KURS PRAWO JAZDY KAT. C, C + E, ORAZ KWALIFIKACJA WSTĘPNA PRZYSPIESZONA WRAZ Z EGZAMINAMI PAŃSTWOWYMI
KURS PRAWO JAZDY KAT. C, C + E, ORAZ KWALIFIKACJA WSTĘPNA PRZYSPIESZONA WRAZ Z EGZAMINAMI PAŃSTWOWYMI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C1+E
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnik przystępujący do kursu powinien:
- mieć ukończone co najmniej 21 lat (wymóg minimalnego wieku nie dotyczy osób uczestniczących jednocześnie w kursie kwalifikacji wstępnej)
- posiadać prawo jazdy kategorii B
- uzyskać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami kategorii C i C+E oraz orzeczenie psychologiczne
- uzyskać nr PKK dla kat. C i C+E wydawany przez wydział komunikacji właściwy dla miejsca zamieszkania
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-06-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi205
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńAM,A1,A2,A,B,C,D,BE,CE
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs prawa jazdy kategorii C przygotuje do:- samodzielnego kierowania samochodami ciężarowymi o DMC pow. 3,5 tony
- znajomości przepisów i zasad ruchu drogowego oraz przepisów dot. transportu drogowego
- znajomości zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym, z uwzględnieniem bezpieczeństwa własnego oraz innych uczestników ruchu drogowego.
Kurs prawa jazdy kategorii C+E przygotuje do:
- samodzielnego prowadzenia zespołów pojazdów złożonych z samochodu ciężarowego i przyczepy lub naczepy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Prowadzi samodzielnie samochód ciężarowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz techniką i taktyką jazdy | Kryteria weryfikacji Zna przepisy i zasady ruchu drogowego oraz zna zasady dotyczące transportu drogowego i wykonywania zawodu kierowcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Prowadzi samochód ciężarowy zgodnie z prawidłową techniką i taktyką jazdy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik kursu poznał przepisy i zasady ruchu drogowego oraz zasady transportu towarów samochodami ciężarowymi | Kryteria weryfikacji Prowadzi samochód ciężarowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wykonuje zadania egzaminacyjne, odpowiednie dla kat. C na egzaminie państwowym na prawo jazdy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi zespół pojazdów stosując się do obowiązujących przepisów i zasad ruchu drogowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wykonuje zadania egzaminacyjne odpowiednie dla kat. C+E | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi zespół pojazdów kat. C+E zwracając uwagę na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Prawo jazdy kat C składa się z:
- zajęcia teoretyczne 20 godzin (po 45 minut)
- zajęcia praktyczne 20 godzin ( po 60 minut)
Prawo jazdy kat C+E składa się z:
zajecia praktyczne - 25 godzin
Kwalifikacja Wstępna Przyspieszona C1,C1+E,C,C+E- 140 godzin w tym 130 godz teoria 10 godzin zajęć praktycznych.
PROGRAM kat C,C+E Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej. Zagrożenia związane z ruchem drogowym. Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu. |
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy 1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego: a) poziom oleju w silniku, b) poziom płynu chłodzącego, c) poziom płynu hamulcowego, d) obecność płynu w spryskiwaczach, e) działanie sygnału dźwiękowego, f) działanie świateł pozycyjnych/postojowych, g) działanie świateł mijania, h) działanie świateł drogowych, i) działanie świateł hamowania „STOP”, j) działanie świateł cofania, k) działanie świateł kierunkowskazów, l) działanie świateł awaryjnych, m) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych. Temat jest realizowany odpowiednio do kategorii prawa jazdy, o którą ubiega się osoba szkolona Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.. Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu Uruchamianie silnika pojazdu Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu. Płynne ruszanie Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu. Parkowanie skośne Parkowanie prostopadłe , Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu |
Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu Przejazd przez skrzyżowania równorzędne Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy. Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*) Przejazd przez przejścia dla pieszych. Przejazd przez tunel*) Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*) Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego, Wykonanie manewru wyprzedzania Wykonanie manewru omijania Wykonanie manewru wymijania Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu. Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu. Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych. Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem PROGRAM KWP |
I. Cześć podstawowa 1.1 Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania. |
1.2.Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom |
2.1.Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad |
3.1.Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy |
3.2.Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów |
3.3.Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym |
3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych |
3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych |
3.6 Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika |
Część specjalistyczna |
1.3 umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu |
1.4Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych |
2.2 Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów |
3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i o |
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy 1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego: a) poziom oleju w silniku, b) poziom płynu chłodzącego, c) poziom płynu hamulcowego, d) obecność płynu w spryskiwaczach, e) działanie sygnału dźwiękowego, f) działanie świateł pozycyjnych/postojowych, g) działanie świateł mijania, h) działanie świateł drogowych, i) działanie świateł hamowania „STOP”, j) działanie świateł cofania, k) działanie świateł kierunkowskazów, l) działanie świateł awaryjnych, m) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych. Temat jest realizowany odpowiednio do kategorii prawa jazdy, o którą ubiega się osoba szkolona Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.. Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu Uruchamianie silnika pojazdu Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu. Płynne ruszanie Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu. Parkowanie skośne Parkowanie prostopadłe , Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu |
Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu Przejazd przez skrzyżowania równorzędne Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy. Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*) Przejazd przez przejścia dla pieszych. Przejazd przez tunel*) Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*) Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego, Wykonanie manewru wyprzedzania Wykonanie manewru omijania Wykonanie manewru wymijania Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu. Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu. Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych. Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem PROGRAM KWP |
I. Cześć podstawowa 1.1 Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania. |
1.2.Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom |
2.1.Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad |
3.1.Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy |
3.2.Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów |
3.3.Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym |
3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych |
3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych |
3.6 Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika |
Część specjalistyczna |
1.3 umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu |
1.4Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych |
2.2 Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów |
3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Prawo o ruchu drogowym. Zasady ogólne i przepisy szczegółowe dot. kierujących samochodami ciężarowymi. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Podstawowe zagadnienia z techniki kierowania i obsługi pojazdu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Czas pracy kierowcy. Organizacja czasu pracy kierowcy i planowanie trasy. Odpowiedzialność w ruchu drogowym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Bezpieczeństwo transportu drogowego towarów. Mocowanie ładunków i wpływ mocowania na bezpieczeństwo jazdy. Charakterystyka i rodzaje przewozów towarów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Zajęcia praktyczne kat.C ustalane indywidualnie z instruktorem prowadzącym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto12 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto59,02 PLN
- Koszt osobogodziny netto59,02 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Państwowe testy egzaminacyjne na prawo jazdy
- testy na kwp C
- Inne pomoce
Warunki uczestnictwa
Zawarcie umowy o kurs prawa jazdy w Celidox Osrodek Szkolenia Kierowcow Prawko i zaakceptowanie warunków szkolenia ustalonych przez placówkę szkoleniową. Dostarczenie nr PKK dla kategorii C i C+E przed rozpoczęciem szkolenia.
Zajęcia teoretyczne realizowane stacjonarnie wg harmonogramu.
Zajęcia praktyczne realizowane są w dni robocze (poniedziałek - piątek) w godzinach 7:00 -21:00. Istnieje możliwość ustalenia szkolenia w innych terminach, pod warunkiem dostępności dyspozycyjności instruktorów prowadzących szkolenie.
Informacje dodatkowe
Szczegółowy harmonogram jazdy praktycznej będzie ustalony po zakończeniu części teoretycznej osobno dla każdego uczestnika kursu.
Cena nie zawiera badań lekarskich i psychologicznych
kurasnt otrzyma ; notatnik, testy, skrypty
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do internetu , aplikacja mobilna. Usługa zdalna prowadzona zdalnie za pośrednictwem opragramowania komputerowego przeznaczonego do szkolenia online.
Adres
Adres
Zajęcia praktyczne ul. Południowa 68,Promnice
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami