Informatyka i edukacja informatyczna dla nauczycieli (studia online)
Informatyka i edukacja informatyczna dla nauczycieli (studia online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dla kogo?
- Nauczyciele posiadający przygotowanie pedagogiczne, którzy ukończyli studia na kierunku innym niż kierunek studiów podyplomowych, chcący uzyskać kwalifikacje do nauczania drugiego przedmiotu.
- Nauczyciele chcący podwyższyć swoje kompetencje cyfrowe w zakresie nauczania różnych przedmiotów.
- Nauczyciele, którzy posiadają predyspozycje do przedmiotów ścisłych oraz podstawowe umiejętności w zakresie narzędzi cyfrowych.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi270
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia mają przygotować nauczycieli różnych specjalności do prowadzenia drugiego przedmiotu informatyki i edukacji informatycznej zgodnie z nową podstawą programową w szkole podstawowej i ponadpodstawowej (zakres podstawowy). Nauczyciel będzie świadomie posługiwał się środkami informatycznymi, zdobywał wiedzę i nabywał umiejętności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Studia mają przygotować nauczycieli różnych specjalności do prowadzenia drugiego przedmiotu informatyki i edukacji informatycznej zgodnie z nową podstawą programową w szkole podstawowej i ponadpodstawowej (zakres podstawowy). Nauczyciel będzie świadomie posługiwał się środkami informatycznymi, zdobywał wiedzę i nabywał umiejętności. To kierunek dla nauczycieli, którzy chcieliby poszerzyć swoje kwalifikacje o dodatkowy przedmiot. To również studia dla tych nauczycieli, którzy planują podnieść poziom swoich kompetencji cyfrowych. | Kryteria weryfikacji kontakt i możliwość konsultacji z doświadczonymi wykładowcami, praktykami w dziedzinie edukacji informatycznej i edukacji dorosłych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
PODYPLOMOWE PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE DO NAUCZANIA KOLEJNEGO PRZEDMIOTU LUB PROWADZENIA KOLEJNYCH ZAJĘĆ
(180 godz.)
-
Systemy operacyjne i sieci komputerowe (20 godz.)
-
Edytor tekstu (10 godz.)
-
Arkusz kalkulacyjny (10 godz.)
-
Baza danych (10 godz.)
-
Wizualne języki programowania (20 godz.)
-
Tekstowe języki programowania (40 godz.)
-
Algorytmy i struktury danych (25 godz.)
-
Prezentacje, grafika komputerowa i multimedia (20 godz.)
-
Tworzenie stron internetowych (15 godz.)
-
Projekt edukacyjny z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (10 godz.)
Słuchacz:
-
śledzi zmiany zachodzące w informatyce, analizuje nowe technologie, samodzielnie uczy się nowych narzędzi programowych i sprzętowych,
-
posługuje się komputerem, urządzeniami cyfrowymi, systemami operacyjnymi i sieciami komputerowymi,
-
programuje i rozwiązuje problemy z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układa i programuje algorytmy z wykorzystaniem różnych reprezentacji, organizuje, wyszukuje i udostępnia informacje, posługuje się aplikacjami komputerowymi, w tym pakietem biurowym, programami graficznymi i multimedialnymi, tworzy strony internetowe.
Czytaj mniej
DYDAKTYKA PRZEDMIOTU NAUCZANIA
(90 godz.)
-
Technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu (10 godz.)
-
Elementy e-nauczania (10 godz.)
-
Dydaktyka i metodyka informatyki i edukacji informatycznej (30 godz.)
-
Podstawy administrowania pracownią komputerową (10 godz.)
-
Elementy robotyki w nauczaniu (30 godz.)
Słuchacz:
-
przestrzega prawa i zasad bezpieczeństwa, ocenia zagrożenia związane z technologią,
-
korzysta z nowoczesnych technik e-nauczania,
-
stosuje metody aktywizujące,
-
potrafi planować pracę i opracować scenariusz lekcji odpowiednio do poziomu edukacyjnego,
-
potrafi korzystać z wybranego systemu operacyjnego, sieci komputerowej i oprogramowania narzędziowego,
-
stosuje elementy robotyki w nauczaniu.
Czytaj mniej
PRAKTYKI
(90 godz.)
-
Organizację i przebieg praktyk określa program praktyk.
-
Praktyki kończą się zaliczeniem z oceną w oparciu o zaświadczenie wystawione przez szkolnego opiekuna.
FORMA ZALICZENIA
- Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie zaliczenia z praktyk, zaliczenie z pozytywnymi ocenami wszystkich przedmiotów, w tym: zaliczenie zadania polegającego na prezentacji działań praktycznych wynikających z roli nauczyciela przedmiotu informatyka.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto12,59 PLN
- Koszt osobogodziny netto12,59 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Scenairusze, skrypty.
Warunki uczestnictwa
Uczestncy studiów podyplomowych otrzymują dodtakowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.