Naprawa elektroniki / Etap IV / Rozszerzona diagnostyka oraz studium przypadków napraw linii zasilania w trybach ACPI S5-S0 - warsztaty.
Naprawa elektroniki / Etap IV / Rozszerzona diagnostyka oraz studium przypadków napraw linii zasilania w trybach ACPI S5-S0 - warsztaty.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Elektronika i elektrotechnika
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży elektronicznej i IT, którzy chcą nabyć wiedzę i umiejętności serwisowania elektroniki, i wykorzystać je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i etatu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Naprawa elektroniki / Etap IV / Rozszerzona diagnostyka oraz studium przypadków napraw linii zasilania w trybach ACPI S5-S0 - warsztaty.", przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie serwisowania elektroniki z przeznaczeniem rozszerzonej diagnostyki trudnych usterek i ich naprawy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Znajduje i usuwa zaawansowane usterki występujące na płycie głównej. | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje różne rodzaje zaawansowanych usterek na płycie głównej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosując odpowiednie narzędzia do skutecznej naprawy zaawansowanych usterek. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje poprawność działania płyty, potwierdzając usunięcie usterki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje, nazywa i określa, za co odpowiada każdy z elementów występujących na płycie głównej. | Kryteria weryfikacji Precyzyjnie identyfikuje kluczowe elementy na płycie głównej, w tym układy scalone. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje funkcje każdego z elementów oraz ich wzajemne relacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa, które elementy odpowiadają za konkretne funkcje na płycie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się schematem bądź board view, porusza się wzdłuż linii zasilających i sygnałowych płyty głównej. | Kryteria weryfikacji Skutecznie odnajduje linie zasilające na podstawie schematu lub board view. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje informacje zawarte na schemacie w kontekście linii zasilających. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje operacje związane z naprawą, poruszając się zgodnie z zaznaczonymi liniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się warsztatowymi urządzeniami pomiarowymi. | Kryteria weryfikacji Dobiera różne urządzenia pomiarowe do diagnostyki usterek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki pomiarów, wyciągając trafne wnioski dotyczące stanu płyty głównej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Lutuje w technologii: powierzchniowej, przewlekanej - niezbędnych do dokonywania napraw. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne techniki lutowania do konkretnych rodzajów napraw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki lutowania powierzchniowego i przewlekłego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Naprawia płyty główne z uszkodzonymi układami BGA. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje uszkodzone układy BGA na płycie głównej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa poziom uszkodzeń. | Kryteria weryfikacji Ocenia stopień uszkodzeń na płycie głównej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje konsekwencje uszkodzeń dla funkcji urządzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Naprawia zaawansowane usterki sprzętu elektronicznego klienta oraz doradza w zakresie opłacalności naprawy sprzętu lub zakupu nowego. | Kryteria weryfikacji Postępuje zgodnie z procedurą naprawy zaawansowanych usterek sprzętu elektronicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawnie szacuje czas na realizację naprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia opłacalność naprawy w porównaniu z zakupem nowego sprzętu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców i ich pracowników, chcących zwiększyć zakres wiedzy i własnych umiejętności. Udział w usłudze umożliwi uczestnikowi uzupełnienie i uporządkowanie dotychczasowej wiedzy z obszaru serwisowania elektroniki.
Ramowy plan kształcenia:
Naprawa usterek losowych występujących w sprzęcie szkoleniowym i sprzęcie dostarczonym przez kursanta, pod okiem osoby szkolącej.
W tym:
I. Omówienie wszelkich usterek mogących wystąpić na płycie głównej.
II. Przeprowadzenie procesu wymiany układu w praktyce.
-
Software’owych.
-
Hardware’owych.
VI. Rola recyklingu w naprawach urządzeń elektronicznych.
III. Rozpoznanie usterek i wymiana układów KBC.
IV. Analiza prawidłowej procedury boot-up dla występujących architektur.
V. Możliwości oraz sposoby adaptacji platform discrete do pracy w trybie UMA.
Na tym etapie uczestnik kształcenia, ma możliwość wykorzystania w praktyce zdobytej do tej pory wiedzy (w toku odbytych wcześniej etapów) w odniesieniu do losowych usterek występujących w urządzeniach elektronicznych. Ten etap może być realizowany wielokrotnie jako rozwinięcie każdego wcześniejszego etapu kształcenia.
Szkolenie trwa 40 godzin dydaktycznych i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 8-osobowych. Każdy uczestnik realizujący szkolenie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym ma możliwość otrzymania od nas (za pośrednictwem kuriera) wyposażenie stanowiska szkoleniowego (po ukończeniu szkolenia sprzęt zostaje odebrany przez kuriera).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 36 Omówienie wszelkich usterek mogących wystąpić na płycie głównej. Zastosowanie narzędzi diagnostycznych: software’owych, hardware’owych. (Część I) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia, testy.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 36 Omówienie wszelkich usterek mogących wystąpić na płycie głównej. Zastosowanie narzędzi diagnostycznych: software’owych, hardware’owych. (Część II) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 36 Omówienie wszelkich usterek mogących wystąpić na płycie głównej. Zastosowanie narzędzi diagnostycznych: software’owych, hardware’owych. (Część III) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 36 Przerwa | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 36 Omówienie wszelkich usterek mogących wystąpić na płycie głównej. Zastosowanie narzędzi diagnostycznych: software’owych, hardware’owych. (Część IV) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 36 Rozpoznanie usterek i wymiana układów KBC – ćwiczenia. (Część I) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 36 Rozpoznanie usterek i wymiana układów KBC – ćwiczenia. (Część II) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 36 Rozpoznanie usterek i wymiana układów KBC – ćwiczenia. (Część III) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 36 Rozpoznanie usterek i wymiana układów KBC – ćwiczenia. (Część IV) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 36 Kompleksowa naprawa zespołów przetwornic. (Część I) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 36 Kompleksowa naprawa zespołów przetwornic. (Część II) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 36 Kompleksowa naprawa zespołów przetwornic. (Część III) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 36 Kompleksowa naprawa zespołów przetwornic. (Część IV) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 36 Analiza prawidłowej procedury boot-up dla występujących architektur. (Cześć I) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 36 Analiza prawidłowej procedury boot-up dla występujących architektur. (Cześć II) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 36 Analiza prawidłowej procedury boot-up dla występujących architektur. (Cześć III) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 36 Analiza prawidłowej procedury boot-up dla występujących architektur. (Cześć IV) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 36 Możliwości oraz sposoby adaptacji platform discrete do pracy w trybie UMA. Rola recyklingu w naprawach urządzeń elektronicznych. (Część I) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 36 Możliwości oraz sposoby adaptacji platform discrete do pracy w trybie UMA. Rola recyklingu w naprawach urządzeń elektronicznych. (Część II) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 36 Możliwości oraz sposoby adaptacji platform discrete do pracy w trybie UMA. Rola recyklingu w naprawach urządzeń elektronicznych. (Część III) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 36 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 36 Możliwości oraz sposoby adaptacji platform discrete do pracy w trybie UMA. Rola recyklingu w naprawach urządzeń elektronicznych. (Część IV) (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia, testy.) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 36 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 289,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto132,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Brach
Certyfikat comptia. Serwisant w autoryzowanym serwisie Lenovo. 12-letnie doświadczenie w zawodzie technik serwisant sprzętu elektronicznego.
Wykształcenie wyższe. Obecnie studia podyplomowe Cyberbezpieczeństwo na wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH.
Łączna ilość godzin przeprowadzonych szkoleń wynosi ponad 11 300 godzin.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Każdy uczestnik realizujący szkolenie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym ma możliwość otrzymania od nas wyposażenie stanowiska szkoleniowego:
- lutownica na gorące powietrze, lutownica grotowa, lutownica BGA na podczerwień, zasilacz serwisowy, multimetr, programator oraz narzędzia manualne tj. śrubokręty, pęsety, otwieraki, odsysak spoiwa, adaptery zasilania topik, izopropanol, ściereczki bezpyłowe.
W/w wyposażenie stanowiska szkoleniowego jest przesłane i następnie odebrane od uczestnika "zdalnego w czasie rzeczywistym" po ukończeniu szkolenia za pośrednictwem kuriera.
Informacje dodatkowe
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70%.
Cena usługi jest ceną promocyjną obowiązującą od 19.04.2024 r. Cena nominalna kursu - 4 800 zł.
Szkolenie jest bardzo szczegółowe, ponieważ zależy nam na przekazaniu jak największej ilości informacji. Łącznie trwa 40 godzin dydaktycznych i prowadzone jest przez tydzień od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:45 do 16:00.
Harmonogram uwzględnia łączną liczbę godzin szkolenia, jako 36:15 godzin zegarowych, ponieważ uwzględnia również przerwy pomiędzy poszczególnymi blokami zajęć (I przerwa - 15 min, II przerwa - 45 min, III przerwa 15 min / 1 dzień).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- Do połączenia zdalnego w czasie rzeczywistym pomiędzy uczestnikami, a trenerem służy program “Zoom Client for Meetings” (do pobrania ze strony https://zoom.us/download).
- Komputer/laptop z kamerką internetową z zainstalowanym klientem Zoom, minimum dwurdzeniowy CPU o taktowaniu 2 GHz.
- Mikrofon i słuchawki (ewentualnie głośniki).
- System operacyjny MacOS 10.7 lub nowszy, Windows 7, 8, 10, Linux: Mint, Fedora, Ubuntu, RedHat.
- Przeglądarkę internetowa: Chrome 30 lub nowszy, Firefox 27 lub nowszy, Edge 12 lub nowszy, Safari 7 lub nowsze.
- Dostęp do internetu. Zalecane parametry przepustowości łącza: min. 5 Mbps - upload oraz min. 10 Mbps - download, zarezerwowane w danym momencie na pracę zdalną w czasie rzeczywistym. Umożliwi to komfortową komunikację pomiędzy uczestnikami, a trenerem. Link umożliwiający dostęp do szkolenia jest aktywny przez cały czas jego trwania, do końca zakończenia danego etapu szkolenia. Każdy uczestnik będzie mógł użyć go w dowolnym momencie trwania szkolenia.