Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowieedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów. - Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji16-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do skutecznego adaptowania się do zmieniających się potrzeb i trendów w dzisiejszym środowisku biznesowym poprzez wprowadzanie innowacyjnych modeli i form organizacji pracy. Identyfikacja korzyści wynikających z wprowadzenia takich jak poprawa relacji pracownik-pracodawca, redukcja kosztów czy lepsza równowaga między życiem zawodowym, a prywatnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebęwprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje nowe modele organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje mechanizmy i tendencje rynkowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowychmodeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (zob.: agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.) | Kryteria weryfikacji Wskazuje nowe modele organizacji pracy związanych z pracą zwinną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje podstawowe założenia w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmieelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Wskazuje korzyści związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenieelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Wskazuje regulacje prawne, które regulują prawidłowe prowadzenie elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające zwprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje potrzeby kadry menedżerskiej, które wynikają z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy oraz wykorzystania elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby pracowników, które wynikają z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy oraz wykorzystania elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej wewprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile) | Kryteria weryfikacji Planuje i wdraża wsparcie dla menedżerów w adaptacji do nowych modeli organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Nadzoruje przedstawicieli kadry menedżerskiej we wprowadzaniu nowych modeli organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartycho zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Buduje sprawny zespół oparty o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno –prawnymi) do (współ)pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.) | Kryteria weryfikacji Określa i nadzoruje procesy rekrutacyjne dopasowane do preferencji (współ)pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i formświadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Określa formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osóbwykorzystujących nowe formy świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Monitoruje efektywność pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osób | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i formświadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i dostosowuje systemy motywacyjne w zależności od modelu i form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane donowych modeli i form świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje rozwiązania komunikacyjne dopasowane do modeli i form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych nakooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy | Kryteria weryfikacji Przekazuje pracownikom w firmie w sposób klarowny zasady pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia i wskazuje oczekiwania dotyczące współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałesamodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki motywacyjne do samodoskonalenia się i nauki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy warunki i zachęca do udziału w różnych formach rozwoju zawodowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I
1. Wprowadzenie do nowych modeli i form organizacji pracy – wyzwania dla menedżerów i całych organizacji
- Definicja i charakterystyka różnych modeli pracy, różnych form organizacji pracy
- Zmiana oczekiwań pracowników - wyniki badań prowadzonych w Polsce w ostatnich latach
- Korzyści i wyzwania wdrażania nowych modeli pracy
- Trendy na rynku pracy i wpływ technologii
2. Model organizacji pracy związanym z podejściem zwinnym (agile)
- Pryncypia agile
- Filozofia agile
- Mindset agile
3. Podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (agile)
- Elastyczność i adaptacyjność - błyskawiczne dostarczanie wartości klientom oraz skuteczne radzenie sobie z niepewnością
- Wykorzystanie różnorodności zespołów - zróżnicowane zespoły, składające się z osób o różnych doświadczeniach, umiejętnościach, preferencjach i perspektywach, jako atut organizacji
- Iteracyjne podejście do pracy - szybkie uzyskiwanie opinii klientów i dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb – iteracje i cykliczność
- Koncepcja Managemet 3.0 – samoorganizacja, empowerment, servant leadership
- Transparentność i komunikacja - szczególnie istotne w zróżnicowanych zespołach
- Kontinuum uczenia się – podejście, które sprzyja rozwojowi osobistemu i zawodowemu członków zespołu
DZIEŃ II
1. Narzędzia informowania pracowników o zasadach pracy – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy
- Role menedżera – autorefleksja i plan działań w tym obszarze
- Zasady menedżerskie (expose) – proces przygotowania i realizacja
- Wewnętrzne kanały komunikacji w organizacji
- Modelowanie zasad pracy przez zachowania kadry zarządzającej
2. Indywidualne motywatory oraz systemy motywacyjne dostosowanych do nowych modeli i form świadczenia pracy
- Motywacyjne DNA – indywidualne podejście do budowania zaangażowania i utrzymania motywacji
- Sytuacyjne podejście do zarządzania – poziomy władzy wg podejścia agile
- Autonomia, mistrzostwo, poczucie sensu i cel – motywowanie oparte na podejściu agile
- Matryca zadań i kompetencji jako droga do budującego zaangażowanie umocowania pracowników
DZIEŃ III
1. Metody budowania sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy
- Diagnoza i zrozumienie różnorodności zespołu – role w zespole – mapa ról w zespole
- Etapy rozwoju zespołu
- Wspólne cele i wartości zrozumiałe dla wszystkich członków zespołu – drzewo zespołu
- Współpraca i synergia w zespole – co buduje, a co osłabia pracę zespołu
- Dysfunkcje pracy zespołowej – na czym polegają i jak je eliminować
2. Nowe modele pracy - proces rekrutacji oraz onboardingu w zależności od modelu i formy pracy
- Charakterystyka modeli pracy - partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.)
- Proces rekrutacji i selekcji - kluczowe założenia oraz źródła pozyskiwania pracowników do współpracy
- Proces onboardingu – na czym polega i czy się różni w zależności od modelu pracy
3. Dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań komunikacyjnych dostosowanych do nowych modeli i form świadczenia pracy
- Style funkcjonowania społecznego – potencjał i talenty – indywidualne preferencje komunikacyjne członków zespołu
- Retrospektywy i informacje zwrotne – zasady, modele, listy kontrolne
- Radzenie sobie z konfliktami, rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny oraz szukanie kompromisów
- Koło konfliktów – praca na codziennych sytuacjach Uczestników szkolenia
DZIEŃ IV
1. Lifelong learning, czyli podejmowanie ustawicznego uczenia się i przystosowywania do szybkich zmian
- Lifelong learning – potrzeba czy współczesny wynalazek - korzyści z lifelong learning
- Trzy wymiary lifelong learning: kształcenie w pionie, w poziomie i w głąb
- Lifelong learning w świecie VUCA i BANI
- Metoda rozwojowa 70-20-10 na czym polega i jak wykorzystywać ją w rozwoju pracowników w miejscu pracy
- Uczenie przez delegowanie – zasady i etapy delegowania - delegation poker w praktyce
- Cykl PDCA, cykl Kolba, retrospektywy - ciągłe doskonalenie
- Menedżer w roli mentora o coacha – rozwojowa i motywująca informacja zwrotna oraz rola pytań rozwojowych
- Różnorodność projektów rozwojowych oraz metod i technik rozwoju -10 etapowy proces realizacji projektów rozwojowych
- Identyfikacja potrzeb rozwojowych – badania, analiza i adekwatne działania
- Andragogika i cykl Kolba – jak efektywnie uczą się ludzie dorośli
- Etapy rozwoju w roli pracownika vs etapy rozwoju życia człowieka (Cykl życia i rozwój kariery)
2. Optymalne rozwiązania w zakresie wdrażania nowych modeli i form organizacji pracy
- Wspólne wypracowanie rozwiązań adekwatnych do własnego środowiska pracy
- Indywidualny plan Działań Wdrożeniowych zrealizowany przez Każdą osobę uczestniczącą w szkoleniu.
3. Zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Wprowadzenie do nowych modeli i form organizacji pracy – wyzwania dla menedżerów i całych organizacji | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Model organizacji pracy związanym z podejściem zwinnym (agile) | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (agile) cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (agile) cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Narzędzia informowania pracowników o zasadach pracy – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Narzędzia informowania pracowników o zasadach pracy – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Indywidualne motywatory oraz systemy motywacyjne dostosowanych do nowych modeli i form świadczenia pracy cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Indywidualne motywatory oraz systemy motywacyjne dostosowanych do nowych modeli i form świadczenia pracy cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 18-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Metody budowania sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Nowe modele pracy - proces rekrutacji oraz onboardingu w zależności od modelu i formy pracy | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań komunikacyjnych dostosowanych do nowych modeli i form świadczenia pracy cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Dopasowywanie i wdrażanie rozwiązań komunikacyjnych dostosowanych do nowych modeli i form świadczenia pracy cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 19-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Lifelong learning, czyli podejmowanie ustawicznego uczenia się i przystosowywania do szybkich zmian cz.I | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Lifelong learning, czyli podejmowanie ustawicznego uczenia się i przystosowywania do szybkich zmian cz.II | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Przerwa obiadowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Optymalne rozwiązania w zakresie wdrażania nowych modeli i form organizacji pracy | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Przerwa kawowa | Prowadzący Bożena Janowska | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 640,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 640,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bożena Janowska
WYKAZ WYKONYWANYCH SZKOLEŃ TRENERA:
- "Zarządzanie zespołem z wykorzystaniem nowych modeli zarządzania-pięć dysfunkcji pracy zespołowej, elementy Performance Management" - 64h
- "Managers Fundamentals-organizacja pracy zespołu, zarządzanie zespołem, nowoczesne przywództwo - 96h
- "ILM Team Skills and Leadership - nowoczesne formy zarządzania, model organizacji pracy związanym z podejściem zwinnym (agile) zwinne podejście do zarządzania i przywództwa" - 144h
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt
Informacje dodatkowe
Po zrealizowaniu usługi, uczestnikom zostaną wydane zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi