MS 55337 Wstęp do programowania
MS 55337 Wstęp do programowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (materiały w języku angielskim, szkolenie w języku polskim)
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji z zakresu MS 55337 Wstępu do programowania, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie wdrażać koncepcje programowania obiektowego, tworzyć i wykorzystywać klasy w programie komputerowym, stosować hermetyzację, dziedziczenie i polimorfizm oraz opisać bibliotekę klas bazowych (BCL) w .NET Framework.Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie umiejętności: Wyjaśniania, czym jest pseudokod i określania jego roli w programowaniu.Wyjaśniania podstawowych struktur danych komputera, np. tablice, listy, stosy, kolejki. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak wyjaśnić podstawowe kwestie związane z programowaniem, takie jak przechowywanie i przetwarzanie danych komputerowych.Opisać systemy liczbowe używane w informatyce, np. binarne. Tworzyć i używać zmiennych i stałych w programach. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Zapoznanie z podstawowymi pojęciami programistycznymi - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Przechowywanie i przetwarzanie danych komputerowych
- Rodzaje aplikacji
- Cykl życia aplikacji
- Kompilacja kodu
Moduł 2: Myśleć jak komputer - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Opisanie koncepcji przechowywania i przetwarzania danych komputerowych
- Opisanie rodzajów aplikacji
- Opisanie cyklu życia aplikacji
- Opisanie kompilacji kodu
Moduł 3: Podstawowe pojęcia dotyczące języka programowania - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Składnia
- Typy danych
- Zmienne i stałe
- Praca z typami danych
- Zdefiniowanie składni
- Opisanie różnych rodzajów danych podstawowych używanych w programach
- Deklarowanie i używanie zmiennych i stałych w programie komputerowym
Moduł 4: Przebieg programu - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Wprowadzenie do koncepcji programowania strukturowego
- Wprowadzenie do rozgałęziania
- Wykorzystanie funkcji
- Używanie struktur decyzji
- Wprowadzanie powtórzeń
Moduł 5: Tworzenie funkcji, decyzji i pętli - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Wyjaśnienie programowania strukturowego
- Tworzenie i stosowanie funkcji we własnym kodzie
- Tworzenie i stosowanie struktur decyzji
- Tworzenie i wykorzystywanie struktur pętlowych
Moduł 6: Algorytmy i struktury danych - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Stosowanie pseudokodu
- Przykłady algorytmów
- Wprowadzenie do struktur danych
Moduł 7: Praca z algorytmami i strukturą danych - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Tworzenie pseudokodu na bazie informacji o problemie
- Tworzenie algorytmów
- Przekład pseudokodu na kod programistyczny
- Tworzenie prostych algorytmów w kodzie
- Tworzenie struktur danych do przechowywania danych
Moduł 8: Obsługa błędów i debugowanie - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Wprowadzenie do błędów programów
- Wprowadzenie do strukturalnej obsługi błędów
- Wprowadzenie do debugowania
- Wdrożenie debugowania i obsługi błędów
- Wdrożenie obsługi wyjątków strukturalnych
- Debugowanie aplikacji za pomocą Visual Studio 2022
Moduł 9: Wprowadzenie do programowania obiektowego - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Wprowadzenie do struktur złożonych
- Wprowadzenie do struktur
- Wprowadzenie do klas
- Wprowadzenie do hermetyzacji
- Wdrażanie złożonych struktur danych
- Tworzenie i stosowanie typów struktur
- Tworzenie i używanie podstawowych plików klasy
- Wybieranie struktur lub klas w zależności od potrzeby
Moduł 10: Programowanie obiektowe - ciąg dalszy - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Wprowadzenie do dziedziczenia
- Wprowadzenie do polimorfizmu
- Wprowadzenie do .NET i biblioteki klas bazowych
- Wdrażanie dziedziczenia
- Wdrażanie dziedziczenia
Moduł 11: Wdrażanie polimorfizmu - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Wykorzystanie dziedziczenia w programowaniu obiektowym
- Implementacja polimorfizmu w klasach
- Opisywanie budowy biblioteki klas bazowych
- Wyszukiwanie informacji o klasie z wykorzystaniem przeglądarki obiektów
Moduł 12: Wprowadzenie do bezpieczeństwa aplikacji - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Uwierzytelnianie i autoryzacja
- Uprawnienia do kodu na komputerach
- Wprowadzenie do podpisywania kodu
Moduł 13: Podstawy programowania wejść/wyjść - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Operacje wejścia/wyjścia na konsoli
- Operacje wejścia/wyjścia na pliku
- Podstawy programowania wejść/wyjść
- Odczyt danych wejściowych z konsoli
- Wyjście danych do konsoli
- Odczyt i zapis plików tekstowych
Moduł 14: Podstawy programowania wejść/wyjść - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Typy wartości a typy odwołań
- Konwersja typów
- Odśmiecanie pamięci
Moduł 15: Używanie typów wartości i typów odwołań - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Poprawna implementacja typów wartości i typów odwołań w aplikacji
- Konwersja pomiędzy typami wartości a typami odwołań
- Wykorzystanie odśmiecania pamięci
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 40godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 784,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto119,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto97,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-podręcznik na platformie Skillpipe, do którego dostęp zostanie udostępniony na adres e-mail uczestnika)
- dostęp do środowiska wirtualnego (GoDeploy), wysyłany na adres e-mail uczestnika
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową www.acsdagma.com.pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
- Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
- W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
- Szkolenie nie zawiera egzaminu.
- Uczestnik otrzyma zaświadczenie ACS o ukończeniu szkolenia
- Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez Autoryzowane Centrum Szkoleniowe DAGMA.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z aktualnym systemem operacyjnym Microsoft Windows lub macOS; aktualna wersja przeglądarki internetowej, zgodnej z HTML5 (Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge); mikrofon. Opcjonalnie: minimalna rozdzielczość ekranu 1920 x 1080, kamera, drugi monitor lub inne urządzenie, na którym będziesz mógł przeglądać materiały
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi (czyt. od 17 kwietnia do 21 kwietnia)
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://www.acsdagma.com/pl/szkolenia-online