Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym jest przygotowanie uczestników szkolenia do skutecznego zrozumienia, wykorzystania i wdrażania nowych trendów w obszarze HR, zarządzania kapitałem ludzkim, zdobycie umiejętności potrzebnych do identyfikacji i adaptacji dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy oraz do wdrażania tych zmian przy współpracy z różnymi grupami interesariuszy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia istotę terminów związanych ze zmianami społecznymi i gospodarczymi, takich jak globalizacja, demografia czy technologiczne innowacje, oraz pojęć z obszaru zarządzania kapitałem ludzkim.Łączy zdobytą wiedzę na temat zmian społecznych i gospodarczych z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim, prezentując konkretne strategie i działania, jakie organizacje mogą podjąć, aby skutecznie dostosować się do zmieniającego się otoczenia biznesowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Analizuje czynniki rynkowe, które generują trendy w zakresie zasobów ludzkich oraz omawia ich wpływ na działalność przedsiębiorstw.Analizuje czynniki rynkowe, które generują trendy w zakresie zasobów ludzkich oraz omawia ich wpływ na działalność przedsiębiorstw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami | Kryteria weryfikacji Prezentuje najpowszechniejsze inicjatywy i strategie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które są praktykowane w danej branży, opierając się na aktualnych badaniach rynkowych, raportach branżowych oraz studiach przypadków.Omawia pozytywne i negatywne skutki implementacji programów i strategii z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w strukturze organizacyjnej. Dokonuje adaptacji i udoskonala stosowane w organizacji programy i strategie, mając na celu zwiększenie ich efektywności i skuteczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach | Kryteria weryfikacji Prezentuje kluczowe elementy oraz strategie dobrych praktyk w zarządzaniu zasobami ludzkimi, które są stosowane w różnych organizacjach.Wykazuje zrozumienie istoty i znaczenia dobrych praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poprzez ich analizę w kontekście funkcjonowania różnych organizacji oraz wpływu na efektywność zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą | Kryteria weryfikacji Analizuje, jak nowe propozycje w obszarze polityki personalnej mogą przyczynić się do wprowadzenia efektywnych praktyk lub procesów w organizacji, oceniając ich stopień innowacyjności.Weryfikuje, czy te propozycje są zgodne z celami strategicznymi firmy oraz czy mogą przyczynić się do ich realizacji. Aktywnie angażuje różne grupy pracowników w proces planowania i wdrażania nowych rozwiązań, dążąc do skutecznego zaangażowania w proces zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy | Kryteria weryfikacji Analizuje, w jaki sposób wprowadzone inicjatywy wpływają na zmianę postaw i zachowań pracowników.Wspiera pracowników w procesie adaptacji do zmian organizacyjnych, zapewniając im odpowiednie wsparcie i narzędzia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian | Kryteria weryfikacji Przeprowadza badania ankietowe lub wywiady z pracownikami w celu zrozumienia ich postaw i gotowości do adaptacji do zmian, a także oceny kultury organizacyjnej pod kątem otwartości na zmiany.Ocenia kompetencje pracowników związane z adaptacją do zmian oraz identyfikuje obszary, w których mogą wystąpić braki kompetencyjne. Analizuje wyniki ankiet i wywiadów w celu oceny poziomu zaufania, komunikacji i współpracy w organizacji oraz identyfikuje obszary do poprawy w kontekście adaptacji do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR | Kryteria weryfikacji Analizuje stopień innowacyjności proponowanych zmian w obszarze HR, oceniając ich zdolność do wprowadzenia nowych, efektywnych praktyk lub procesów w organizacji.Ocenia efektywność potencjalnych zmian poprzez analizę ich wpływu na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak efektywność operacyjna, retencja pracowników czy zaangażowanie i dokonuje systematycznego monitoringu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby różnych grup interesariuszy w organizacji w celu zrozumienia ich zróżnicowanych oczekiwań i potrzeb.Tworzy programy HR, które są dostosowane do zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań pracowników, uwzględniając ich różnorodność kulturową, społeczną i osobistą. Wspiera integrację pracowników w organizacji, promując wzajemną współpracę i szacunek, co sprzyja budowaniu pozytywnych relacji w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Analizuje różne źródła oporu przed zmianami w organizacji, aby zidentyfikować główne przyczyny negatywnych reakcji pracowników.Badając opór, uwzględnia zarówno przyczyny oczywiste, jak i ukryte, w tym emocjonalne i psychologiczne czynniki wpływające na adaptację do zmian. Tworzy spersonalizowane strategie i plany działania, które skutecznie przeciwdziałają oporowi przed zmianami, dostosowując się do indywidualnych potrzeb pracowników i specyfiki sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje grupę interesariuszy dotkniętych planowanymi zmianami w obszarze HR, aby precyzyjnie określić osoby, które mogą być najbardziej zaangażowane lub dotknięte nowymi inicjatywami.Uczestniczy w otwartym dialogu z różnymi grupami interesariuszy, aktywnie angażując ich w dyskusję na temat zmian HR, jednocześnie wyjaśniając cele i procedury związane z wprowadzanymi zmianami. Analizuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy w kontekście zmian HR, korzystając z opinii, wypowiedzi oraz danych zwrotnych, aby lepiej zrozumieć perspektywę każdej z tych grup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje sposób komunikacji oraz przekazuje informacje o nowych rozwiązaniach HR do specyficznych potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy.Skutecznie odpowiada na wątpliwości i pytania zgłaszane przez różne grupy interesariuszy w kontekście nowych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian | Kryteria weryfikacji Ocenia postawę pracowników wobec zmian, analizując ich pozytywne nastawienie, otwartość oraz gotowość do akceptacji nowych inicjatyw i współpracy w ich realizacji, a także zaangażowanie w procesy zmian, uwzględniając chęć udziału w dyskusjach, szkoleniach i innych formach wsparcia w adaptacji do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin szkolenia - 21
Czas trwania szkolenia został dostosowany do standardowej 60-minutowej godziny zegarowej. W ciągu jednego dnia szkoleniowego zaplanowano dwie 15-minutowe przerwy, z których każda następuje po ukończeniu dwóch jednostek lekcyjnych. Czas przeznaczony na przerwy i walidację efektów uczenia się, nie jest wliczany do ogólnej liczby godzin dydaktycznych realizowanych w danym dniu.
Program szkolenia:
MODUŁ I (7 GODZIN)
- Wstęp do tematyki szkolenia oraz omówienie celów: Omówienie wpływu zmian społecznych i gospodarczych na zarządzanie kapitałem ludzkim, wyjaśnienie kluczowych terminów związanych ze zmianami społecznymi, gospodarczymi oraz zarządzaniem kapitałem ludzkim (2 godziny)
- Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi: Identyfikacja aktualnych trendów w obszarze HR na podstawie danych rynkowych i raportów branżowych, analiza wpływu tych trendów na politykę personalną organizacji, propozycje działań i strategii dostosowawczych dla organizacji w odpowiedzi na nowe trendy. (2 godziny)
- Monitorowanie programów HR w branży: Przegląd najczęstszych programów i działań HR stosowanych przez firmy w branży, omówienie korzyści i zagrożeń związanych z wdrożeniem tych rozwiązań, dyskusja nad modyfikacją i ulepszaniem stosowanych programów w organizacji. (3 godziny)
MODUŁ II (7 GODZIN)
- Analiza dobrych praktyk HR i ich wdrożenie: Przegląd istoty i znaczenia dobrych praktyk HR na podstawie analizy funkcjonowania innych organizacji, wskazanie kluczowych elementów i strategii dobrych praktyk HR, ocena skuteczności stosowanych praktyk w innych organizacjach oraz propozycje wdrożenia ich w organizacji. (2 godziny)
- Opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze polityki personalnej: Ocena stopnia innowacyjności proponowanych rozwiązań w obszarze polityki personalnej, analiza zgodności proponowanych rozwiązań z celami strategicznymi organizacji, praca grupowa nad opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań i strategii ich wdrożenia. (2 godziny)
- Wspieranie pracowników w procesie zmian: Ocena zmian postaw i zachowań pracowników w związku z wprowadzanymi inicjatywami, analiza wpływu tych zmian na kluczowe wskaźniki biznesowe, praktyczne narzędzia i techniki wspierania pracowników w procesie zmian organizacyjnych. (3 godziny)
MODUŁ III (7 GODZIN)
- Diagnozowanie potrzeb i eliminowanie oporu przed zmianami: Diagnozowanie potrzeb różnych grup interesariuszy z uwzględnieniem płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów, identyfikacja źródeł oporu przed zmianami, opracowywanie strategii i planów działania mających na celu skuteczne eliminowanie oporu przed zmianami. (2 godziny)
- Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian: Ocena postaw pracowników wobec zmian oraz ich zaangażowania w procesy zmian, analiza skutecznych strategii budowania pozytywnego nastawienia do zmian w organizacji, ćwiczenia praktyczne i studia przypadków dotyczące budowania zaangażowania i akceptacji zmian w organizacji. (3 godziny)
- Podsumowanie szkolenia: Podsumowanie przebiegu szkolenia i omówienie najważniejszych wniosków, refleksja uczestników nad zdobytą wiedzą i umiejętnościami w połączeniu z wyznaczeniem indywidualnych celów i planów działania na przyszłość. (2 godziny)
- Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny)
Przy każdym temacie wyszczególnionym w ramach powyższego programu szkolenia, organizator przewiduje różne formy nauczania, tj. prezentacje, case study, dyskusje grupowe czy warsztaty. Pozwoli to uczestnikom w sposób aktywny uczestniczyć w procesie uczenia się, osiągając tym samym założone efekty uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wstęp do tematyki szkolenia oraz omówienie celów (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Monitorowanie programów HR w branży (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Analiza dobrych praktyk HR i ich wdrożenie (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze polityki personalnej (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Wspieranie pracowników w procesie zmian(3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Diagnozowanie potrzeb i eliminowanie oporu przed zmianami (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Podsumowanie szkolenia (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Korczak
- Zarządzał zespołami kierowniczymi,
- Współpracował z Dyrektorami przedsiębiorstw rynków lokalnych i zagranicznych,
- Kreował i koordynował pracę jednostek organizacyjnych zajmujących się bezpośrednio obsługą klienta,
- Wprowadzał standardy i techniki pracy, które zostały zaakceptowane jako standardy w międzynarodowych korporacjach.
Oprócz bogatego doświadczenia praktycznego, trener posiada również solidne wykształcenie. Ukończył studia podyplomowe na kierunku "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" w Bałtyckiej Wyższej Szkole Humanistycznej oraz "Ocena i rozwój pracownika" na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Swoje doświadczenie zdobył głównie podczas pracy z ludźmi. W ciągu ostatnich dwóch lat przeprowadził ponad 120 godzin szkoleń z zarządzania zasobami ludzkimi, polityki personalnej oraz HR dla kilkuset pracowników (osoby dorosłe) na różnych szczeblach, w tym kierowników i dyrektorów.
Dzięki połączeniu wieloletniego doświadczenia, bogatej wiedzy i umiejętności dzielenia się nią z innymi, trener jest gwarantem wysokiej jakości szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator szkolenia zapewnia uczestnikom materiały szkoleniowe zawierające treści szczegółowo omawiające wszystkie zagadnienia i obszary zawiązane z przedmiotem szkolenia.
Na zakończenie kursu uczestnicy przystępują do egzaminu w formie testu sprawdzającego zdobytą wiedzę i umiejętności. Osoby, które zdadzą test pozytywnie (min. 70%) i będą miały frekwencję wynoszącą co najmniej 80%, otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie kursu oraz nabyte kompetencje i umiejętności.
Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest imienna lista obecności, podpisywana przez uczestników każdego dnia szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi