Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy i budowanie odporności psychicznej.
Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy i budowanie odporności psychicznej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy na wszystkich szczeblach organizacji, którzy doświadczają stresu w pracy i chcą nauczyć się efektywnych strategii radzenia sobie z nim.
- Kierownicy i liderzy zespołów zainteresowani poprawą dobrostanu psychicznego swoich pracowników oraz budowaniem zdrowszego środowiska pracy.
- Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw szukający sposobów na zwiększenie odporności psychicznej w swoich zespołach, co przekłada się na lepsze wyniki biznesowe i mniejszą rotację pracowników.
- Specjaliści HR oraz osoby zajmujące się rozwojem zawodowym, którzy chcą wzbogacić ofertę szkoleniową firmy o programy wspierające zdrowie psychiczne pracowników.
- Osoby pracujące zdalnie lub hybrydowo, które szukają skutecznych metod zarządzania stresem wynikającym z izolacji lub trudności w oddzieleniu życia zawodowego od prywatnego.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu usługi uczestnicy będą przygotowani do identyfikacji własnych źródeł stresu, zastosowania skutecznych technik radzenia sobie ze stresem, w tym technik relaksacyjnych i mindfulness. Będą również umieli wdrażać strategie budowania odporności psychicznej w codziennym życiu zawodowym, co przyczyni się do poprawy ich samopoczucia, efektywności w pracy oraz umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami zawodowymi i osobistymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat mechanizmów stresu i metod jego zarządzania, nauczą się technik relaksacyjnych oraz mindfulness. Opanują umiejętności identyfikacji sygnałów stresu i stosowania strategii minimalizujących jego negatywne skutki. Rozwiną również kompetencje społeczne, takie jak efektywna komunikacja o własnych potrzebach w kontekście stresu, budowanie wsparcia w zespole oraz promowanie pozytywnych relacji w miejscu pracy, co przyczyni się do lepszego radzenia sobie z wyzwaniami zawodowymi i osobistymi. | Kryteria weryfikacji Obserwacja zachowań - ocena zdolności do stosowania technik relaksacyjnych i mindfulness w praktycznych sytuacjach stresowych. Samoocena i refleksja - analiza własnych postępów w identyfikacji źródeł stresu i skuteczności zastosowanych strategii radzenia sobie z nim. Projekt lub plan działania - opracowanie i prezentacja indywidualnego planu działań na radzenie sobie ze stresem w pracy, wskazującego na zrozumienie i umiejętność aplikacji nabytej wiedzy. Feedback od innych uczestników i trenera - opinie na temat widocznych zmian w komunikacji, współpracy i budowaniu pozytywnych relacji w zespole, jako wskaźnik rozwoju kompetencji społecznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Szczegółowy: Zwiększenie świadomości i umiejętności pracowników oraz kierowników firm w zakresie radzenia sobie ze stresem i budowania odporności psychicznej, aby poprawić dobrostan psychiczny i efektywność w pracy. Program ma na celu wyposażenie uczestników w narzędzia i metody, które pomogą im lepiej zarządzać stresem, co przyczyni się do zmniejszenia liczby dni chorobowych, poprawy morale i wspierania pozytywnego klimatu w miejscu pracy.Mierzalny: Cel zostanie osiągnięty, gdy co najmniej 80% uczestników szkolenia wyrazi na koniec programu, za pomocą ankiety ewaluacyjnej, że czuje się lepiej przygotowane do zarządzania stresem i posiada konkretne strategie na budowanie odporności psychicznej.
Uzgodniony: Wszyscy uczestnicy oraz ich pracodawcy zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w szkoleniu i wdrażania zdobytej wiedzy. Firma organizująca szkolenie zobowiązuje się zapewnić materiały dydaktyczne wysokiej jakości oraz dostęp do doświadczonych trenerów.
Realistyczny: Biorąc pod uwagę dostępne zasoby oraz motywację i potrzeby uczestników, cel jest ambitny, lecz osiągalny. Szkolenie jest zaprojektowane w sposób, który uwzględnia ograniczenia czasowe osób pracujących i skupia się na praktycznych aspektach radzenia sobie ze stresem.
Terminowy: Cel ma zostać osiągnięty od razu po zakończeniu szkolenia.
Efekt usługi
Efekt usługi:
Poprawa ogólnego dobrostanu psychicznego pracowników i kierowników firm, co przekłada się na wzrost efektywności pracy, zmniejszenie absencji chorobowej związanej ze stresem oraz wzmocnienie pozytywnego klimatu i kultury organizacyjnej w miejscu pracy.
Kryteria weryfikacji:
-
Zmniejszenie absencji chorobowej: Osiągnięcie spadku zgłaszanych dni chorobowych związanych ze stresem po zakończeniu szkolenia.
-
Ankieta satysfakcji pracowników: Co najmniej 80% uczestników szkolenia zgłasza poprawę samopoczucia i umiejętności radzenia sobie ze stresem w anonimowej ankiecie przeprowadzonej po zakończeniu szkolenia..
-
Feedback od kierowników: Raporty od kierowników zespołów wskazujące na obserwowalne zmiany w zachowaniach pracowników, takie jak lepsza współpraca, efektywniejsze zarządzanie czasem i obniżenie poziomu konfliktów w zespole.
Realizacja tych kryteriów weryfikacji będzie świadczyć o osiągnięciu pożądanego efektu usługi, przyczyniając się do trwałej poprawy zarówno indywidualnego dobrostanu pracowników, jak i ogólnej wydajności oraz atmosfery w firmie.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Skuteczną metodą potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi może być (do uzgodnienia z Pracodawcą):
-
Ankieta ewaluacyjna: Przeprowadzenie szczegółowej ankiety online bezpośrednio po szkoleniu, a następnie ponownie po 3 miesiącach, aby ocenić natychmiastowe wrażenia oraz długoterminowe efekty szkolenia na uczestników. Ankieta powinna zawierać pytania dotyczące zmian w sposobach radzenia sobie ze stresem, zastosowaniu nabytych technik w praktyce, a także wpływu szkolenia na dobrostan psychiczny i efektywność w pracy.
-
Spotkanie feedbackowe: Zorganizowanie spotkania (osobiście lub online) z pracodawcami i uczestnikami szkolenia po kilku miesiącach od jego zakończenia, aby omówić obserwowane zmiany, wyzwania w implementacji nabytych umiejętności oraz dalsze potrzeby rozwojowe. Spotkanie to stanowiłoby platformę wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk między uczestnikami.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia "Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy i budowanie odporności psychicznej":
1. Wprowadzenie
- Przedstawienie celów szkolenia, agendy oraz uczestników.
- Ćwiczenie mindfulness na dobry początek dnia.
2. Zrozumienie stresu w pracy
- Jak mózg reaguje na stres: podstawy neuronauki.
- Przyczyny stresu w miejscu pracy: od rozpoznawania do zarządzania.
3. Techniki identyfikacji objawów stresu
- Symptomy fizyczne, emocjonalne i poznawcze stresu.
- Ćwiczenia: Rozpoznawanie własnych sygnałów ostrzegawczych.
4. Przerwa kawowa
5. Psychologia pozytywna i odporność psychiczna
- Wprowadzenie do psychologii pozytywnej: klucz do szczęścia w pracy.
- Rola odporności psychicznej w zwalczaniu stresu: ćwiczenia praktyczne.
6. Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem
- Metody zarządzania stresem: techniki oddechowe, relaksacyjne i mindfulness.
- Planowanie i organizacja pracy jako narzędzie minimalizacji stresu.
7. Przerwa na obiad
8. Komunikacja i wsparcie w miejscu pracy
- Budowanie wsparcia społecznego i komunikacja empatyczna jako metody łagodzenia stresu.
- Warsztaty: Budowanie pozytywnych relacji w zespole.
9. Brainologia: Wykorzystanie mózgu do walki ze stresem
- Zrozumienie, jak mózg może pomóc w radzeniu sobie ze stresem.
- Ćwiczenia i techniki na zwiększanie odporności psychicznej z wykorzystaniem wiedzy o mózgu.
10. Opracowanie indywidualnego planu działania
- Ustalenie osobistych strategii radzenia sobie ze stresem i budowania odporności.
- Działania do wdrożenia w miejscu pracy.
11. Podsumowanie i zakończenie
- Omówienie kluczowych wniosków szkolenia.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
- Wręczenie certyfikatów uczestnictwa.
Program szkolenia ma na celu wyposażenie uczestników - pracowników i kierowników - w wiedzę oraz praktyczne narzędzia do skutecznego radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy i budowania odporności psychicznej. Dzięki połączeniu teorii z interaktywnymi warsztatami uczestnicy nauczą się rozpoznawać czynniki stresogenne, stosować skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem oraz rozwijać umiejętności, które pomogą im budować zdrowe środowisko pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Zrozumienie stresu w pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Techniki identyfikacji objawów stresu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Psychologia pozytywna i odporność psychiczna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa na obiad | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Komunikacja i wsparcie w miejscu pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Brainologia: Wykorzystanie mózgu do walki ze stresem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Opracowanie indywidualnego planu działania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Podsumowanie i zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto861,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi