Psychologia motywacji do leczenia biologicznego (MEMS cz. I)
Psychologia motywacji do leczenia biologicznego (MEMS cz. I)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do lekarzy dentystów. Mogą wziąć w nim udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą być bardziej efektywne w codziennej pracy oraz rozumieć interakcje zachodzące pomiędzy lekarzem a pacjentem i wspomagać ten proces z pozycji menadżera. W szkoleniu można wziąć udział niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do prowadzenia profesjonalnej rozmowy z pacjentem na temat leczenia biologicznego w odpowiednio zaaranżowanych warunkach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznać kryteria decyzyjne i motywacyjne pacjenta, Potrafi stosować techniki aktywnego słuchania. Umie konstruować pytania, które wywołują refleksję i budują zaufanie do autorytetu lekarza. Potrafi budować z pacjentem relacje, które umożliwiają wywołanie u pacjenta stanu skupienia. | Kryteria weryfikacji ocena przez trenera umiejętności praktycznego zastosowania modelu pracy z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Celem jest wdrożenie standardów i poprawa jakości pracy z pacjentem w zakresie obsługi.Wzrost o 50% liczby pacjentów pierwszorazowych.
Zastosowanie kanonu profesjonalizmu obsługi pacjenta która bezpośrednio przekłada się na wzrost oceny gabinetu i lekarza przez pacjenta.
Umiejętność pracy z bieżącą grupą pacjentów Praca z bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych na działania marketingowe.
Zauważalna zmiana jakości pracy z pacjentem od momentu wdrożenia standardów prezentowych na szkoleniu od 3 do 6 miesięcy po szkoleniu.
Efekt usługi
Uczestnik rozpoznaje kryteria decyzyjne i motywacyjne pacjenta, stosuje techniki aktywnego słuchania.
Poprawnie konstruuje pytania, które wywołują refleksję i budują zaufanie do autorytetu lekarza.
Buduje z pacjentem relacje, które umożliwiają wywołanie u pacjenta stanu skupienia, podczas którego potrafi na logicznym poziomie zaakceptować argumentację potrzeby i konieczności wykonania zabiegów medycznych.
W prosty i skuteczny sposób potrafi komunikować się z pacjentem w zakresie prezentacji rozwiązań medycznych.
Zna narzędzia właściwej komunikacji wewnątrz organizacji oraz z jej otoczeniem i potrafi skutecznie komunikować się z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia biologicznego.
Zastępuje specjalistyczną medyczną terminologię językiem dopasowanym do wiedzy pacjenta.
Aranżuje warunki sprzyjające rozmowie z pacjentem (poza fotelem dentystycznym, przy biurku) w zakresie leczenia biologicznego.
Motywuje pacjenta do rozpoczęcia i zakończenia leczenia biologicznego w ramach 3 do 6 miesięcy.
Posługuje się sprawnie obrazem (rysunki, zdjęcia).
Profesjonalnie przedstawia plan leczenia i rozmawia o jego kosztach.
Buduje z pacjentem bardziej satysfakcjonujące relacje.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
W czasie scenek i ćwiczeń 1:1 podczas szkolenia, trener analizuje realziację zadań uczestników i przekazuje im informację zwrotną
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Stosuje techniki aktywnego słuchania, poprawnie konstruuje pytania, które wywołują refleksję i budują zaufanie do autorytetu lekarza.
Buduje z pacjentem relacje wpływającą na motywację do leczenia.
Program
Program
Szkolenie w dokładny sposób przedstawia kanon zawodowegio profesjonalizmu postepowania z pacjentem z drugiej strony rozwija w lekarzach wewnętrzne zasoby i zminia ograniczające przekonania.
Usługa przygotowuje do samodzielnego i skutecznego prowadzenia komunikacji z pacjentem z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia biologicznego.
Szkolenie skierowane jest do lekarzy dentystów posiadających doświadczenie w komunikacji z pacjentem w zakresie leczenia biologicznego i przywrócenia zdrowia jamy ustnej.
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
• Pierwszy kontakt z pacjentem
• Aranżacja miejsca rozmowy z pacjentem
• Tworzenie argumentacji – model poziomów neurologicznych Roberta Diltsa
• Sztuka zadawania pytań
• Partnerska relacja z pacjentem oparta o archetypowe emocje – czułość, humor, waleczność
• Profesjonalny wywiad z pacjentem
• Samoświadomość w zakresie treści i formy – jak pacjent odbiera zachowanie lekarza
• Nawiązanie pierwszego kontaktu lekarza z pacjentem
• Rozmowa wstępna z pacjentem
• Poczucie bezpieczeństwa pacjenta
• Wzorzec prostego języka oraz przedstawienie sposobów zwizualizowania problemu pacjenta – budowanie motywacji „od problemu"
• Umiejętność okazania troski i wzbudzania zaufania
• Komunikacja i motywacja pacjenta na cel
• Praktyczne ćwiczenie w grupach wszystkich poznanych na szkoleniu wzorców postępowania z pacjentem.
• Przedstawienie wzorcowego modelu omówienia stanu zdrowia pacjenta po badaniu
• Zaszczepianie kultury profilaktycznej i prozdrowotnej
• Motywacja do odbywania terminowych wizyt kontrolnych
• Omówienie efektów zabiegu
• Zakończenie wizyty
Prowadzący prezentuje przykłady zamiany specjalistycznego słownictwa na zwroty, które są eleganckie i godne profesji lekarza, i jednocześnie umożliwiają pełne zrozumienie przez pacjenta przedstawianych treści. Omówione zostają psychologiczne mechanizmy i reakcje pacjentów podczas słuchania przekazu zawierającego specjalistyczne słownictwo. Przedstawiony i ćwiczony podczas zajęć praktycznych jest wzorcowy model omówienia stanu zdrowia pacjent. Zaprezentowana zostaje umiejętność zwizualizowania pacjentowi wyniku badania w sposób z jednej strony dający mu pełne zrozumienie stanu obecnego, a z drugiej uświadamiający konsekwencje wynikające z zaniechania leczenia.
Jest to warsztat, praca w parach i odgrywanie scenek.
Podczas szkolenia wykorzystywane są różne formy pracy – wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacja scenek.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Jest założycielem OBODA Group i twórcą jej projektów szkoleniowych. Na swojej drodze zawodowej od 1993 r. jest związany ze stomatologią. Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat. Od 21 lat uczy się psychologii, coachingu i trenerstwa od wybitnych psychologów i coachów. Jest certyfikowanym trenerem NLP, posiada certyfikat Master Practicioner in Art of NLP, nadany przez amerykańskie stowarzyszenie The Society of NLP i Instytut Psychoterapii. Jako jeden z kilkudziesięciu coachów w Polsce posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF
(International Coach Federation) na poziomie Professional Certified Coach (PCC). W 2003 r. postanowił w unikalny sposób
połączyć całą zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną i skupić się wyłącznie na badaniu i opracowywaniu
profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Jest prekursorem badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Opracowywany przez ok. 10 lat standard pracy z pacjentem MEMS stanowi dzisiaj kanon zawodowego profesjonalizmu pracy z pacjentem. Autor kilkudziesięciu artykułów z zakresu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem (magazyny takie jak: Implantologia, e-Dentico, Medical Tribune, TPS).
ICF na poziomie PCC
Od 15 lat pracuje jako trener i coach, początkowo rozwijając kompetencje Inteligencji Emocjonalnej wśród menedżerów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest pierwszą częścią Curriculum MEMS. MEMS (Wielopoziomowe Zaangazowanie i Strategia Motywacyjna) to spójny projekt 7 praktycznych szkoleń. Ich program jest wynikiem ponad 20 lat doświadczenia oraz unikalnych w skali Europy badań.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami