Wywieranie wpływu w biznesie - studia podyplomowe
Wywieranie wpływu w biznesie - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami kierunku są:
- menedżerowie i specjaliści z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, którzy pragną pogłębić swoje umiejętności w obszarze przywództwa, motywacji pracowników oraz zarządzania zmianą.
- osoby zajmujące stanowiska kierownicze, które chcą rozwijać umiejętności wpływania na swoich podwładnych w sposób etyczny i efektywny.
- osoby prowadzące własne firmy lub planujące założenie własnego przedsiębiorstwa, które chcą poznać strategie zarządzania personelem i skutecznie motywować pracowników.
- osoby pracujące zawodowo, poszukujące możliwości dalszego rozwoju zawodowego w obszarze zarządzania personelem oraz które planują zmianę lub rozwój kariery w branży związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi i rozwojem organizacyjnym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podyplomowe studia w ZPSB na kierunku Wywieranie wpływu w biznesie mają na celu przekazanie słuchaczom wiedzy w zakresie skutecznego wpływania na innych w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi.Celem studiów jest wyposażenie specjalistów w umiejętności niezbędne do dynamicznej reakcji na zmieniające się potrzeby organizacji. Ponadto, program ten skupia się na wspieraniu rozwoju i dobrostanu pracowników, co przyczynia się do budowy zdrowego i efektywnego środowiska pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie głównych teorii psychologicznych dotyczących wpływu społecznego i komunikacji interpersonalnej w kontekście biznesowym. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Poznanie różnorodnych technik perswazji, negocjacji i wpływania na decyzje, wraz z ich zastosowaniem w praktyce biznesowej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozumienie zasad budowania zaufania i trwałych relacji biznesowych oraz identyfikacja strategii skutecznego budowania sieci kontaktów w biznesie. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność efektywnego komunikowania się zarówno w formie werbalnej, jak i niewerbalnej, w celu przekazywania przekonujących argumentów i budowania relacji. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Zdolność do skutecznego rozpoznawania i radzenia sobie z oporem oraz negatywnymi reakcjami w procesie wywierania wpływu. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność wykorzystywania technik perswazji i negocjacji do osiągania celów biznesowych i rozwiązywania konfliktów w sposób efektywny i zrównoważony. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność empatycznego słuchania i zrozumienia punktu widzenia innych osób, co sprzyja budowaniu zaufania i skutecznemu oddziaływaniu. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Zdolność do pracy w zespole i współpracy z różnorodnymi osobami, uwzględniając ich potrzeby i preferencje, co wspiera efektywną realizację wspólnych celów biznesowych. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z regulaminem studiów | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BLOK WPROWADZAJĄCY – 10 godz.
1. Komunikacja interpersonalna – trening umiejętności interpersonalnych + Style Myślenia FRIS®. - 10 godz.
BLOK I. WYWIERANIE WPŁYWU NA LUDZI – 15 godz.
1. Czym jest wywieranie wpływu, a czym jest manipulacja? Rozróżnienie między manipulacją a etycznym wywieraniem wpływu. – 5 godz.
2. Narzędzia wpływu społecznego R. Cialdiniego. –5 godz.
3. Pobudzanie kreatywności w zespole. - 5 godzin
BLOK II. WYWIERANIE WPŁYWU W ORGANIZACJI – 55 godz.
1. Kultura i klimat organizacji. – 10 godz.
2. Przewodzenie. Psychologiczne aspekty skutecznego przywództwa. – 10 godz.
3. Budowanie autorytetu. – 10 godz.
4. Wspieranie pracowników w rozwoju. Dobrostan zawodowy. – 10 godz.
5. Motywowanie i budowanie zaangażowania. – 10 godz.
6. Udzielanie informacji zwrotnej (feedbacku) – modele i techniki. Psychologiczne aspekty odbierania i przetwarzania informacji zwrotnej. - 5 godz.
BLOK III. ANALIZA TRANSAKCYJNA W BIZNESIE – 30 godz.
1. Analiza transakcyjna. - 20 godz.
2. Gry władzy. Psychomanipulacje i sposoby obrony przed nimi. - 10 godz.
BLOK IV. WYWIERANIE WPŁYWU PRZEZ GRUPY – 35 godz.
1. Stereotypy i uprzedzenia – jak przeciwdziałać dyskryminacji w zespole. – 5 godz.
2. Opór wobec zmian – jak z nim pracować i co robić, jeśli grupa neguje wprowadzenie zmiany. – 10 godz.
3. Różnorodność kulturowa w zespole – czy się dostosować czy nią zarządzać? - 5 godz.
4. Konformizm, próżniactwo społeczne i dysonanse poznawcze jako czynniki zaburzające pracę w zespole. – 5 godz.
5. Wpływ mniejszości na większość. - 5 godz.
6. Oddziaływania międzygrupowe. – 5 godz.
BLOK V. WYWIERANIE WRAŻENIA NA INNYCH LUDZI – 35 godz.
1. Autoprezentacja – taktyki autoprezentacyjne, motywy autoprezentacji, dostosowanie autoprezentacji do wartości adresata. – 10 godz.
2. Wizerunek w pracy, biznesie i social mediach. - 10 godz.
3. Twoja marka osobista to nie Twój wizerunek, czyli świadome budowanie marki osobistej. - 10 godz.
4. CSR jako narzędzie tworzenia pozytywnego wizerunku firmy. – 5 godz.
Łączna liczba godzin: 180 godz.
Uczelnia zastrzega prawo do możliwości wprowadzenia do 15% zmian w programie kierunku.
Harmonogram zajęć zostanie opublikowany w październiku.
W razie braku możliwości organizowania zajęć stacjonarnych z powodów niezależnych od Szkoły, wszystkie kierunki studiów podyplomowych w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu mogą być realizowane w całości w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 000,00 PLN
- Koszt usługi netto6 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto33,33 PLN
- Koszt godziny netto33,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maja Kornel
Od ponad 20 lat prowadzi autorskie szkolenia i projekty edukacyjno-rozwojowe dla osób prywatnych, firm oraz instytucji państwowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu, planowaniu, wdrażaniu i realizacji szkoleń, w tym w ramach projektów współfinansowanych przez Unię Europejską.
Współpracowała z wieloma szkołami wyższymi w Polsce. Różnorodność doświadczenia trenerskiego i zmienność środowisk pracy pozwalają jej na szerokie spojrzenie na funkcjonowanie człowieka w środowisku pracy i relacjach międzyludzkich.
Swoją działalność zawodową koncentruje wokół takich obszarów jak: komunikacja i wpływ społeczny, autoprezentacja, asertywność, praca w zespole i budowanie zespołów, budowanie wizerunku i marki osobistej, zarządzanie emocjami, zarządzanie stresem i techniki redukcji stresu, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, zarządzanie sobą w czasie oraz wystąpienia publiczne)
Wspiera swoich klientów w przebranżowieniu, szukaniu pracy i projektowaniu ścieżki kariery.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Studia w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu niosą za sobą wiele korzyści dla słuchaczy:
- Bezpłatny dostęp do bibliotek cyfrowych ibuk Libra oraz Biblio Ebookpoint (dawniej NASBI).
- Stały dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie e-learningowej Uczelni oraz platformie z kursami otwartymi Navoica.pl.
- Możliwość nawiązania wartościowych kontaktów ze specjalistami dzięki uczestnictwu w licznych spotkaniach branżowych.
- Bezpłatny dostęp do pełnego pakietu Microsoft Office 365 (dostęp do skrzynki pocztowej o pojemności 100 GB, najnowsze wersje programów z pakietu MS Office: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Teams, Forms itp., możliwość instalacji na 5 komputerach PC lub Mac, 5 tabletach lub smartfonach, edycję i współdzielenie dokumentów dzięki aplikacjom Office Online oraz Microsoft SharePoint, przechowywanie i udostępnianie plików dzięki nieograniczonej przestrzeni dyskowej usługi OneDrive).
- Wygodny plan zajęć, który pozwala na swobodne łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
Warunki uczestnictwa
Warunki przyjęcia na studia podyplomowe
Potrzebne dokumenty:
- pobrany ze strony formularz zgłoszeniowy na studia podyplomowe
- umowa edukacyjna na studia podyplomowe
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenia studiów wyższych
- 1 fotografia
- potwierdzenie uiszczenia opłaty wpisowej (jeżeli opłata wpisowa ma zastosowanie)
W razie braku możliwości organizowania zajęć stacjonarnych z powodów niezależnych od Szkoły, wszystkie kierunki studiów podyplomowych w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu mogą być realizowane w całości w formie online.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji o studiach podyplomowych na stronie www.zpsb.pl/studia-podyplomowe
Chcesz z nami porozmawiać o studiach, dopytać się o szczegóły skontaktuj się z nami:
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu
ul. Żołnierska 53
71-210 Szczecin
e-mail: podyplomowe@zpsb.pl
tel. (91) 814 94 81, 814 94 86
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wybrane zajęcia realizowane w trybie online (do 40% liczby godzin) będą realziowane za pośrednictwem MS Teams. Słuchacz dostaje dostęp do platformy wraz z uzyskaniem statusu słuchacza i otrzymaniem adresu mailowego uczelnianego.
Adres
Adres
Dojazd liniami tramwajowymi 4, 5 i 7 oraz liniami autobusowymi 60, 74, 75 i 105
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami