Kurs Diagnoza i Terapia neurorozwojowa niemowląt-NDT Baby.
Kurs Diagnoza i Terapia neurorozwojowa niemowląt-NDT Baby.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby posiadające dyplom fizjoterapeuty (technik, licencjat, magister), terapeuty zajęciowego, lekarza lub logopedy.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji31-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Intensywny kurs, po którym uczestnik jest przygotowany do prowadzenia diagnostyki oraz planowania i przeprowadzenia fizjoterapii niemowląt.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:-opisuje etapy rozwoju prawidłowego i nieprawidłowego dzieci w wieku 0-24 miesiąca życia oraz etapy rozwoju sensomotorycznego-planuje i realizuje procesu terapeutyczny usprawniania niemowląt z różnym niepełnosprawnościami-komunikuje się i współpracuje wewnątrz interdyscyplinarnych zespołów | Kryteria weryfikacji za pomocą pre testu oraz post testu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęRehamax Spółka Z o.o
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRehamax Spółka Z o.o
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Czas trwania kursu: 50 godzin dydaktycznych, 1 godzina dydaktyczna to 45 minut, 50 godzin edukacyjnych. Zajęcia odbywają się w godzinach: 9.00-17.45 ( 7,5 godziny zegarowej, 10 godzin zajęć edukacyjnych plus przerwy.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Szkolenie adresowane jest do terapeutów posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie. Uczestnik powinien znać podstawy anatomii, fizjologii i neurologii.
Dzień 1
9:00 – 11.00 Rozwój mózgu i jego organizacja. Plastyczność mózgu.
11.00 -11.15 przerwa
11.15-13.15 Wpływ doświadczenia na rozwój mózgu. Komponenty sensoryczne kontroli motorycznej.
13:15 -14.00 przerwa
14:00 -16.00 Rozwój i zasady w rozwoju dziecka. Rozwój percepcyjno-motoryczny i jego komponenty. Trening percepcyjno-motoryczny. Rozwój umysłowy i emocjonalny.
16:00 -16.15 przerwa
16.15 -17.45 Mechanizmy samoregulacji. Modulacja sensoryczna. Główne zaburzenia neurorozwojowe obserwowane u dzieci w wieku od 0 do 2 lat.
Dzień 2
9:00 – 11.00 Prawidłowy rozwój sensoryczno-motoryczny 0-6 miesięcy. Patologiczny rozwój 0-6 miesięcy. Porównanie prawidłowego i patologicznego rozwoju 0-6 miesięcy. (Studium przypadku– Demonstracja pacjenta-Dyskusja).
11.00 -11.15 przerwa
11.15-13.15 Procesy rozwoju sensomotorycznego w 0,1,2,3,4,5 miesiącu życia.
13:15 -14.00 przerwa
14:00 -16.00 Rozwój motoryki dużej i małej, rozwój poznawczy i emocjonalny.
16:00 -16.15 przerwa
16.15 -17.45 Strategie terapeutyczne
Dzień 3
9:00 – 11.00 Prawidłowy rozwój sensoryczno-motoryczny 6-12 miesięcy. Patologiczny rozwój 6-12 miesięcy. Porównanie prawidłowego i patologicznego rozwoju 6-12 miesięcy. (Studium przypadku– Demonstracja pacjenta-Dyskusja).
11.00 -11.15 przerwa
11.15-13.15 Procesy rozwoju sensomotorycznego w 7,8,9,10,11,12 miesiącu życia.
13:15 -14.00 przerwa
14:00 -16.00 Rozwój motoryki dużej i małej, rozwój poznawczy i emocjonalny.
16:00 -16.15 przerwa
16.15 -17.45 Strategie terapeutyczne.
Dzień 4
9:00 – 11.00 Prawidłowy rozwój sensoryczno-motoryczny 12-24 miesięcy. Patologiczny rozwój 12-24 miesięcy. Porównanie prawidłowego i patologicznego rozwoju 12-24 miesięcy. (Studium przypadku– Demonstracja pacjenta-Dyskusja).
11.00 -11.15 przerwa
11.15-13.15 Procesy rozwoju sensomotorycznego w 13-24 miesiącu życia.
13:15 -14.00 przerwa
14:00 -16.00 Rozwój motoryki dużej i małej, rozwój poznawczy i emocjonalny.
16:00 -16.15 przerwa
16.15 -17.45 Strategie terapeutyczne
Dzień 5
9:00 – 11.00 Pozycje początkowe do transferów, zabawy i funkcjonowania. 11.00 -11.15 przerwa 11.15-13.15 Rola i zasady noszenia dziecka.
13:15 -14.00 przerwa
14:00 -16.00 Pozycje wyjściowe jako funkcjonalna motywacja i zabawa (pozycja supinacyjna, pozycja pronacyjna, pozycja boczna, pozycja siedząca, pozycja czworacza, klęk, pozycja stojąca, przejścia z pozycji dopozycji).
16:00 -16.15 przerwa
16.15 -17.45 Demonstracja terapii. Dyskusja. Podstawowe techniki handlingu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Rozwój i zasady w rozwoju dziecka. Rozwój percepcyjno-motoryczny i jego komponenty. Trening percepcyjno-motoryczny. Rozwój umysłowy i emocjonalny. | Prowadzący Christina Scholtz | Data realizacji zajęć 01-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Prawidłowy rozwój sensoryczno-motoryczny 0-6 miesięcy. Patologiczny rozwój 0-6 miesięcy. Porównanie prawidłowego i patologicznego rozwoju 0-6 miesięcy. | Prowadzący Christina Scholtz | Data realizacji zajęć 02-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Prawidłowy rozwój sensoryczno-motoryczny 6-12 miesięcy. Patologiczny rozwój 6-12 miesięcy. Porównanie prawidłowego i patologicznego rozwoju 6-12 miesięcy. | Prowadzący Christina Scholtz | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Prawidłowy rozwój sensoryczno-motoryczny 12-24 miesięcy. Patologiczny rozwój 12-24 miesięcy. Porównanie prawidłowego i patologicznego rozwoju 12-24 miesięcy. | Prowadzący Christina Scholtz | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Pozycje wyjściowe jako funkcjonalna motywacja i zabawa.Demonstracja terapii. Dyskusja. Podstawowe techniki handlingu. | Prowadzący Christina Scholtz | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto78,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto78,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Christina Scholtz
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii zajęciowej dzieci i dorosłych z deficytami neurologicznymi. Przedmiotem jej badań jest układ wzrokowy i jego dysfunkcje. Wykładowca na licznych szkolenia koncepcji NDT Bobath, kursach i warsztatach doszkalających z zakresu terapii widzenia, terapii ręki, integracji sensorycznej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptu autorstawa instruktora prowadzącego kurs
Warunki uczestnictwa
Dyplom uznany na poziomie narodowym z fizjoterapii, terapii zajeciowej, logopedii, medycyny.
Informacje dodatkowe
Po zakończonym szkoleniu absolwenci otrzymują certyfikat.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- sala terapeutyczna z wyposażeniem do terapii SI, sala wykładowa