Zdalne zarządzanie pracą zdalną i hybrydową. Warsztat jak zwiększyć efektywność w 6 obszarach w ramach kompetencji zarządzanie pracą zdalną i hybrydową w ramach projektu Akademia Menadżera HR
Zdalne zarządzanie pracą zdalną i hybrydową. Warsztat jak zwiększyć efektywność w 6 obszarach w ramach kompetencji zarządzanie pracą zdalną i hybrydową w ramach projektu Akademia Menadżera HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do dostosowania strategii HR do zmieniających się potrzeb biznesu, przemian społecznych i wyzwań rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Określa odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Określa podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje typowe trudności (w tym: problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. | Kryteria weryfikacji Określa typowe trudności (w tym: problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji Określa działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Kryteria weryfikacji Wskazuje rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Określa odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kadrze menedżerskiej jak unikać mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. | Kryteria weryfikacji Określa wdrożenie systemowych rozwiązań zapobiegających wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady wsparcia kadry menedżerskiej w radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Określa z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.ORGANIZACJA PRACY ZDALNEJ ZESPOŁU ROZPROSZONEGO.
a/ czym jest zespół rozproszony ( zdalny) – charakterystyka
b/ różnice i podobieństwa w pracy stacjonarnej i on-line dla zespołu.
c/ organizowanie pracy zdalnej w zespole rozproszonym – szablony ( cel, grafik, zadania, instrukcja, informacja)
d/ jakim przełożonym jesteś? -poznaj swój styl zarządzania – test do autoanalizy
e/ jaki styl zarządzania jest najkorzystniejszy dla zespołu rozproszonego w pracy zdalnej i hybrydowej?
2.BLASKI I CIENIE HOME OFFICE- CO PRZEŁOŻONY POWINIEN WIEDZIEĆ?
a/ przygotowanie pracowników do zmiany sposobu pracy
b/ potrzeby pracownika a home office ( rodzaje potrzeb związanych z wykonywaniem pracy zdalnej i hybrydowej)
c/ budowanie zaufania w relacji członek zespołu rozproszonego- przełożony ( praca w grupie)
d/ zespól wielopokoleniowy w pracy hybrydowej i zdalnej - różnice w metodach zarządzania
e/ główne problemy pracowników w zespole pracującym zdalnie i /lub hybrydowo- jak je rozwiązywać?- case study
3. KOMUNIKACJA - JAK MÓWIĆ BY SŁUCHALI, JAK SŁUCHAĆ BY MÓWILI? ?
a/ specyfika komunikacji w zespole pracującym zdalnie i/lub hybrydowo
b/ rodzaje barier komunikacyjnych występujących w zespole rozproszonym
c/ jak reagować by uniknąć barier w komunikacji i konfliktów?
d/ komunikacja asertywna i korzyści z jej stosowania
e/ rola komunikatu „ja” w udzielaniu pochwał i krytyki
f/ przeprowadzanie rozmów dyscyplinujących z użyciem komunikatów asertywnych
g/ 4 potrzeby słuchacza( pracownika) w rozmowie z przełożonym i narzędzia do ich realizacji
- parafraza, przeniesienie, wizualizacja
h/ znaczenie informacji zwrotnej w pracy zdalnej i hybrydowej
4.INTEGRACJA CZYLI JAK WZMOCNIĆ ZESPÓŁ ROZPROSZONY?
a/ wdrażanie zmian on- line- rola wsparcia przełożonego
b/ spotkania integracyjne on line i ich znaczenie dla scalania zespołu rozproszonego
c/ budowanie wspólnych wartości (koło wartości)- arkusz pracy
5. KIEROWNIK ZDALY I ZDOLNY- CZYLI NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA NA ODLEGŁOŚĆ
a/ narzędzia wywierania wpływu w zespołach rozproszonych – 4 zasady wpływu społecznego ( zasada autorytety, sympatii, dowodu słuszności, wzajemności)
b/ delegowanie zadań a zakres obowiązków- jak nie przeciążać pracownika ?
c/ jak nadzorować zespół rozproszony ?- praktyczne narzędzia kontroli
6. W JAKI SPOSÓB MOTYWOWAĆ POSZCZEGÓLNYCH CZŁONKÓW ZESPOŁU ROZPROSZONEGO?
a/ oswoić lęk przed….. – czego obawiają się pracownicy w pracy zdalnej lub hybrydowej?
b/ jak reagować, by zespół rozproszony czuł się ważny, nie tylko potrzebny.
c/ jak udzielić feedbacku motywującego na odległość?
7. Podsumowanie. Katalog dobrych praktyk.
8. TEST
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godz. - 45 min.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 ORGANIZACJA PRACY ZDALNEJ ZESPOŁU ROZPROSZONEGO. | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 PRZERWA | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 BLASKI I CIENIE HOME OFFICE- CO PRZEŁOŻONY POWINIEN WIEDZIEĆ? | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 PRZERWA | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 KOMUNIKACJA - JAK MÓWIĆ BY SŁUCHALI, JAK SŁUCHAĆ BY MÓWILI? | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 PRZERWA | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 INTEGRACJA, CZYLI JAK WZMOCNIĆ ZESPÓŁ ROZPROSZONY? | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 KIEROWNIK ZDALNY I ZDOLNY- CZYLI NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA NA ODLEGŁOŚĆ | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 PRZERWA | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 W JAKI SPOSÓB MOTYWOWAĆ POSZCZEGÓLNYCH CZŁONKÓW ZESPOŁU ROZPROSZONEGO? | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 PRZERWA | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Katalog dobrych praktyk. | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 PRZERWA | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Posumowanie. | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 TEST | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Gańcza
Od kilku lat pracuje jako wykładowca akademicki we Wrocławskiej Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Uczy przedmiotów związanych z prawem ochrony danych osobowych oraz innych, rozwijających kompetencje managerskie: trening i coaching managerski oraz komunikacja interpersonalna. Współpracuje również z Dolnośląską Szkołą Wyższą (projekty z przedsiębiorczości) i Wyższą Szkołą Bankową (wystąpienia publiczne).
Jako manager posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami polskimi i międzynarodowymi. Uczestniczyła w wielu edukacyjnych projektach zagranicznych (Hiszpania, Portugalia, Nigeria) gdzie wspierała przedsiębiorczość indywidualną uczestników i koordynowała budowanie zespołów.
Stosuje metody coachingowe w rozwiązywaniu problemów i wspieraniu potencjału indywidualnego swoich klientów.
W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia usługi przeprowadziła ponad 120 godzin pracy szkoleniowej z zakresu, który pokrywa się się z zakresem zaplanowanego szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają teczki, długopisy oraz materialy wypracowane podczas usługi.
Informacje dodatkowe
PODATEK VAT
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting