Pedagogika specjalna.Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia podyplomowe dla nauczycieli.
Pedagogika specjalna.Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia podyplomowe dla nauczycieli.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób, które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela i zamierzają uzyskać dodatkowe kwalifikacje niezbędne do nauczania określonego przedmiotu (prowadzenia zajęć) z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną różnego stopnia w szkołach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych oraz innych placówkach oświatowo –wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi600
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie absolwentów do prowadzenia diagnozy specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną różnego stopnia, planowania i prowadzenia oddziaływań edukacyjnych (dydaktyczno-wychowawczych) i terapeutycznych adresowanych do tej grupy uczniówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAma uporządkowaną wiedzę na temat współczesnych kierunków rozwoju pedagogiki specjalnej, UMIEJĘTNOŚCI - posiada praktyczne umiejętności w zakresie planowania, projektowania i organizowania warsztatu pracy edukacyjnej,wychowawczo-terapeutycznej, potrafi zastosować odpowiednie metody i środki w zależności od stopnia niepełnosprawności intelektualnej uczniów | Kryteria weryfikacji Testy teoretyczne, testy otwarte, prezentacje, obserwacja w warunkach rzeczywistych i symulowanych, zaliczenia i egzaminy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
WIEDZA
ma uporządkowaną wiedzę na temat współczesnych kierunków rozwoju pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię imetodykę, posiada wiedzę dotyczącą rozwoju dziecka w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym oraz wiedzę na tematbiopsychospołecznych podstaw
Program
Program
Dydaktyka specjalna
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Oligofrenopedagogika
Pedagogika specjalna
Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych
Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii
Praca opiekuńczo-wychowawcza, rehabilitacyjna i socjoterapeutyczna
Rewalidacja indywidualna
Teoretyczne podstawy kształcenia dzieci i młodzieży z SPE
Zaburzenia mowy, języka i komunikacji
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju
Metodyka kształcenia integracyjnego dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościąintelektualną
Metodyka pracy z osobami z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
Metodyka zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji i terapii osób zniepełnosprawnością intelektualną
Edukacja seksualna osób z niepelnosprawnością intelektualną
Metodyka nauczania osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim
Wsparcie rodziny osoby niepełnosprawnej
Socjologia wychowania i edukacji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:05 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Rewalidacja indywidualna | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 15:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Wsparcie rodziny osoby niepełnosprawnej | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Metodyka nauczaniaosób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Oligofrenopedagogika | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Teoretyczne podstawykształcenia dzieci z SPE | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 17:50 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Metodyka nauczaniaosób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Wsparcie rodziny osoby niepełnosprawnej | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Metodyka nauczaniaosób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 17:50 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Metodyka nauczaniaosób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Wsparcie rodziny osoby niepełnosprawnej | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Teoretyczne podstawy kształcenia dzieci i młodzieży z SPE | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Teoretyczne podstawy kształcenia dzieci i młodzieży z SPE | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Metodyka nauczaniaosób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Metodyka nauczaniaosób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Wsparcie rodziny osoby niepełnosprawnej | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 17:50 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Oligofrenopedagogika | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Teoretyczne podstawy kształcenia dzieci i młodzieży z SPE | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Teoretyczne podstawy kształcenia dzieci i młodzieży z SPE | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 500,00 PLN
- Koszt usługi netto4 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto7,50 PLN
- Koszt godziny netto7,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały udostępniane będą na platformie MS TEAMS oraz CEL
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za jejpośrednictwem oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty odofi nansowanie.
Dyplom oraz suplement ukończenia studiów wyższych. Opłata wpisowa 300 zł.
Informacje dodatkowe
Absolwent studiów podyplomowych Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach otrzymuje świadectwo potwierdzające nabyte umiejętności zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi.
Słuchacze studiów podyplomowych mieszkających w woj. świętokrzyskim ponoszą koszty w wys. 10% całkowitej ceny usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są na platformie edukacyjnej TEAMS
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami