Certyfikat kwalifikacji: Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca. Kwalifikacja wolnorynkowa. Kierunek Kariera Zawodowa.
Certyfikat kwalifikacji: Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca. Kwalifikacja wolnorynkowa. Kierunek Kariera Zawodowa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Organizujemy certyfikacje na życzenie klienta dla grup zamkniętych w innych terminach. Oferujemy możliwość organizacji certyfikacji w innym miejscu niż siedziba CCIFP, taką usługę wyceniamy indywidualnie.
Beneficjentami są:
Osoby
- już wykonujące zawód sprzedawcy w punkcie handlowym, nie wymagane jest minimalne doświadczenie na stanowisku.
- zajmujące się obsługą klienta w sklepach specjalistycznych i wielkoformatowych., nie wymagamy minimalnego doświadczenia.
- zamierzające podjąć pracę w zawodzie sprzedawca.
Osoby przystępujące do certyfikacji muszą posiadać wykształcenie podstawowe (ukończonych 8 klas szkoły podstawowej) lub gimnazjalne.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi3
- Podstawa uzyskania wpisu do BURjest instytucją certyfikującą, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji lub podmiotem działającym na podstawie upoważnienia, o którym mowa w art. 47 ust. 2 tej ustawy
- Zakres uprawnieńAktywne prowadzenie sprzedaży skierowanej do klientów biznesowych – przedstawiciel handlowy
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Certyfikacja kompetencji "Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym" potwierdza opanowanie wiedzy potrzebnej do wykonywania zawodu sprzedawcy w punkcie handlowym: wykładania towaru na półkach, udzielania rad klientom i zachęcania do zakupu, skutecznej sprzedaży detalicznej, obsługiwania klienta po sprzedaży i zachęcania do ponownego zakupu.Certyfikat potwierdza opanowanie wiedzy z zakresu do realizacji procesów sprzedażowych w relacji z klientami detalicznymi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba, która uzyska certyfikat w zawodzie "Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym". | Kryteria weryfikacji Kompetencje ocenianie są podczas egzaminu przez wykwalifikowany zespół trenerów zawodowych i asesorów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Kompetencje ocenianie są podczas egzaminu przez wykwalifikowany zespół trenerów zawodowych i asesorów, którzy sprawdzają wiedzę w drodze testu wiedzy, kontekstowego badania kompetencji, a także rozmowy na podstawie 30 pytań i odegrania scenki symulującej autentyczną sytuację w punkcie handlowym pomiędzy sprzedawcą a kupującym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Realizacja usługi pozwala na poświadczenie zdobycia umiejętności sprzedażowych i obsługi kilenta. Dzięki walidacji kompetencji możemy oficjalnie potwierdzać umiejętności, których uczymy się na szkoleniach lub w pracy. Potwierdza, że osoba, która zdobyła certyfikat, potrafi zachęcić przynajmniej jednego obsługiwanego klienta do zrealizowania minimum jednego zakupu oraz do powrotu klienta do punktu handlowego oraz do dokonania minimum 1 transakcji.Potwierdzenie umiejętności pracowników na stanowisku sprzedawcy i doradcy klienta w drodze oficjalnej certyfikacji pozawala pracodawcy na stworzenie zespołu wykwalifikowanych pracowników w punktach handlowych oraz zwiększyć liczbę transakcji minimum o 1 transakcję dziennie w miejscu sprzedaży.
Efekt usługi
Osoba, która uzyska certyfikat w zawodzie "Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym":
- rozróżnia i charakteryzuje asortyment sprzedawany w punkcie handlowy,
- monitoruje ilość i jakość oferowanych towarów i usług,
- segreguje i wykłada towar w punkcie handlowym w sposób uporządkowany,
- eksponuje towary i materiały promocyjne, tak aby efektywnie wykorzystać powierzchnię sprzedażową,
- raportuje sprzedaż, obsługuje system sprzedażowy i prowadzi dokumentację sprzedażową,
- inicjuje rozmowę z klientem,
- bada potrzeby klienta przez zadawanie pytań o cel wizyty w punkcie handlowym, czynniki warunkujące zakup (np. wielkość łazienki przy wyborze pralki, budżet),
- prezentuje ofertę w sposób atrakcyjny i zrozumiały oraz podkreśla korzyści z zakupu poszczególnych produktów,
- dba o potrzeby klienta przez pokazanie kilku produktów najlepiej odpowiadających potrzebom klienta, a także zasugerować uzupełnienie koszyka produktów o dodatkowe towary np. pomagające przedłużyć żywotność sprzedawanego sprzętu,
- zapewnia obsługę posprzedażową.
Kompetencje ocenianie są podczas egzaminu przez wykwalifikowany zespół trenerów zawodowych i asesorów, którzy sprawdzają wiedzę w drodze testu wiedzy (rozwiązywany online), kontekstowego badania kompetencji, a także rozmowy na podstawie 30 pytań i odegrania scenki symulującej autentyczną sytuację w punkcie handlowym pomiędzy sprzedawcą a kupującym.
Zakres sprawdzanych kompetencji to:
*obsługa klienta, czyli:
- Nawiązywanie kontaktu z klientem – czyli umiejętność zainicjowania rozmowy z klientem w sposób zachęcający do zapoznania się z ofertą punktu sprzedaży;
- Badanie potrzeb klienta – czyli umiejętność takiego poprowadzenia rozmowy z klientem, aby móc określić jego potrzeby, priorytety i kryteria wyboru;
- Prezentacja oferty – czyli umiejętność zaprezentowania towaru lub usługi w sposób wskazujący konkretne korzyści i potrzeby klienta jakie zaspakaja jego zakup.
- Zamknięcie transakcji – czyli zdolność do skłonienia klienta do podjęcia decyzji lub określenia elementów potrzebnych do jej podjęcia.
- Obsługa posprzedażowa – czyli wiedza z zakresu podtrzymywania relacji z klientem, w tym obsługi reklamacji.
*obsługa towaru i administrowanie procesem sprzedaży, czyli:
- Monitorowanie ilości i jakości oferowanych towarów i usług – czyli wiedza z zakresu efektywnego zaopatrzenia punktu sprzedaży i zdolność do stałego monitorowania jakości oferty;
- Eksponowanie towarów i materiałów promocyjnych – czyli wiedza o zasadach efektywnego wykorzystania powierzchni sprzedażowej;
- Raportowanie sprzedaży i prowadzenie dokumentacji sprzedażowej – czyli wiedza o zasadach i o metodach dokumentowania stanów magazynowych towarów oraz przepływów pieniężnych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Kompetencje ocenianie są podczas egzaminu przez wykwalifikowany zespół trenerów zawodowych i asesorów, którzy sprawdzają wiedzę w drodze testu wiedzy, kontekstowego badania kompetencji, a także rozmowy na podstawie 30 pytań i odegrania scenki symulującej autentyczną sytuację w punkcie handlowym pomiędzy sprzedawcą a kupującym.
Zakres sprawdzanych kompetencji to:
*obsługa klienta, czyli:
- Nawiązywanie kontaktu z klientem – czyli umiejętność zainicjowania rozmowy z klientem w sposób zachęcający do zapoznania się z ofertą punktu sprzedaży;
- Badanie potrzeb klienta – czyli umiejętność takiego poprowadzenia rozmowy z klientem, aby móc określić jego potrzeby, priorytety i kryteria wyboru;
- Prezentacja oferty – czyli umiejętność zaprezentowania towaru lub usługi w sposób wskazujący konkretne korzyści i potrzeby klienta jakie zaspakaja jego zakup.
- Zamknięcie transakcji – czyli zdolność do skłonienia klienta do podjęcia decyzji lub określenia elementów potrzebnych do jej podjęcia.
- Obsługa posprzedażowa – czyli wiedza z zakresu podtrzymywania relacji z klientem, w tym obsługi reklamacji.
*obsługa towaru i administrowanie procesem sprzedaży, czyli:
- Monitorowanie ilości i jakości oferowanych towarów i usług – czyli wiedza z zakresu efektywnego zaopatrzenia punktu sprzedaży i zdolność do stałego monitorowania jakości oferty;
- Eksponowanie towarów i materiałów promocyjnych – czyli wiedza o zasadach efektywnego wykorzystania powierzchni sprzedażowej;
- Raportowanie sprzedaży i prowadzenie dokumentacji sprzedażowej – czyli wiedza o zasadach i o metodach dokumentowania stanów magazynowych towarów oraz przepływów pieniężnych.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- KwalifikacjeObsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFrancusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFrancusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFrancusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFrancusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
1. Test wiedzy
(ze względów logistycznych kolejność poszczególnych punktów programu może być różna dla każdego uczestnika)
2. Symulacja - badanie kontekstowe
(ze względów logistycznych kolejność poszczególnych punktów programu może być różna dla każdego uczestnika)
3. Rozmowa z egzaminatorem (asesorem)
(ze względów logistycznych kolejność poszczególnych punktów programu może być różna dla każdego uczestnika)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 337,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto779,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto633,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Uczestnicy certyfikacji rozwiązują:
- test wiedzy
- kontekstowe badanie kompetencji
2. Uczestnicy otrzymają zestaw 30 pytań do przygotowania się na rozmowę z asesorem.
3. Do odegrania scenki uczestnicy otrzymają zestaw materiałów opisujących produkty, które będą podczas symulacji oferować klientom, oraz szczegółowy opis zadania i roli, jaką mają odegrać w tej symulacji.
Warunki uczestnictwa
Warunki przystąpienia do walidacji
Kandydat musi udokumentować ukończenie ośmioletniej szkoły podstawowej lub gimnazjum (uzyskanie kwalifikacji pełnej z 2 poziomem Polskiej Ramy Kwalifikacji).
Po otrzymaniu certyfikaty Kandydat będzie posługiwał się dokumentem odpowiadającym 3 poziomowi Poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji.
Okres ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji rynkowej i warunki przedłużenia jego ważności
Certyfikat jest ważny 5 lat.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami