Opiekunka dziecięca
Opiekunka dziecięca
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich
Usługa adresowana jest do:
- Przedsiębiorców i ich pracowników
- Osób prywatnych
- Uczestników projektów
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Opiekunka dziecięca" przygotowuje kandydata do pracy w zawodzie tak, aby po zakończeniu szkolenia absolwent posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Podstawy pracy na stanowisku opiekunka dziecięca | Kryteria weryfikacji - wskazuje ogólne przepisy prawa obowiązujące do wykonywania pracy na stanowisku- planuje pracę na stanowisku zgodnie z obowiązującymi przepisami i z dostosowaniem do dzieci - zna i stosuje w praktyce zasady pierwszej pomocy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pielęgnacja, rozwój dziecka i jego potrzeby | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zmiany w obszarze rozwoju fizycznym i aktywności dziecka, funkcjonowaniu poznawczym i komunikacyjnym oraz funkcjonowaniu społecznym- wykonuje zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne zgodnie z obowiązującymi zasadami i procedurami - planuje i organizuje czynności pielęgnacyjne u dziecka zdrowego, uwzględniając specyfikę placówki, w której przebywa dziecko - zapewnia bezpieczeństwo dziecku choremu i niepełnosprawnemu, zaspokaja potrzeby biologiczne i psychospołeczne dziecka chorego i niepełnosprawnego z uwzględnieniem jego wieku i stanu zdrowia, prowadzi działania profilaktyczne oraz kształtuje nawyki prozdrowotne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Metodyka pracy z dziećmi | Kryteria weryfikacji - określa i stosuje metody nauczania (metody czynne, metody oglądowe, metody słowne, metody aktywizujące, nowoczesne metody nauczania)- stosuje najistotniejsze twórcze metody w pracy z dziećmi - wprowadza aktywizujące metody w edukacji - dobiera utwory muzyczne dla dzieci w poszczególnych grupach rozwojowych - dobiera techniki plastyczne i metody prowadzenia zajęć do wieku i możliwości dziecka - charakteryzuje czym są specjalne potrzeby edukacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dyscyplina w grupie | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady utrzymania dyscypliny w grupie- stosuje metody oraz zabawy wyciszające grupę - stosuje zasady przeciwdziałania agresji w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Scenariusze zajęć z dziećmi | Kryteria weryfikacji - przygotowuje scenariusze zajęć z dziećmi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Elementy psychologii w pracy z dzieckiem | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje integracje sensoryczną- stosuje wybrane metody terapii - omawia i charakteryzuje podstawowe zagadnienia psychopatologii - wykorzystuje poznane zagadnienia w pracy z dziećmi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Przepisy prawne obowiązujące do wykonywani pracy na stanowisku opiekunki dziecięcej
2. Planowanie pracy na stanowisku opiekunki dziecięcej.
3. Pierwsza pomoc przedmedyczna.
4. Rozwój dziecka i jego potrzeby.
5. Pielęgnacja dzieci.
6. Metodyka pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
7. Twórcze metody pracy z dziećmi. Rozwijanie kreatywności.
8. Aktywizacja w edukacji.
9. Rola muzyki, sztuki, bajki, ruchu w pracy z dziećmi.
10. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
11. Dyscyplina w grupie. Przeciwdziałanie agresji.
12. Scenariusze zajęć z dziećmi.
13. Podstawy terapii integracji sensorycznej.
14. Podstawowe zagadnienia psychopatologii.
15. Elementy psychologii.
Czas trwania jednego modułu/zjazdu nie przekracza 5 następujących po sobie dni. Czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia. W trakcie zajęć zaplanowane są regularne przerwy w ilości nie mniejszej niż 15 minut na 2 godziny zegarowe.
W trakcie zajęć trwających dłużej niż 6 godzin zegarowych zaplanowana jest jedna przerwa trwająca min. 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 350,00 PLN
- Koszt usługi netto5 350,00 PLN
- Koszt godziny brutto107,00 PLN
- Koszt godziny netto107,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bernadeta Piksa
biuro i administracja,
rejestratorka medyczna,
finanse i rachunkowość,
kadry i płace,
informatyka,
sprzedaż i obsługa klienta,
zarządzanie i marketing
pracownik gospodarczy
opiekunka dziecięca
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w formie skryptu - opracowane przez trenera/wykładowcę.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma: Click Meeting
Wymagania sprzętowe dla uczestników:
– komputery z systemem Windows
– komputery z systemem Linux
– komputery z systemem Mac OS
– urządzenia przenośne z systemem Mac OS
– urządzenia przenośne z systemem Windows
– urządzenia przenośne z systemem Android
Przepustowość łącza: Minimalnie 512Kb/s (uczestnicy)
Materiały dostępne w sieci – brak wymagań
Każdy dzień jest odrębnym dniem szkolenia
Każdego dnia uczestnik otrzymuje link na podany adres e-mail, dzięki któremu zostaje przekierowany bezpośrednio do szkolenia