Professional Scrum Product Owner™ - Praktyczne zarządzanie rozwojem produktu - szkolenie
Professional Scrum Product Owner™ - Praktyczne zarządzanie rozwojem produktu - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- początkujących Product Ownerów, product managerów,
- analityków biznesowych i systemowych, architektów rozwiązania,
- agentów zmiany, trenerów wewnętrznych,
- początkujących Scrum Masterów,
- specjalistów, członków zespołów operacyjnych,
- liderów/menedżerów działów i zespołów.
Chcących rozwijać organizację w duchu Agile i Lean.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji08-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie buduje niezbędne kompetencje do pełnienia roli Product Ownera. Uczestnicy w warsztatowej formie zagłębią się w praktyki zarządzania przyrostem wartości biznesowej.Program dostarcza esencję nowoczesnego zarządzania produktem, przygotowuje do opracowania strategii rozwoju produktu, uwzględniając analizę wymagań, zarządzanie interesariuszami, skracanie pętli informacji zwrotnej od realnych użytkowników, a na jej podstawie dynamiczne adaptowanie produktu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę i odpowiedzialność Product Ownera. | Kryteria weryfikacji Odróżnia podejście tradycyjne od zwinnego w obszarze rozwoju produktów i usług. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje antywzorce działań badania potrzeb grupy docelowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje metody porządkowania i wartościowania backlogu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podejścia wspierające zwinne zarządzanie procesem wydań produktu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje metody, narzędzia wspierające monitorowanie i ocenę postępów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Restart: (re)definicja i przegląd frameworka Scrum
- Zwięzłe przypomnienie teorii Scrum, filarów i wartości.
- Omówienie roli i odpowiedzialności w Scrum, jak mają się do stanowisk w organizacji.
- Wydarzenia i procesy w Scrum, ich czas trwania, częstotliwość.
- Artefakty Scrum i zadbanie o ich transparencję.
- Zwinne zarządzanie produktem
- Porównanie podejścia projektowego do produktowego,
dyskusja w kontekście organizacji uczestników szkolenia. - Czym jest zwinność (ang. Agility) organizacyjna?
Jej wpływ na zarządzanie rozwojem produktu. - Omówienie zarządzania rozwojem produktu przy użyciu wartości.
- Porównanie podejścia projektowego do produktowego,
- Planowanie strategiczne w ujęciu zwinnym
- Krótkie porównanie różnic przy tradycyjnym podejściu do rozwoju produktów i usług,
- a nowoczesnym, bazującym na hipotezach, eksperymentach i silnikach wzrostu.
- Opracowanie wizji produktu i strategii rozwoju produktu.
- Zaprezentowanie różnych horyzontów planistycznych w zależności od skali produktu, dostępności interesariuszy i ograniczeń rynkowych.
- Popularne wzorce i antywzorce pierwszych działań badania potrzeb grupy docelowej.
4. Zarządzanie wymaganiami
- Product Backlog,
- jako zbiór wymagań opisanych językiem biznesowym, kto i jak nim zarządza.
- Analiza metod pozyskiwania i określania piramidy potrzeb użytkowników
- poprzez obserwację, słuchanie oraz konwersacje.
- Omówienie metod syntezy wymagań, porządkowania i wartościowania Product Backlogu.
5. Inkrement i wydanie produktu
- Inkrement (ang. Increment) jako wynik realizacji prac w Sprincie,
określenie definicji ukończenia (ang. Definition of Done). - Koncepcje integracji Inkrementu w ujęciu długu technicznego (ang. Technical Dept).
- Sposoby definiowania kolejnych wydań produktu,
dostarczające wartość biznesową bez nieświadomego zaciągania długu technicznego. - Zwinne zarządzanie procesem wydań produktu i adaptowanie wydań na podstawie analizy informacji zwrotnej od realnych użytkowników.
6. Monitorowanie i ocena postępów
- Porównanie różnych mierników od strony: wartości dodanej użytkownikom, satysfakcji użytkowników i interesariuszy oraz mierzenia efektywności procesu wytwórczego.
- Projektowanie transparentnych radiatorów informacji, w tym diagramów i wykresów wspomagających Product Ownera i cały Scrum Team w podejmowaniu decyzji.
- Omówienie metod oceny i prezentacji postępów prac.
- Ćwiczenie: raportować, czy angażować? Metody zarządzania oczekiwaniami interesariuszy.
7. Analiza ekonomiczna i skalowanie rozwiązania
- Zaprezentowanie metod identyfikacji i analizy kosztów jawnych, ukrytych,
modeli biznesowych oraz rentowności realizacji. - Omówienie metod długofalowej maksymalizacji wartości biznesowej.
- Wprowadzenie do skalowalnego zarządzania rozwojem produktu w przypadku wielu zespołów, złożonych i rozłącznych domen biznesowych produktu, bądź gamy produktów.
- Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości
oraz kolejne kroki niezbędne do pełnienia roli Product Ownera w organizacji.
8. Podsumowanie szkolenia
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Szkolenie Professional Scrum Product Owner™ przeznaczone jest dla osób z co najmniej rocznym doświadczeniem w Scrum, bądź już uczestniczącym w szkoleniu wprowadzającym. Osoby najczęściej przychodzą z własnymi wyzwaniami, którymi chcieliby się podzielić i wspólnie na forum wypracować drogę do ulepszeń. Jeżeli szukasz szkolenia wprowadzającego do Scrum polecamy szkolenie Applying Professional Scrum™.
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zapoznanie z uczestnikami szkolenia oraz przeprowadzenie pre-testu - test, rozmowa na żywo | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Restart: (re)definicja i przegląd frameworka Scrum oraz Zwinne zarządzanie produktem- rozmowa, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Kałkus | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Planowanie strategiczne w ujęciu zwinnym oraz Zarządzanie wymaganiami - rozmowa, współdzielenie ekranu, ćwiczenia | Prowadzący Paweł Kałkus | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Inkrement i wydanie produktu oraz Monitorowanie i ocena postępów - rozmowa, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Kałkus | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Analiza ekonomiczna i skalowanie rozwiązania oraz Podsumowanie szkolenia - rozmowa, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Kałkus | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Zakończenie szkolenia i przeprowadzenie post- testu - test online. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 305,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto307,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Kałkus
Facilitation ★★★★☆
Team coaching ★★★★★
Individual coaching ★★★☆☆
Culture change ★★★★☆
Scrum ★★★★★
Kanban ★★★★☆
Nexus, LeSS ★★★★☆
Servant Leadership ★★★★☆
Paweł to pragmatyczny i wytrwały Agile Coach, który potrafi cierpliwie i skutecznie usuwać przeszkody na drodze do zwinności. Przeszedł drogę od tradycyjnego zarządzania projektami do zwinnego wytwarzania produktów w Agile.
Zdobył szeroką wiedzę zbudowaną w branżach mediowej, e‑commerce, logistycznej i bankowej, a także podczas studiów na 3 kierunkach podyplomowych. Ma doświadczenie w pracy z kolokowanymi i rozproszonymi zespołami, dzięki czemu rozwinął umiejętności budowania mocniejszych relacji i poprawy komunikacji.
Wybrane osiągnięcia:
- Współautor oficjalnego tłumaczenia przewodnika do Evidence Based Management.
- Prowadzi zajęcia z różnic między podejściem projektowym a produktowym na Uniwersytecie SWPS.
Wykształcenie:
od 10.2016 do 06.2017 - Akademia Leona Koźmińskiego, Zarządzanie Wymaganiami i Analiza Biznesowa w Projekcie, podyplomowe
od 10.2014 do 06.2015 Akademia Leona Koźmińskiego, Zarządzanie Projektem IT, podyplomowe
od 09.2013 do 06.2014 Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Technologie Internetu, podyplomowe
od 09.2007 do 06.2011,University of Derby, UK, BSc(Hons) Music Technology and Production, licencjackie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Akredytowane materiały szkoleniowe Scrum.org.
- Voucher o wartości 200$ na egzamin PSPO I oraz 40% zniżki na egzamin PSPO II.
- 14 punktów rozwoju personalnego (Personal Development Units, PDU) dla członków PMI PMP.
- Certyfikat ukończenia szkolenia wystawiany przez Valkir Academy.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie Professional Scrum Product Owner™ przeznaczone jest dla osób z co najmniej rocznym doświadczeniem w Scrum, bądź już uczestniczącym w szkoleniu wprowadzającym. Osoby najczęściej przychodzą z własnymi wyzwaniami, którymi chcieliby się podzielić i wspólnie na forum wypracować drogę do ulepszeń. Jeżeli szukasz szkolenia wprowadzającego do Scrum polecamy szkolenie Applying Professional Scrum™.
Informacje dodatkowe
W przypadku podejścia do egzaminu PSPO I w terminie do 14 dni i niepowodzenia,
uczestnikowi przysługuje bezpłatne drugie podejście.
Egzamin w j. angielskim. Szczegóły: https://www.scrum.org/assessments/professional-scrum-product-owner-i-certification
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W przypadku realizacji w formule online:
- Na początku szkolenia uzgodnione zostaną założenia “kontraktu” szkoleniowego, czyli zasad efektywnego uczestnictwa oraz wprowadzeniedo obsługi i korzystania z wykorzystywanych narzędzi.
- Całość komunikacji głosowej oraz wideo odbywać się będzie poprzez aplikację Zoom.
Celem przygotowania się do sesji zdalnej warto zapoznać się z omówieniem funkcji Zoom: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206618765-Zoom-Video-Tutorials . - Uczestnicy będą pracować zarówno wspólnie, jak i w podgrupach poprzez dodatkowe pokoje/kanały na platformie online.
- Gry i ćwiczenia realizowane będą poprzez wcześniej przygotowane szablony na platformach Google Drawings, Mural i Miro.
- W częściach wprowadzających i podstawach teoretycznych wykorzystywane będzie narzędzie Google Slides i PowerPoint poprzez udostępnianie ekranu prowadzącego szkolenie.
Minimalne wymagania techniczne:
- Komputer lub zestaw ze stacją dokującą, który umożliwia sprawną pracę naekranie z przekątną min 15’ cali (rekomendujemy rozdzielczość Full HD 1920×1080 i wyższe).
- Zaktualizowana najnowsza wersja przeglądarki Google Chrome, FireFox lub Opera.
- Gotowość na czynny udział z włączoną kamerą internetową.
- Zewnętrze słuchawki z mikrofonem, bardzo zależy nam aby uniknąć pogłosu i sprzężenia.
- Realne (nie tylko deklaratywne) 10 Mb/s (Megabitów / sekundę) przepustowości połączenia internetowego, najlepiej zweryfikowane przez usługę https://www.speedtest.pl/.
- Dla narzędzi do komunikacji Zoom nie jest potrzebne posiadanie konta, wymagane jest jednak przetestowanie audio/wideo poprzez link https://zoom.us/test .
- W przypadku platform do współpracy zdalnej:
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej
z narzędzi i platformy do współpracy zdalnej, niezależnie czy będzie tokonto w pakiecie biznesowym (płatnym) czy darmowe konto Google. Posiadanie poczty GMail
(nawet darmowej) tożsame jest z posiadaniem konta Google. - Mural - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do założenia darmowego konta gościa. Po założeniu konta, wymagane jest wypełnienie profilu jednoznacznie identyfikującego uczestnika z imienia i nazwiska. Więcej na temat darmowego konta gościa Mural: https://www.mural.co/new-features/temporary-guests .
- Miro - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do dołączenia jako gościnny edytor. Platforma Miro generuje losowe identyfikatory, dlatego po zalogowaniu do platformy wymagane będzie wpisanie w przygotowanej tabeli swojego identyfikatora obok imienia i nazwiska, celem jednoznacznej identyfikacji uczestnika. Więcej na temat darmowego konta gościnnego edytora: https://help.miro.com/hc/en-us/articles/360012524559-Collaboration-with-anonymous-Guest-Editors .
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej