Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową. Akademia Menedżera HR. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową. Akademia Menedżera HR. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są pracownicy, menadżerowie, kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za zarządzanie pracownikami lub odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwach MŚP przed którymi stoją wyzwania związane z zarządzaniem pracownikami pracującymi zdalnie lub w trybie hybrydowym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Główny cel usługi:Celem projektu jest przygotowanie menedżerów i kandydatów na menedżerów oraz specjalistów HR do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach MŚP do sprawnego zarządzania pracą zdalna i hybrydową i wdrażania zmian w organizacji wynikających z przeobrażeń na rynku pracy w związku z różnorodnością form wykonywania pracy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Wiedza o potrzebach rynku pracy i pracowników w zakresie form pracy | Kryteria weryfikacji na podstawie zdefiniowania kluczowych potrzeb dla organizacji oraz dla pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Wiedza o podstawowych aspektach prawnych jakie mają wpływ na pracę zdalną i hybrydową | Kryteria weryfikacji na podstawie opisania jednego wybranego przykładu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Wiedza o korzyściach ze stosowania pracy zdalnej i hybrydowej | Kryteria weryfikacji na podstawie zdefiniowania kluczowych korzyści dla organizacji oraz dla pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Wiedza o właściwej komunikacji w pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji na podstawie zdefiniowania pułapek komunikacyjnych oraz metod radzenia sobie z nimi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Wiedza jak planować pracę zdalną | Kryteria weryfikacji na podstawie opracowania diagnozy dojrzałości przedsiębiorstwa do tej zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji na podstawie określania kluczowych elementów strategii wdrożenia dopasowanej do danej organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się • Wiedza o kluczowych czynnikach mających wpływ na utrzymanie i wzrost motywacji w pracy hybrydowej i zdalnej | Kryteria weryfikacji na podstawie definiowania tych czynników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Wiedza jakie wsparcie psychologiczne należy dać pracownikom w pracy zdalnej lub hybrydowej | Kryteria weryfikacji na podstawie definiowania obszarów programu wsparcia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Wiedza jakie technologie wykorzystać w pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji na podstawie wskazania przykładowych platform, aplikacji i systemów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność wyboru systemów, aplikacji i platform do pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji na podstawie wiedzy o przedsiębiorstwie i wiedzy o rozwiązaniach i funkcjonalności danych technologii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje metody motywowania pracowników do efektywnej pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji na podstawie zastosowania konkretnych metod w określonych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Dostarcza wsparcia psychologicznego pracownikom | Kryteria weryfikacji poprzez stosowanie działań wg ustalonego w organizacji planu wsparcia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Monitoruje efektywność wykonanej pracy w systemie zdalnym | Kryteria weryfikacji poprzez wykonywanie raportu wg wdrożonych narzędzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Tworzy kulturę wzajemnej współpracy zespole w pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji na podstawie zaplanowania obszarów zapewniających współpracę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się • Egzekwuje zasady właściwej komunikacji w organizacji | Kryteria weryfikacji poprzez wybór konkretnych sposobów w przykładowych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Jedna godzina trwa 60 minut i jest godziną zegarową.
Dzień I
- Wprowadzenie do zasad pracy zdalnej i hybrydowej
- Powitanie uczestników i przedstawienie i określenie celów szkolenia.
- Czym jest praca zdalna i hybrydowa oraz jakie są zasady stosowania tych form zatrudnienia.
- Aspekty prawnie pracy zdalnej i hybrydowe oraz korzyści zagrożenia z nich wynikające.
- Technologie wykorzystywane do pracy zdalnej.
- Programy, aplikacje i platformy do prowadzenia pracy zdalnej
- Narzędzia pomocne do zarządzania efektywnością pracy zdalnej oraz monitorowania postępów pracy
- Diagnozowanie potrzeb organizacji i jej dojrzałości do wdrożenia narzędzi do zdalnej pracy. Wybór narzędzi.
- Wspieranie pracowników w sprawnym wykorzystaniu technologii niezbędnych do pracy.
- Zarządzanie wynikami pracy zdalnej, wpływ na efektywność pracy.
- Monitorowanie czasu pracy zdalnej.
- Monitorowanie oraz ocena wyników pracy.
- Metody oceny wyników pracy.
- Znaczenie komunikacji w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Zasady skutecznego komunikowania się w zespole pracującym zdalnie oraz korzyści właściwej komunikacji .
- Wdrożenie, dbałość i egzekwowanie zasad właściwej komunikacji w zespole zdalnym.
- Pułapki niewłaściwej komunikacji między pracownikami pracującymi zdalnie i jak ich unikać.
- Rola menedżera w procesie komunikacji w pracy zdalnej
Dzień II
- Współpraca w zespole w systemie zdalnej pracy.
- Spotkania zespołu w formie zdalnej
- Delegowanie oraz wyznaczanie zadań z tworzeniem środowiska współpracy zespołowej i wymiany doświadczeń
- Angażowanie pracowników do częstych kontaktów w zespole, dzielenia się wiedzą i utrzymywania relacji.
- Doskonalenie metod i narzędzi pracy zdalnej i hybrydowej z udziałem zespołu w tych procesach
- Umacnianie współpracy w zakresie różnorodnych form pracy, rozwiązywanie problemów
- Motywacja i rola menedżera w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Diagnozowanie potrzeb pracowników pracujących zdalnie
- Obserwacja i przewidywanie zagrożeń wynikających ze zdalnej pracy oraz opracowanie sposób radzenia sobie z zagrożeniami
- Opracowywanie systemów motywacyjnych dla pracowników
- Wspólne cele, dbałość o relacje i poczucie przynależności do organizacji
- Zapobieganie sytuacjom spadku motywacji i efektywności na skutek różnych form pracy
- Wsparcie psychologiczne dla pracowników pracujących zdalnie
- Diagnozowanie problemów emocjonalnych pracowników wynikających z pracy zdalnej lub hybrydowej
- Budowanie poczucia przynależności do zespołu oraz szczerej komunikacji nastawionej na współpracę w zespole
- Planowanie programu wsparcia psychologicznego dla kadry oraz realizacja programu na różnych szczeblach organizacji.
- Tworzenie kultury organizacji opartej na zasadach utrzymania zdrowia psychicznego oraz tzw work life balanace.
4. Budowanie kultury organizacyjnej ukierunkowanej na zmiany, adaptację do obecnych i przyszłych stale zmieniających się trendów i wyzwań na rynku pracy związanych z formami pracy.
5. Egzamin. Test wiedzy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Powitanie i określenie celów szkolenia. Wprowadzenie do zasad pracy zdalnej i hybrydowej. Aspekty prawnieoraz korzyści zagrożenia. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Technologie wykorzystywane do pracy zdalnej. Narzędzia pomocne do zarządzania efektywnością pracy zdalnej oraz monitorowania postępów pracy. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Diagnozowanie potrzeb organizacji i jej dojrzałości do wdrożenia narzędzi do zdalnej pracy. Wybór narzędzi. Wspieranie pracowników w sprawnym wykorzystaniu technologii niezbędnych do pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zarządzanie wynikami pracy zdalnej, wpływ na efektywność pracy. Monitorowanie czasu pracy zdalnej. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Znaczenie komunikacji w pracy zdalnej i hybrydowej. Zasady skutecznego komunikowania się w zespole pracującym zdalnie oraz korzyści właściwej komunikacji . | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Pułapki niewłaściwej komunikacji między pracownikami pracującymi zdalnie i jak ich unikać. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Współpraca w zespole w systemie zdalnej pracy. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Motywacja i rola menedżera w pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Wsparcie psychologiczne dla pracowników pracujących zdalnie | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Budowanie kultury organizacyjnej ukierunkowanej na zmiany, adaptację do obecnych i przyszłych stale zmieniających się trendów i wyzwań na rynku pracy związanych z formami pracy. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin. Test wiedzy. Podsumowanie szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miastkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały wypracowane w czasie szkolenia zostaną przekazane w formie elektronicznej lub przesłane mailem. Zostanie również udostępniona prezentacja po szkoleniu.
Metody pracy:
Szkolenie składa się z wykładu i w większości z części praktycznej w formie warsztatu.
Metody interaktywne: praca na Case study
Metody aktywizujące: zestaw ćwiczeń praktycznych, polegających w
analizie działań, danych.
Trener będzie weryfikować nabywane umiejętności podczas szkolenia.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie po realizacji szkolenia.
Warunkiem zaliczenia szkolenia oraz otrzymania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu i ćwiczeń.
Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Warunki uczestnictwa
1. Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w związku z czym udział w szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub innego cyfrowego narzędzia przenośnego obsługującego obraz i dźwięk z dostępem do internetu w celu komunikacji z uczestnikami szkolenia i ternerem, odtwarzania prezentacji i obsługi cyfrowych narzędzi do wykonywania ćwiczeń.
3. Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
Jedna godzina jest godziną zegarową i trwa 60 minut.
Korzyści z realizacji szkolenia:
- Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przeobrażeń rynku pracy w związku z pracą zdalną i hybrydową
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy realizacja usługi uprawnia przedsiębiorstwo lub osobę do uzyskania dofinansowania co najmniej w 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Szkolenie odbywa się poprzez aplikację Clickmeeting.
Wymagania techniczne do udziału w szkoleniu:
Komputer stacjonarny, laptop, telefon, tablet lub inne urządzenie stacjonarne bądź mobilne ze stabilnym internetem z mikrofonem i kamerą. Przed szkoleniem zostanie przeprowadzona próba połączenia.
Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej w Clickmeting (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online.
Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari), można zainstalować aplikację Clickmeeeting na swoim urządzeniu ale nie jest to wymagane.
Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w czasie szkolenia oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego.
Uczestnicy mogą brać aktywny udział w zajęciach. Uczestnicy mają możliwość komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu.
Uczestnicy rozmawiają, wymieniają doświadczanie mają aktywny kontakt z grupą i trenerem.
Dodatkowo wszyscy mają dostęp do chatu online.
Link do szkolenia online udostępniony jest jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie link oraz wpisanie imienia i nazwiska.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania celem udziału w szkoleniu.
❕Przed rozpoczęciem szkolenia:
- należy sprawdzić łącze internetowe, zadbaj o jego dobrą jakość połączenia internetowego
- należy sprawdzić czy poprwanie działa kamera i mikrofon
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie stacjonarne lub mobilne do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych
"Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia."