Playing Lean Startup - Wprowadzanie kultury przedsiębiorczości z grą Playing Lean - szkolenie
Playing Lean Startup - Wprowadzanie kultury przedsiębiorczości z grą Playing Lean - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- menedżerów innowacji, rozwoju produktów,
- początkujących scrum masterów i product ownerów,
- liderów/menedżerów działów i zespołów,
- interesariuszy i osoby zaangażowane w proces wytwórczy,
- przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji i przedsiębiorczości.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do sterowania rozwojem startupu, pokazując, z użyciem akredytowanej gry symulacyjnej Playing Lean, kiedy zmieniać, a kiedy utrzymywać kierunek celem wzrostu biznesu z maksymalnym przyspieszeniem.Pozwala nabyć wiedzę i umiejętności, które odpowiednio zastosowane, pozwolą poprzez pętlę informacji zwrotnej od potencjalnych klientów szybko zweryfikować prototyp rozwiązania oraz skrócić czas pomiędzy pracą zespołu a pierwszymi zadowolonymi klientami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest podejście Lean Startup | Kryteria weryfikacji Wskazuje definicję zweryfikowanej nauki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje definicję silników wzrostu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje główne korzyści płynące ze stosowania metody lean startup. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje definicję MVP. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje dodatkowe praktyki i narzędzia z rodziny Agile, wspierające zastosowanie lean startup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do metody Lean Startup: wprowadzanie kultury przedsiębiorczości
- Zwięzłe przedstawienie pryncypiów i koncepcji Lean Startup.
- Krótkie porównanie różnic przy tradycyjnym podejściu do rozwoju produktów i usług,
a nowoczesnym, bazującym na hipotezach, eksperymentach i silnikach wzrostu. - Krótkie przedstawienie idei myślenia produktowego, przedsiębiorczości, innowacyjności, użyteczności oraz moderacji dla całego procesu.
- Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu wytwórczego oraz jego doskonalenia.
2. Definicja i przegląd metody Lean Startup
- Ogólne zaprezentowanie teorii Lean Startup, zasad i filarów.
- Zwięzłe omówienie koncepcji pętli Build-Measure-Learn, iteracyjności procesu, etapów z wspierającej koncepcji Customer Development.
- Omówienie niezbędnego poziomu zaangażowania odbiorców docelowych i kluczowych kompetencji dla początkowej formy zespołu założycieli startupu.
- Lean Startup czy Customer Development? Różnice w podejściu, czasie trwania
i wymaganych warunkach wstępnych.
3. Określanie wizji dla innowacji
- Metody definiowania hipotezy problemu, badań ilościowych oraz jakościowych.
- Określenie rynku docelowego, różnice pomiędzy rynkiem docelowym całkowitym (TAM), rynkiem docelowym dostępnym (SAM) oraz rynkiem docelowym startupu (SOM).
- Wyjaśnienie koncepcji zweryfikowanej nauki (ang. Validated Learning), gdzie szukać potwierdzenia hipotezy problemu.
- Ćwiczenie: projektowanie eksperymentów i metryk ich weryfikacji, z omówieniem skuteczności w podgrupach.
4. Sterowanie kierunkiem innowacji
- Popularne wzorce i antywzorce pierwszych działań badania potrzeb grupy docelowej.
- Wyjaśnienie koncepcji minimalnie satysfakcjonującego produktu (ang. Minimum Viable Product - MVP) i metod jego testowania.
- Określenie kryteriów zdefiniowania kluczowej propozycji wartości dla rozwiązania (Problem-Solution Fit) oraz dopasowania produktu do rynku (Product-Market Fit).
- Zaprezentowanie metryk w ujęciu księgowości innowacji (ang. Innovation Accounting), koncepcji zwrotu (ang. Pivot) bądź utrzymania kierunku działań (ang. Persevere).
5. Przyspieszenie szybkości działania i wzrostu organizacji
- Omówienie popularnych silników wzrostu organizacji oraz koncepcji Growth Hacking.
- Krótkie wprowadzenie do technik projektowania modeli biznesowych.
- Dyskusja na temat projektowania organizacji uczącej się i adaptującej do otoczenia.
- Ćwiczenie: wymiana doświadczeń o podejściach do rozwoju produktu i przyrostowego dostarczania wartości biznesowej.
6. Budowanie zespołu i adresowanie czynnika ludzkiego
- Różnice pomiędzy grupą roboczą a zespołem, na przykładzie cyklu Tuckmana.
- Czym jest i jak działa samoorganizacja wraz z wyjaśnieniem, co jest niezbędne, aby mogła prawidłowo funkcjonować.
- Charakterystyka interdyscyplinarnego zespołu, podział kompetencji i odpowiedzialność.
- Rozkład prac i odpowiedzialności w przypadku wielu zespołów realizujących złożony produkt, projekt czy inicjatywę wewnętrzną.
7. Pozyskiwanie kapitału i udziały
- Zaprezentowanie technik pozyskiwania kapitału od inwestorów, różnice w rundach inwestycyjnych, porównanie z inwestycjami społecznościowymi (ang. Crowdfunding).
- Omówienie metod prezentowania modelu biznesowego celem uzyskania aprobaty i finansowania jego realizacji, na bazie Pitch Deck oraz samego Pitch.
- Vesting: jako skuteczna i bezpieczna metoda stopniowego pozyskiwania udziałów przez współzałożycieli, bądź kluczowych współpracowników w startupie.
- Burza mózgów: dobre i złe praktyki pozyskiwania kapitału oraz przekazywania udziałów.
8. Lean Startup w akcji
- Zaprezentowanie mechaniki gry edukacyjnej Playing Lean, przebiegu i czasu trwania.
- Podział na zespoły, przygotowanie rekwizytów do gry, wybór scenariuszy.
- Moderowanie iteracji gry: omówienie wątpliwości, retrospekcje w poszukiwanie ulepszenia procesu, monitorowanie postępów poprzez metryki.
- Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia metody Lean Startup w organizacji.
9. Podsumowanie szkolenia.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Cygan-Bakoniak
Business Analysis ★★★★★
Product Discovery ★★★★★
BMG, Lean Startup ★★★★★
Holacracy ★★★★☆
Agile coaching ★★★★☆
Scrum ★★★★★
Kanban ★★★★★
Team coaching ★★★★★
Servant Leadership ★★★★★
Presentation skills ★★★★★
Marzena jest doświadczoną konsultantką, trenerką i ekspertką w zakresie najlepszych praktyk product discovery. Od 2016 roku wspiera organizacje w tworzeniu udanych produktów i usług zgodnie z Design Thinking, prowadząc fazy product discovery zorientowane na wyniki.
W swojej pracy na rzecz organizacji Marzena zaczyna od zrozumienia i zmierzenia ich celów i korzyści. Do każdego wyzwania podchodzi z nastawieniem na cele, które mają być osiągnięte, w oparciu o potrzeby i wyzwania, ale także z szacunkiem do ludzi i dąży do maksymalizacji efektywności praktyk w organizacji.
Wykształcenie:
Kanban Management Professional, Kanban University, 2022
Studium Zawodowe Coacha Biznesu, NOVO, 2022
Design Thinking, PARP Academy, 2022
Certified Professional Product Manager, Product VisionProduct Vision, 2022
Product analytics in practise, Product Vision, 2022
Product Discovery Practitioner, Product Discovery Pro, 2021
Business Mediator, Centrum Szkoleń Prawnych, 2021
Certified Product Owner, Product Vision, 2020
Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2009 - 2014
Dr n. fiz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej przygotowane przez prowadzącego.
- Rekwizyty do gier.
- Certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej wystawiany przez Valkir Academy.
Warunki uczestnictwa
Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych opisanych w sekcji Warunki techniczne.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W przypadku realizacji w formule online:
- Na początku szkolenia uzgodnione zostaną założenia “kontraktu” szkoleniowego, czyli zasad efektywnego uczestnictwa oraz wprowadzeniedo obsługi i korzystania z wykorzystywanych narzędzi.
- Całość komunikacji głosowej oraz wideo odbywać się będzie poprzez aplikację Zoom.
Celem przygotowania się do sesji zdalnej warto zapoznać się z omówieniem funkcji Zoom: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206618765-Zoom-Video-Tutorials . - Uczestnicy będą pracować zarówno wspólnie, jak i w podgrupach poprzez dodatkowe pokoje/kanały na platformie online.
- Gry i ćwiczenia realizowane będą poprzez wcześniej przygotowane szablony na platformach Google Drawings, Mural i Miro.
- W częściach wprowadzających i podstawach teoretycznych wykorzystywane będzie narzędzie Google Slides i PowerPoint poprzez udostępnianie ekranu prowadzącego szkolenie.
Minimalne wymagania techniczne:
- Komputer lub zestaw ze stacją dokującą, który umożliwia sprawną pracę naekranie z przekątną min 15’ cali (rekomendujemy rozdzielczość Full HD 1920×1080 i wyższe).
- Zaktualizowana najnowsza wersja przeglądarki Google Chrome, FireFox lub Opera.
- Gotowość na czynny udział z włączoną kamerą internetową.
- Zewnętrze słuchawki z mikrofonem, bardzo zależy nam aby uniknąć pogłosu i sprzężenia.
- Realne (nie tylko deklaratywne) 10 Mb/s (Megabitów / sekundę) przepustowości połączenia internetowego, najlepiej zweryfikowane przez usługę https://www.speedtest.pl/.
- Dla narzędzi do komunikacji Zoom nie jest potrzebne posiadanie konta, wymagane jest jednak przetestowanie audio/wideo poprzez link https://zoom.us/test .
- W przypadku platform do współpracy zdalnej:
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej
z narzędzi i platformy do współpracy zdalnej, niezależnie czy będzie tokonto w pakiecie biznesowym (płatnym) czy darmowe konto Google. Posiadanie poczty GMail
(nawet darmowej) tożsame jest z posiadaniem konta Google. - Mural - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do założenia darmowego konta gościa. Po założeniu konta, wymagane jest wypełnienie profilu jednoznacznie identyfikującego uczestnika z imienia i nazwiska. Więcej na temat darmowego konta gościa Mural: https://www.mural.co/new-features/temporary-guests .
- Miro - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do dołączenia jako gościnny edytor. Platforma Miro generuje losowe identyfikatory, dlatego po zalogowaniu do platformy wymagane będzie wpisanie w przygotowanej tabeli swojego identyfikatora obok imienia i nazwiska, celem jednoznacznej identyfikacji uczestnika. Więcej na temat darmowego konta gościnnego edytora: https://help.miro.com/hc/en-us/articles/360012524559-Collaboration-with-anonymous-Guest-Editors .
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej
- Link do sesji szkoleniowej ważny zgodnie z harmonogramem.