AKADEMIA HR - Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy w ramach kompetencji zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy.
AKADEMIA HR - Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy w ramach kompetencji zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji08-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do dostosowania strategii HR do zmieniających się potrzeb biznesu, przemian społecznych i wyzwań rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Określa znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Omawia nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Określa wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Omawia innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Nawiązuje relacje z pracownikami budując nowe postawy i zachowania adekwatne do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Określa gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Określa w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Określa potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Omawia źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Określa potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Określa Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Określa wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 STRATEGIE HR – HR PARTNEREM DLA BIZNESU
Moduł I. Skuteczny Partner w Biznesu
- Określenie roli HR w firmie w kontekście
- Myślenie systemowe i projektowe w roli HR
- Strategiczna Rola HR – budowanie i rozumienie kluczowej roli HR w firmie
- Kompetencje w HR – definiowanie kultury oraz kluczowych zachowań
- Komponenty polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”
- Projektowa rola HR na przykładzie studium przypadku dot. zarządzania zmianą
Moduł II. Budowanie Efektywnych Relacji z Biznesem
- HR oczyma biznesu - jak HR widziany jest przez menedżerów z biznesu
- Budowanie autorytetu HR w oczach biznesu
- Definiowanie i budowanie strategicznych celów HR w organizacji: analiza sytuacji, szerszego kontekstu organizacyjnego, potrzeb i celów
- Priorytety i kluczowe kierunki we współpracy z Biznesem i Interesariuszami
- Etapy budowy strategii HR powiązanej z Biznesem i ukierunkowanej na zróżnicowany rozwój.
DZIEŃ 2 STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE ROZWOJEM ORGANIZACJI
Moduł I. Wyzwania Organizacji i Analiza Kontekstu Organizacji
- Budowanie kompleksowej strategii procesów HR, ukierunkowanej na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji łączącą realizację celów firmy z korzyściami dla pracowników.
- 4 perspektywy potrzeb rozwojowych: strategiczna, procesowa, stanowiskowa,indywidualna
- Tworzenie polityki transparentnej polityki rozwojowej – jakie elementy powinna zawierać?
- Jak prawidłowo podejść do diagnozy organizacji i budowania planów rozwojowych?
- Badanie potrzeb rozwojowych w organizacji na wszystkich poziomach struktury organizacyjnej
- Model 70-20-10 jako kluczowy kierunek budowania zrównoważonego modelu rozwoju w organizacji
Moduł II. Kluczowe Procesy w Kształtowanie Kultury Rozwoju
- Polityka rozwojowa – jakie elementy powinna zawierać?
- Proces zarządzania przez cele a planowanie rozwoju w firmie
- Planowanie rozwoju i szkoleń w organizacji
- Budowanie kalendarza wydarzeń oraz implementacja kalendarza szkoleń
- Kryteria i proces wyboru dostawców – jak przygotować się do wyboru dostawcy usług rozwojowych?
- Analiza skuteczności wdrożonych programów
- Identyfikacja poziomu satysfakcji pracowników z programów i procesów HR
- Ewaluacja procesu szkoleniowego – 4 poziomy analizy skuteczności
- Optymalizacja działań i kształtowanie nowych rozwiązań na bazie wniosków z badań ewaluacyjnych.
- Przykłady programów rozwojowych dla: managerów, ekspertów, nowych pracowników ich wdrożenie i skuteczność
TEST TEORETYCZNY
Na zakończenie usługi zostanie przeprowadzony test wiedzy. Po zakończeniu usługi testy wypełnione przez
uczestników zostaną przekazane do oceny Walidatorowi. Weryfikacja testów wiedzy stanowi pracę własną Walidatora i zostanie przeprowadzona poza godzinami realizacji usługi.
Program usługi zostanie dostosowany jest do indywidualnych potrzeb klienta.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godz. - 45 min.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ I | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 PRZERWA | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 MODUŁ II | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 MODUŁ I | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 PRZERWA | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ II | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 TEST TEORETYCZNY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
EKSPERT AKAT CONSULTING
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materialy wypracowane podczas usługi.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)