AKADEMIA HR - Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
AKADEMIA HR - Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do dostosowania strategii HR do zmieniających się potrzeb biznesu, przemian społecznych i wyzwań rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i rozumie znaczenie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Określa znaczenie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych w realizacji standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Określa podstawowe formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych w realizacji standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje różnorodne potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprawnych (trwale lub czasowo), seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. | Kryteria weryfikacji Omawia potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprawnych (trwale lub czasowo), seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo opisuje wyzwania związane z pracą osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, jak również korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem takich osób. | Kryteria weryfikacji Określa wyzwania związane z pracą osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, jak również korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem takich osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje we własnej firmie zagrożenia sprzyjające dyskryminacji i ograniczające wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami. | Kryteria weryfikacji Wykazuje we własnej firmie zagrożenia sprzyjające dyskryminacji i ograniczające wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża w firmie zasady dostępności, w tym rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy. | Kryteria weryfikacji wdraża w firmie zasady dostępności, w tym rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i korzysta z programów wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Określa korzystanie z programów wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje i wdraża w organizacji rozwiązania sprzyjające włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów. | Kryteria weryfikacji Określa rozwiązania sprzyjające włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje rozwiązania ograniczające bariery (w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe) negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępności. | Kryteria weryfikacji Omawia rozwiązania ograniczające bariery (w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe) negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Koordynuje firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia (well-being) i przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Określa firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia (well-being) i przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie identyfikuje i wykorzystuje nowe technologie ułatwiające pracę i czynne uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w codziennym życiu firmy. | Kryteria weryfikacji Omawia nowe technologie ułatwiające pracę i czynne uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w codziennym życiu firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie przekonuje do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje cechy zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami. | Kryteria weryfikacji Określa kulturę pracy opartą o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Charakterystyka znaczenia konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy
- Fundusze krajowe i unijne jako wsparcie w realizacji standardów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Określenie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi: osób niepełnosprawnych, seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp.
- Z jakimi wyzwaniami związanymi z pracą mierzą się osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi?
- Charakterystyka zagrożeń, które sprzyjają dyskryminacji i ograniczają wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami
DZIEŃ 2
- Zasada dostępności – rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy
- Programy wspierające organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Adaptacja i wdrożenie rozwiązań, które sprzyjają włączeniu pracowników funkcjonalnych do zespołów
- Projektowanie rozwiązań ograniczających bariery, w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe, negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępność
- Firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Nowe technologie ułatwiające pracę osób z tej grupy
- Aktywnie przekonuje do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Program usługi zostanie dostosowany jest do indywidualnych potrzeb klienta.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godz. - 45 min.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 DZIEŃ 1 | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 DZIEŃ 2 | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
EKSPERT AKAT CONSULTING
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materialy wypracowane podczas usługi.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)