SZKOLENIE NA PILOTA DRONA NSTS-06 DO POMIARÓW FOTOGRAMETRYCZNYCH
SZKOLENIE NA PILOTA DRONA NSTS-06 DO POMIARÓW FOTOGRAMETRYCZNYCH
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi jest każda osoba wyrażająca chęć zdobycia wiedzy teoretycznej oraz praktycznej w zakresie wykonywania operacji lotniczych z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego, a także podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych.
Kurs skierowany jest do osób dorosłych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę. Uczestnicy kursu powinni ukończyć szkolenie w podkategorii A1/A3.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-05-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 95a ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 roku Prawo lotnicze ( Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 z późń. zm.)
- Zakres uprawnieńNSTS-01, NSTS-02, NSTS-03, NSTS-04, NSTS-05, NSTS-06, NSTS-07, NSTS-08
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "SZKOLENIE NA PILOTA DRONA NSTS-06 DO POMIARÓW FOTOGRAMETRYCZNYCH" przygotowuje do samodzielnego działania w zakresie wykonywania lotów bezzałogowym statkiem powietrznym w zasięgu i poza zasięgiem wzroku, a także przeprowadzania nalotów fotogrametrycznych. Uzyskanie niezbędnej wiedzy pozwoli na bezpieczną realizację operacji BSP oraz obsługę programów pod kątem tworzenia ortofotomap i modeli 3D.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę na temat bezpiecznego wykonania lotu | Kryteria weryfikacji rozróżnia wpływ czynników ograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu operacji VLOS i BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki pogodowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia dobre praktyki pilotowania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia ryzyko związanego z wykorzystywaniem bezzałogowego statku powietrznego w różnych warunkach operacyjnych, zarówno w lotach VLOS jak i BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia ryzyko związanego z wykorzystywaniem bezzałogowego statku powietrznego w różnych warunkach operacyjnych, zarówno w lotach VLOS jak i BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dokonuje analizy przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji analizuje i ocenia ryzyko operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi wykonać przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje BSP w fotogrametrii | Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat zastosowań fotogrametrii niskiego pułapu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia główne zasady wykonywania nalotów fotogrametrycznych z niskiego pułapu lotniczego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat programów do przetwarzania i opracowywania uzyskanych wyników | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje BSP do lotu | Kryteria weryfikacji ustawia główne parametry lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji przygotowuje fotopunkty i punkty kontrolne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje operację i ocenia ryzyko na miejscu | Kryteria weryfikacji ocenia miejsce wykonywania lotu i dostępność przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo wykonania operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji określa miejsce i kierunek startu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje misję automatyczną | Kryteria weryfikacji przygotowuje dane pod późniejszą analizę w programach Pix4D i QGIS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni typ misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje nalot fotogrametryczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji weryfikuje poprawność wykonanych zdjęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni sprzęt/aplikację do planowanej misji | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednią aplikację w zależności od stopnia skomplikowania misji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni BSP do wykonania misji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia dostępne aplikacje do zaprogramowania automatycznej misji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego - Fundacja My Reason
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe) - 21 godzin
Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie wykładów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze
- Meteorologia
- Procedury operacyjne
- Modele BSP wykorzystywane w przemyśle
- Omówienie najważniejszych zmian w prawie lotniczym
Szkolenie teoretyczne z fotogrametrii (szkolenie grupowe) - 18 godzin:
Szkolenie teoretyczne z fotogrametrii jest realizowane w formie wykładów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
Część teoretyczna:
- Wprowadzenie do fotogrametrii niskiego pułapu
- Zasady wykonywania nalotów fotogrametrycznych z niskiego pułapu lotniczego
- Wprowadzenie do programu Pix4D
- Wprowadzenie do programu QGIS
Część warsztatowa:
- Tworzenie ortofotomap w programie Pix4D
- Tworzenie modeli 3D w programie Pix4D
- Praca na chmurze punktów
- Pomiary w programie Pix4D
- Tworzenie mapy w programie QGIS
- Opracowywanie wyników
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas każdego dnia szkolenia przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut oraz 30 minut do rozdysponowania przez Instruktora.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas szkoleń teoretycznych, z przyczyn niezależnych od Uczestnika, Dostawca Usług umożliwia Uczestnikowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych - 11 godzin
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem
- Procedury w trakcie lotu
- Czynności po zakończeniu lotu
Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Ocena umiejętności praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią. Za przeprowadzenie oceny umiejętności praktycznych odpowiada instruktor prowadzący szkolenie praktyczne.
Szkolenie praktyczne z fotogrametrii + ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych - 2 godziny:
Szkolenie jest realizowane w formie grupowych zajęć z Instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Sprawdzenie wiedzy na temat wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w fotogrametrii
- Obsługę aplikacji do planowania nalotów fotogrametrycznych
- Przygotowanie drona do lotu
- Omówienie i przygotowanie fotopunktów i punktów kontrolnych
- Dobór narzędzi do planowania lotu, planowanie i opracowanie trasy lotu
- Wykonanie nalotu fotogrametrycznego
- Zakończenie lotu
- Sprawdzenie poprawności wykonanych zdjęć
- Przygotowanie danych pod późniejszą analizę w programach Pix4D i QGIS
Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego. Za przeprowadzenie oceny umiejętności teoretycznych i praktycznych odpowiada osoba, która nie uczestniczyła w procesie kształcenia i szkolenia.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 25.05.2024 r. do 30.06.2024 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Egzamin z wiedzy teoretycznej - 2 godziny
Egzamin teoretyczny przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od operatora szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w okresie od 10.06.2024 r. do 30.06.2024 r.
Data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą uzależnioną od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy. Szczegółowe dni i godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie do egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Etapy potwierdzające zakończenie szkolenia:
- Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych - ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych obejmuje tematy uwzględnione w ramach szkolenia.
Data oceny umiejętności praktycznych jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej - obejmuje co najmniej 80 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Podana w ramowym programie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Uzyskanie potwierdzenia zdania egzaminu teoretycznego z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni.
Wybrane terminy mają wpływ na datę zakończenia usługi.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów oraz osób prowadzących walidację,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika.
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Forma świadczenia usługi:
Usługę mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Czas trwania:
- usługa stacjonarna: 13 h
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym: 41 h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Szkolenie teoretyczne - Modele BSP wykorzystywane w przemyśle (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Szkolenie teoretyczne - Wprowadzenie do Europejskich Scenariuszy Standardowych (STS) wraz z omówieniem najważniejszych zmian w prawie lotniczym (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 22-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Szkolenie teoretyczne - Ograniczenia możliwości człowieka (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 23-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Szkolenie teoretyczne - Meteorologia (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Szkolenie teoretyczne - Procedury operacyjne (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojtek Felczak | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Szkolenie teoretyczne - Zasady wykonywania nalotów BSP (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 08-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 zkolenie teoretyczne - Wprowadzanie do fotogrametrii niskiego pułapu (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 08-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Szkolenie teoretyczne - Zasady wykonywania nalotów fotogrametrycznych z niskiego pułapu lotniczego (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 08-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Szkolenie teoretyczne - Wprowadzenie do programu Pix4D Mapper (wykład z współdzieleniem ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 08-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Szkolenie teoretyczne - Praca na programie Pix4D Mapper i pozyskiwanie danych fotogrametrycznych (współdzielenie ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 09-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Szkolenie teoretyczne - Omówienie innych dostępnych funkcji programu Pix4D Mapper (współdzielenie ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 09-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Szkolenie teoretyczne - Wprowadzenie do programu QGIS (wykład z współdzieleniem ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 09-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Szkolenie teoretyczne - Tworzenie mapy w programie QGIS (współdzielenie ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Zuzanna Biskupska | Data realizacji zajęć 09-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Egzamin z wiedzy teoretycznej (termin poglądowy, uzależniony od tempa przyswajania wiedzy i zebrania się wymaganej grupy Uczestników; uwzględniony maksymalny czas trwania; współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,56 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojtek Felczak
Wykształcenie średnie.
Trener szkoleń teoretycznych oraz praktycznych.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
W trakcie kursu PPL(A) – Licencja pilota samolotowego turystycznego. Komercyjnie realizuje misje FPV.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Zuzanna Biskupska
Trener szkoleń teoretycznych oraz warsztatowych z doświadczeniem w obszarze szkoleń grupowych od 2022 r.
Absolwentka studiów II stopnia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Geografia ze specjalizacją z kartografii i teledetekcji z wyszczególnieniem działań w dziedzinie fotogrametrii. Praca dyplomowa o tematyce opracowywania danych z kamer wielospektralnych. Ukończyła kurs z zastosowania systemu LiDAR na platformach bezzałogowych oraz tworzenia symbolizacji za pomocą generatora geometrii w QGIS.
Specjalistka w dziedzinie szkoleń z zakresu fotogrametrii, skaningu laserowego oraz obsługi programów takich jak Pix4D, DJI Terra, QGIS.
Realizuje usługi w zakresie analizy i opracowywania danych pozyskanych z nalotu BSP za pomocą technologii LiDAR i zdjęć fotogrametrycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Filip Orzeł
Absolwent studiów inżynierskich na Politechnice Poznańskiej, specjalizacja Silniki Lotnicze i Płatowce na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka. W trakcie kontynuacji kierunku na studiach magisterskich.
Ukończył Podstawowe szkolenie SPL(A) – licencja szybowcowa.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, fotografii, filmowania, inspekcji technicznych, termowizji.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Aleksy Lisiecki
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Geodezja i Kartografia. W trakcie studiów magisterskich na kierunku Gospodarka Przestrzenna.
Trener posiadający doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń praktycznych z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
Prywatnie osoba rozwijająca się w lotach dronami FPV. Zawodowo zajmował się wykonywaniem nalotów fotogrametrycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia Uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Dodatkowo Kursanci uzyskują dostęp do autorskiej platformy e-learningowej, na której umieszczone są prezentacje z zakresu wykupionego szkolenia oraz testy wielokrotnego wyboru systematyzujące wiedzę.
Warunki uczestnictwa
Ogólne:
- Ukończony 18 r.ż.
Szkoleniowe:
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
- Szkolenie praktyczne jest realizowane na dronach należących do ośrodka.
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
Zdobycie kwalifikacji w kategorii szczególnej wymaga ukończenia darmowego szkolenia w kategorii "otwartej" A1/A3.
Wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
Egzamin teoretyczny przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od operatora szkolącego.
Certyfikacja: nieodpłatna certyfikacja wiedzy teoretycznej oraz potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego w przypadku wykonywania operacji w kategorii "szczególnej" na podstawie wpisu na Listę Podmiotów Egzaminujących.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 25.05.2024 r. do 30.06.2024 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego SNH Drones.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon i głośniki, z dostępem do Internetu lub telefon/tablet z dostępem do Internetu.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności praktycznych będą przeprowadzane przez trenerów wskazanych w usłudze rozwojowej w zależności od dyspozycyjności.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Ze względu na zmieniającą się dostępność przestrzeni powietrznej, infrastrukturę oraz zmienne warunki atmosferyczne, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego w przypadku niesprzyjających okoliczności. Wszelkie zmiany zostaną uwzględnione w Karcie Usługi oraz przekazane Uczestnikom usługi rozwojowej i Operatorowi.