. Rynkowe trendy i czynniki wpływające na konkurencyjność firmy
- Czynniki społeczne - dynamika demograficzna, zmieniające się oczekiwania pracowników
- Czynniki gospodarcze - cykle koniunkturalne, globalizacja
- Czynniki polityczne - regulacje prawne, polityka migracyjne
- Rynkowe trendy w obszarze biznesowym i HR - rozwój technologii, elastyczne formy zatrudnienia, rozwój umiejętności miękkich, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu, personalizacja doświadczenia pracownika.
2. Performance Management – jako kluczowy elementem strategii zarządzania kapitałem ludzkim, który ma na celu ocenę, monitorowanie i rozwój efektywności pracowników w organizacji.
- Na czym polega zarządzanie wydajnością (Performance Management)
- Proces Performance Management – kolejne kroki i etapy
- Badanie i analiza spadku wydajności – narzędzia i metody
3. Działania wspierające zarządzanie wydajnością
- Human Performance Improvement jako element PM - ciągły proces doskonalenia i adaptacji do zmieniających się potrzeb organizacji oraz otoczenia biznesowego
- Kaskadowanie strategii - określenie celów i oczekiwań z wykorzystaniem zaangażowania pracowników
- Objectives and Key Results (OKR), czyli cele i kluczowe wynik – jak je budować, jak angażować pracowników
DZIEŃ II
1. Zarządzanie przez kompetencje
- Czym są kompetencje – koncepcja góry lodowej
- Kompetencje organizacyjne – specjalistyczne, menedżerskie, specjalistyczne
- Jak identyfikować kompetencje
- Identyfikacja i opis kompetencji
- Pomiar i ocena kompetencji – metody i narzędzia
- Wykorzystanie kompetencji w narzędziach HR
2. Zarządzanie przez wartości z nastawieniem na realizację celu
- Identyfikacja kultury organizacyjnej – który z modeli wspiera, a który ogranicza rozumienie integracji procesów biznesowych z procesami zarządzania kapitałem ludzkim
- Wiązanie procesów HR ze wskaźnikami biznesowymi na poziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji
- Etapy wdrażania zarządzania przez wartości – na czym polega praca w tym procesie, kogo angażować, komu komunikować, a z kim realizować oraz kto jest/kto powinien być odpowiedzialny
DZIEŃ III
1. Budowanie zintegrowanych programów rozwojowych – łączenie rozwiązań HR z potrzebami biznesowymi
- Planowanie i rozwój zawodowy pracowników, a rozwój organizacji – polityki zarządzania rozwojem pracowników
- Koncepcja budowania polityki zarządzania rozwojem pracowników w organizacji
- Metody diagnozy kompetencji, metody diagnozy potrzeb rozwojowych.
- Opracowywanie planów rozwoju określonych grup stanowiskowych
- Strategia rozwoju pracowników w firmie
- Co i kto w strukturze organizacyjnej ma i kto powinien mieć realny wpływ na rozwój pracowników.
2. Optymalne rozwiązania w zakresie rozumienie procesów biznesowych i rynkowych istotnych
dla działalności firmy
- Wspólne wypracowanie rozwiązań adekwatnych do własnego środowiska pracy
- Indywidualny plan Działań Wdrożeniowych zrealizowany przez Każdą osobę uczestniczącą w szkoleniu.
3. Zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Rynkowe trendy i czynniki wpływające na konkurencyjność firmy | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Performance Management – jako kluczowy elementem strategii zarządzania kapitałem ludzkim, który ma na celu ocenę, monitorowanie i rozwój efektywności pracowników w organizacji | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Działania wspierające zarządzanie wydajnością cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Działania wspierające zarządzanie wydajnością cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 24-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Zarządzanie przez kompetencje cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Zarządzanie przez kompetencje cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Zarządzanie przez wartości z nastawieniem na realizację celu cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Zarządzanie przez wartości z nastawieniem na realizację celu cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Budowanie zintegrowanych programów rozwojowych – łączenie rozwiązań HR z potrzebami biznesowymi cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Budowanie zintegrowanych programów rozwojowych – łączenie rozwiązań HR z potrzebami biznesowymi cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Optymalne rozwiązania w zakresie rozumienie procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 480,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bożena Janowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt
Informacje dodatkowe
Po zrealizowaniu usługi, uczestnikom zostaną wydane zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi