Akademia Ortodoncji - Curriculum 3 cz. VI
Akademia Ortodoncji - Curriculum 3 cz. VI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do lekarzy stomatologów, którzy chcą zacząć samodzielną praktykę ortodontyczną, jak również do tych którzy posiadają już doświadczenie ortodonczyczne, ale chcieliby ugruntować, usystematyzować i poszerzyć posiadaną wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest samodzielne planowanie i prowadzenie leczenia pacjentów ortodontycznych ze zgryzem otwartym przez Uczestnika. Poznanie dlaczego zaburzenia oddychania są istotne dla lekarza stomatologa.Uczestnik zdobędzie również kompetencje społeczne, właściwego identyfikowania i rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem zawodu lekarza dentysty.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W odpowiedni sposób przeprowadza wywiad z pacjentem pod kątem zaburzeń oddychania. | Kryteria weryfikacji Omawia dlaczego zaburzenia oddychania są istotne dla lekarza stomatologa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Diagnozuje ułożenie języka względem rozwoju twarzoczaszki. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo omawia wpływ pozycji języka na rozwój twarzoczaszki, stawów i dróg oddechowych oraz wpływ postawy ciała na stawy skroniowo-żuchwowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi wybadać zaburzenia oddechowe. | Kryteria weryfikacji Omawia jak zawężone drogi oddechowe obrazują się w badaniu stomatologicznym lub ogólnomedycznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Samodzielnie planuje i prowadzi leczenie ortodontyczne u pacjentów ze zgryzem otwartym. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza kontrole ortodontyczne u pacjentów ze zgryzem otwartym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem usługi jest samodzielne planowanie i prowadzenie leczenia pacjentów ortodontycznych ze zgryzem otwartym przez Uczestnika. Poznanie dlaczego zaburzenia oddychania są istotne dla lekarza stomatologa.
Uczestnik zdobędzie również kompetencje społeczne, właściwego identyfikowania i rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem zawodu lekarza dentysty.
dr Katarzyna Bindek-Sypień
- Dlaczego zaburzenia oddychania są istotne dla lekarza stomatologa.
- Czy niedostateczny lub zaburzony rozwój twarzoczaszki jest ewidentnie przyczyną genetyczną.
- Jak zawężone drogi oddechowe obrazują się w badaniu stomatologicznym lub ogólnomedycznym.
- Dlaczego starte zęby mogą być powiązane z zawężonymi drogami oddechowymi w kontekście zawężonego wzorca żucia?
- Dlaczego zaburzony rozwój twarzoczaszki stanowi główny czynnik ryzyka powstawania zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych?
- Wpływ pozycji języka na rozwój twarzoczaszki, stawów i dróg oddechowych.
- Wpływ postawy ciała na stawy skroniowo-żuchwowe.
dr Emilia Joniec
- Metody leczenia zgryzu otwartego
- Analiza procesu leczenia pacjentów
- Praca z pacjentami - Uczestnicy podzieleni są na grupy maksymalnie 3-4 osobowe. Pracują na 5 stanowiskach stomatologicznych. Na jednego lekarza przypada conajmniej jeden pacjent. Uczestnik przyjmuje pacjenta na wizycie ortodontycznej, podczas której analizowany jest stan leczenia pacjenta, następnie po konsultacji z lekarzem prowadzącym, uczestnik przeprowadza wizytę np. wymienia łuki, przekleja zamki, wykonuje dogięcie na łukach.
Podczas kursu planowane są przerwy ramowe w I, II i III dnia szkolenia (dwie kawowe i jedna obiadowa w ciągu I i II dnia, kawowa i obiadowa w ciągu III dnia)
Liczba godzin usługi jest przedstawiona w wymiarze godzin zegarowych.
Na koniec szkolenia walidacja odbywa się w formie krótkiego testu, którego czas nie jest wliczony w wymiar czasu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Metody leczenia zgryzu otwartego | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Zaburzenia oddychania - dlaczego są istotne dla lekarza stomatologa? | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Analiza procesu leczenia pacjentów, praca z pacjentami | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto400,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto400,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Joniec
W 2001 roku z wyróżnieniem ukończyła Pomorską Akademię Medyczną, a następnie w 2015 roku z wyróżnieniem obroniła pracę doktorską z zakresu ortodoncji. Od 2005 roku, wraz z małżonkiem – doktorem Marcinem Jońcem – prowadzi prywatną praktykę. Od 2017 roku prowadzą wspólnie szkolenia z zakresu okluzji oraz planowania leczenia interdyscyplinarnego.
Jak sama mówi – po studiach spotkała się w wieloma ofertami kursów i szkoleń z zakresu jej zainteresowań. Jednak tylko niektóre ukształtowały ją jako lekarza z holistycznym podejściem do leczenia pacjentów z problemami narządów żucia. Do takich zalicza między innymi:
dwuletnie szkolenie FACE (Functional AND Cosmetic Excellence),
szkolenie modułowe – Koncepcja Ortodontyczna profesora Sato prowadzone przez doktor Monica Casadei– wzbogacone o praktykę z zakresu pracy z łukiem GM oraz
z zakresu aparatów samoligaturujących szkoła doktora Chris Chang i doktora John Jin-Jong Lin.
Ukończyła również dwuletnią szkołę w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Medycyny Anti-Aging w Warszawie z zakresu medycyny estetycznej i antyagining.
Doktor Joniec jest członkinią:
Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego (PTO);
The Italian Society of Orthodontics (SIDO);
International Associacion for Orthodontics (IAO).
Katarzyna Bindek-Sypień
Z wyróżnieniem ukończyła Śląską Akademię Medyczną na Oddziale Stomatologicznym w Zabrzu. Kontynuowała naukę na studiach doktoranckich, które również ukończyła z wyróżnieniem.
Podczas studiów doktor Katarzyna Bindek – Sypień poszerzała swoją wiedzę z zakresu stomatologii w czasie praktyki zagranicznej w Niemczech na Ludwig – Maximilians – Universitat w Monachium.
Obecnie jest też autorką licznych publikacji naukowych. Obecnie stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach, szkoleniach i sympozjach w Polsce, jak i za granicą. Swoje umiejętności doskonali w renomowanych klinikach uniwersyteckich oraz praktykach prywatnych w Austrii, Niemczech oraz w Szwajcarii.
Jak mówi, dla niej teoria zawsze musi iść w parze z praktyką. W swojej pracy zajmuje się leczeniem zaburzeń czynnościowych narządu żucia, bruksizmu. Nowoczesne metody leczenia oraz wysokiej klasy sprzęt stosuje również w stomatologii estetycznej.
Posiada również certyfikat INVISALIGN, co oznacza, że w swoim leczeniu stosuje nowoczesną metodę leczenia ortodontycznego z użyciem przezroczystych nakładek.
Jest członkinią:
Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego (PTS),
Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego (PTO),
Polskiego Towarzystwa Dysfunkcji Narządu Żucia (PTDNŻ).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas kursu wykorzystywane są specjalistyczne materiały, które się zużywają. Są one zapewnione przez firmę For Dentist Emilia Joniec i Marcin Joniec
Warunki uczestnictwa
Ukończenie kursu "Akademia Ortodoncji - Curriculum 3 cz. V"
Przed zgłoszeniem prosimy o wcześniejszy kontakt w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Informacje dodatkowe
Usługa nie zawiera kosztów związanych z dojazdem, noclegami.
Usługa zwolniona z podatku VAT na podst. art 43 ust. 1 pkt. 29 lit a ustawy o VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi