ZARZĄDZANIE WIEKIEM I WSPÓŁPRACĄ MIĘDZYPOKOLENIOWĄ
ZARZĄDZANIE WIEKIEM I WSPÓŁPRACĄ MIĘDZYPOKOLENIOWĄ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- zespoły HR
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniową" przygotuje uczestników do efektywnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń oraz możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowo zespołów i całych organizacji. Uczestnicy zostaną przygotowani do skutecznego zarządzania wiekiem i promowania współpracy międzypokoleniowej oraz budowania rozwiązań opartych o intermentoring pozwalających na wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy różnymi grupami wiekowymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Projektuje rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Omówienie rozwiązań, które uwzględniają rzeczywiste potrzeby pracowników zbliżających się do wieku emerytalnego, wynikające zarówno z ich indywidualnych preferencji, jak i oczekiwań organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Tworzenie zespołów pracowniczych, w których uwzględnia się różnorodność wiekową i pokoleniową, zapewniając równowagę między doświadczeniem a świeżym spojrzeniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Stosuje metody przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Tworzenie zespołów pracowniczych, które uwzględniają różne perspektywy, umiejętności i doświadczenia różnych pokoleń, zapewniając zrównoważony rozwój i skuteczność działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Omówienie zasad organizacji środowiska pracy sprzyjające otwartej komunikacji i dialogowi między pracownikami różnych pokoleń, gdzie każdy ma możliwość wyrażenia swoich opinii i przekazania swoich doświadczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pracownikom z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Prezentuje zasady rozwiązywania konfliktów między pracownikami różnych pokoleń, udzielając wsparcia i dostarczając niezbędnych informacji w celu znalezienia satysfakcjonującego rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnienie sposobów do analizy atmosfery w miejscu pracy jest otwarta, przyjazna i wspierająca dla wszystkich pracowników, niezależnie od pokolenia czy poziomu doświadczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
. Wprowadzenie do zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej
Definicja zarządzania wiekiem: proces planowania i wdrażania działań mających na celu optymalizację potencjału pracowników w różnym wieku.
2. Rozpoznanie pokoleń na rynku pracy:
Pokolenie Baby Boomers (1946-1964)
Pokolenie X (1965-1980)
Pokolenie Y (Millenialsi, 1981-1996)
Pokolenie Z (1997-2012)
Pokolenie Alfa ! (2012- )
3. Wyzwania zarządzania wiekiem w organizacji - Stereotypy i uprzedzenia: bariery w komunikacji i współpracy międzypokoleniowej oraz różnice w stylach pracy i komunikacji:
4. Planowanie sukcesji: zabezpieczenie ciągłości wiedzy i doświadczenia w organizacji.
5. Strategie efektywnej współpracy międzypokoleniowej
a) szkolenia i warsztaty: budowanie świadomości i umiejętności międzypokoleniowej współpracy.
b) mentoring i reverse mentoring: wymiana wiedzy i doświadczeń między starszymi a młodszymi pracownikami.
c) zindywidualizowane podejście do zarządzania: elastyczność w stylach przywództwa i motywowania.
6. Przykłady dobrych praktyk - Case study: udane projekty i inicjatywy promujące współpracę międzypokoleniową oraz narzędzia i technologie wspierające współpracę:
7. Korzyści z efektywnej współpracy międzypokoleniowej w tym zwiększenie innowacyjności i kreatywności: różnorodne perspektywy i doświadczenia jako źródło nowych pomysłów.
8. Podsumowanie i wnioski –znaczenie współpracy międzypokoleniowej oraz wnioski i rekomendacje: jak skutecznie wdrażać zarządzanie wiekiem i współpracę międzypokoleniową w praktyce.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień 1 | Prowadzący Tomasz Witek | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień 2 | Prowadzący Tomasz Witek | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Dzień 3 | Prowadzący Tomasz Witek | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Witek
• właściciel firmy Biznesowe Centrum Szkoleniowo-Doradcze Tomasz Witek
• absolwent Kursu Pedagogicznego (2020 r.)
• absolwent Kompendium MBA II – zarządzanie strategiczne oraz Quest Change Managers Kompendium MBA „Nowoczesny Menedżer” (2018 r.)
• absolwent Kurs Trenerów Zarządzania Matrik ( Matrik Managment Tariner Course) oraz Action Learning Certificate Program CALC
• członek SPMiM
• posiada 250 godz. dośw. w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych - zrealizował szkolenia m.in. z zakresu komunikacji nastawionej na współpracę - budowanie współpracy zespołowej i umacnianie relacji z klientami, skutecznej komunikacji w zespole, profesjonalny proces komunikacji, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna a wpływ na rozwój przedsiębiorstwa
• w swojej 13 letniej karierze przemawiał do 30 000 tys. osób
• jako mówca i coach działa wg. zasad etycznych międzynarodowej organizacji International Coach Federation
• projektował i prowadził projekty szkoleniowo - doradcze dla takich firm jak: Mercedes Benz Duda-Cars, WSiP, ZUS
• zwycięzca ogólnopolskiego konkursu na prelegenta Kongresu Kadr, H@R wybiera (2018 r.)
• zdobywca statuetki Lider Przedsiębiorczości
• uczestnik szkoleń prowadzonych przez międzynarodowych mentorów tj. Robert Cialdinii, Brian Tracy, Bodo Schafer
• autor licznych artykułów w tematyce EGO (artykuł dla portalu Pulshr.pl, Przedsiębiorcy.eu, Twarze Biznesu czy TatraMagazin)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy
Warunki uczestnictwa
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi