Menadżer STARTER. Sprawne zarządzanie zespołem - podstawy.
Menadżer STARTER. Sprawne zarządzanie zespołem - podstawy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby obecnie zajmujące lub przewidziane do pełnienia stanowisk:
- Menadżer o krótkim stażu w nowej roli,
- Specjalista przygotowywany do awansu na stanowisko kierownicze,
- Menadżer, który chce zweryfikować swoje umiejętności zarządzania,
- Przedsiębiorca, który rozwijając biznes, zwiększa zespoły pracowników z myślą o menedżerach, którzy potrzebują rezultatów tu i teraz,
oraz osoby zainteresowanie pozyskaniem kompetencji w zakresie zarządzania zespołem.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji29-03-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie dostarcza uczestnikom praktycznych umiejętności i wiedzy, które pozwolą im skutecznie zarządzać zespołem, w szczególności takich jak: zrozumienie roli menedżera, umiejętności planowania pracy, podejmowania decyzji i ustalania celów, komunikacji, motywacji i angażowania oraz organizowania pracy zespołowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Ma świadomość istoty roli menedżera w organizacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje minimum 3 kluczowe obowiązki i odpowiedzialności menedżera | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje i stosuje systemy planowania pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady efektywnego planowania pracy i organizowania swoich zadania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje techniki podejmowania decyzji i ustawiania celów | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje konkretne techniki do podejmowania trafnych decyzji i ustalania celów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: : Organizuje pracę zespołu | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie uczestniczy w pracy zespołowej, współpracuje z innymi i rozwiązuje problemy z wykorzystaniem odpowiednich technik | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Optymalizuje procesy w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje obszary do optymalizacji i wdraża skuteczne zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Nadaje cele i potrafi z nich rozliczać | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyznaczać cele zespołowi i monitorować ich realizację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne: Projektuje współpracę w zespole zwinnym. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach grupowych, trafnie dobierając komunikację do odbiorców, zrozumiale argumentując swoje zdanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne: Buduje satysfakcjonujące relacje w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie współpracuje z innymi, umiejętnie słucha ich potrzeb i sprawnie rozwiązuje konflikty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne: Wywiera na innych wpływ | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przekonywać, motywować i wpływać na zachowanie innych poprzez skuteczne argumentowanie oraz techniki interpersonalne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Poprawa efektywności operacyjnej w zakresie procesów wewnętrznych, optymalizacja zasobów i zwiększenie wydajności pracy menadżera.Efekt usługi
Efekt Uczenia |
Opis efektu uczenia |
Kryterium Weryfikacji |
Wiedza |
Ma świadomość istoty roli menedżera w organizacji |
- Uczestnik opisuje minimum 3 kluczowe obowiązki i odpowiedzialności menedżera. |
Wiedza |
Rozpoznaje i stosuje systemy planowania pracy |
- Uczestnik wskazuje przykłady efektywnego planowania pracy i organizowania swoich zadania. |
Wiedza |
Rozpoznaje techniki podejmowania decyzji i ustawiania celów |
- Uczestnik wykorzystuje konkretne techniki do podejmowania trafnych decyzji i ustalania celów. |
Umiejętności |
Organizuje pracę zespołu |
- Uczestnik aktywnie uczestniczy w pracy zespołowej, współpracuje z innymi i rozwiązuje problemy z wykorzystaniem odpowiednich technik |
Umiejętności |
Optymalizuje procesy w zespołach |
- Uczestnik identyfikuje obszary do optymalizacji i wdraża skuteczne zmiany. |
Umiejętności |
Nadaje cele i potrafi z nich rozliczać |
- Uczestnik potrafi wyznaczać cele zespołowi i monitorować ich realizację. |
Kompetencje Społeczne |
Buduje satysfakcjonujące relacje w zespole |
- Uczestnik aktywnie współpracuje z innymi, umiejętnie słucha ich potrzeb i sprawnie rozwiązuje konflikty |
Kompetencje Społeczne |
Wywiera na innych wpływ |
- Uczestnik potrafi przekonywać, motywować i wpływać na zachowanie innych poprzez skuteczne argumentowanie oraz techniki interpersonalne |
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Uczestnik uczestniczy w teście teoretycznym zamkniętym. Walidacja przeprowadzana jest przez doradcę Aleksandrę Kiełbasa
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Rola Menedżera i Zarządzanie Sobą
- Style zarządzania: zalety i ograniczenia.
- System planowania pracy: techniki planowania pracy, tworzenie harmonogramów, priorytetyzacja zadań i alokacja zasobów.
- Podejmowanie trafnych decyzji w zespole
- Ustawianie celów zgodnych z potrzebami organizacji.
Moduł 2: Praca z Zespołem
- Procesy optymalizujące pracę zespołu zwiększające wydajność i efektywność.
- Model pracy zespołu: modelu pracy grupowej, uwzględniające rolę lidera, komunikację i współpracę.
- Wyznaczanie celów zespołowi, monitorowanie ich realizacji i efektywne rozliczanie się z osiągniętych wyników.
Moduł 3: Komunikacja, Motywacja i Angażowanie
- Narzędzia i techniki skutecznej komunikacji
- Techniki motywowania zespołu oraz budowaniu zaangażowania w pracy.
- Umiejętności zachowania się w sytuacjach kryzysowych
Formy pracy:
Wszystkie te metody mają na celu zbudowanie efektywnej komunikacji w zespole, zrozumienie potrzeb pracowników oraz motywowanie do działania.
- Ćwiczenia Koncepcyjne:
- Uczestnicy pracują nad wypracowaniem pomysłów lub koncepcji dotyczących określonego obszaru.
- Analiza dobrych praktyk, doświadczonych sytuacji itp.
- Burza Mózgów:
- Aktywna praca grupowa, podczas której uczestnicy wymieniają pomysły i rozwiązania na dany temat.
- Gry Szkoleniowe:
- Interaktywne ćwiczenia, które angażują uczestników i umożliwiają naukę w praktyce.
- Ćwiczenia w Parach lub Grupach:
- Praktyczne zadania, które wymagają współpracy i komunikacji między uczestnikami.
- Wykłady Interaktywne:
- Prezentacje prowadzone w sposób angażujący, z możliwością zadawania pytań i dyskusji.
1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Style zarządzania: zalety i ograniczenia. | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 09-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 System planowania pracy: techniki planowania pracy, tworzenie harmonogramów, priorytetyzacja zadań i alokacja zasobów | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 09-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Podejmowanie trafnych decyzji w zespole | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 09-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Ustawianie celów zgodnych z potrzebami organizacji | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 09-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Procesy optymalizujące pracę zespołu zwiększające wydajność i efektywność | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Model pracy zespołu: modelu pracy grupowej, uwzględniające rolę lidera, komunikację i współpracę | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Wyznaczanie celów zespołowi, monitorowanie ich realizacji i efektywne rozliczanie się z osiągniętych wyników. | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Narzędzia i techniki skutecznej komunikacji | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Techniki motywowania zespołu oraz budowaniu zaangażowania w pracy. | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Umiejętności zachowania się w sytuacjach kryzysowych | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Rycharska-Kiełbasa
Posiada 20 lat doświadczenia biznesowego, w tym 7 lat w zarządzaniu rozległymi sieciami sprzedażowymi i obsługowymi, 5 lat udziału w strategicznych projektach w branży ubezpieczeniowej oraz 4 lata w budowaniu i wdrażaniu modeli obsługowych i sprzedażowych.
Przez ostatnie 7 lat przeprowadziła 5000 godzin doradczych i ponad 2000 godzin szkoleniowych z zakresu stosowania Agile w biznesie, budowania modeli biznesowych, tworzenia ścieżek procesowych, doświadczeń klienta oraz budowania kompetencji menadżerskich i przywódczych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje materiały niezbędne do realizacji szkolenia w formie pdf.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest:
- zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych
- zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa wprojekcie określonych przez Operatora
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi