Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel-poziom średniozaawansowany
Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel-poziom średniozaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
Zachęcamy do udziału w szkoleniu osoby znające podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel, którzy chcieliby poznać nowe funkcje i narzędzia programu, pozwalające na sprawną jego obsługę.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności i doskonalenie sprawnego i szybkiego posługiwania się narzędziami programu Excel. W czasie szkolenia poruszane są m.in. następujące zagadnienia: optymalne wykorzystanie narzędzi i funkcji Excela, pozwalające na przyspieszenie pracy z programem, wykorzystanie skrótów klawiaturowych, tworzenie zaawansowanych tabel, praca z funkcjami logicznymi i zagnieżdżonymiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Przyspieszenie pracy w Excelu dzięki poznaniu nowych narzędzi i skrótów klawiaturowych | Kryteria weryfikacji Test wiedzy weryfikowany przez trenera | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Umiejętność przeprowadzenia analizy danych oraz ich prezentacji.Efekt usługi
Każdy uczestnik szkolenia uczy się jak:
- wykonać analizę za pomocą TABEL PRZESTAWNYCH,
- stosować funkcje logiczne, tekstowe i liczące,
- tworzyć zagnieżdżone funkcje, aby szybko uzyskać pożądane wyniki,
- prosto porównywać dwie tabele za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO,
- posługiwać się skrótami klawiaturowymi, tak aby praca z Excelem stała się łatwa i przyjemna,
- używać formatowania warunkowego aby zautomatyzować formatowanie,
- szybko dzielić teksty,
- zabezpieczyć dostęp do arkuszy,
- pobierać dane zewnętrzne,
- tworzyć skomplikowane wykresy, aby uatrakcyjnić zestawienia i analizy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Ćwiczenie testujące umiejętności na każdym etapie szkolenia.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Narzędzia niezbędne w codziennej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi Excela
- Zaawansowane formatowanie arkusza danych
Niestandardowe formatowanie arkusza danych, niezbędne do prawidłowej obsługi arkusza pod względem wizualnym usprawniającym pracę
- Praktyczne zastosowanie formatów: tekstowych, liczbowych i daty
Uzupełnianie komórek danymi w szybki sposób z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych, służących do formatowania
- Niestandardowe formatowanie arkusza kalkulacyjnego
Zastosowanie narzędzia malarz formatu, tworzenie niestandardowych obramowań, szybkie dostosowanie wysokości wierszy i szerokości kolumn, tworzenie formatów niestandardowych np. „m2”, czy „kg”
- Zastosowanie narzędzia „Przejdź do”
Bardzo szybkie uzupełnianie pustych komórek z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
- Tworzenie niestandardowych serii danych
Tworzenie własnych serii danych (powtarzających się danych) i sposoby ich wykorzystania, tworzenie dat bez weekendów, tworzenie niestandardowych numerów seryjnych
- Modyfikacja arkusza kalkulacyjnego
- „Wklej specjalnie” - szybkie kopiowanie i wklejanie danych
Kopiowanie tylko wartości komórek, kopiowanie i wklejanie tabel do innych arkuszy i dokumentów z zachowaniem ich formatów i wyglądu, zastosowanie „transpozycji” do szybkiej zamiany wierszy na kolumny i odwrotnie, wykonywanie prostych obliczeń arytmetycznych (mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania) za pomocą narzędzia „Wklej specjalnie”
- Zastosowanie grupowania danych
Grupowanie danych z wykorzystaniem narzędzia Grupuj do szybkiego i efektywnego ukrywania kolumn i wierszy
- Praca i zastosowanie obiektu TABELA
Tworzenie tabeli oraz listy, tworzenie baz danych z wykorzystaniem obiektu Tabela, wykonywanie szybkich obliczeń w Tabeli
- Dzielenie tekstów z wykorzystaniem narzędzia „Tekst jako kolumny” i Wypełnianie błyskawiczne
Szybki podział tekstu znajdującego się w jednej komórce na wiele kolumn, dzielenie tekstów wraz z przenoszeniem ich do innych lokalizacji, rozdzielanie i łączenie części tekstów
- Wykorzystanie skrótów klawiaturowych Excela
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych do wprowadzania danych i zaznaczania danych, zawijania wierszy tekstu w komórkach, szybkiego tworzenia danych np. dzisiejszej daty, poruszania się po skoroszycie
- Automatyczna zamiana wyglądu (formatowania) komórek arkusza ze względu na określone warunki - Formatowanie warunkowe
Tworzenie „graficznych” formatów warunkowych. Formaty warunkowe wykorzystywane do dobrej wizualizacji danych zgromadzonych na arkuszach: formaty tekstu, liczb i dat. Formaty warunkowe z wykorzystaniem prostych funkcji: automatyczna zmiana koloru całych wierszy, automatyczne zaznaczanie wierszy z weekendami
- Ograniczenie możliwości popełniania błędów z wykorzystaniem narzędzia „Sprawdzanie poprawności”
Ograniczanie możliwości wpisywania nieprawidłowych danych, ograniczenia ze względu na poprawność liczb, dat i długości tekstu. Tworzenie prostych list rozwijanych
- Komentarze i odnośniki
Tworzenie „graficznych komentarzy”, tworzenie prostej nawigacji po arkuszu z wykorzystaniem hiperłączy, automatyczne otwieranie innych plików za pomocą hiperłączy
Obliczenia – zastosowanie formuł i funkcji Excela w codziennej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi
- Szybkie wprowadzanie i modyfikacja zakresu funkcji: SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, ILE.NIEPUSTYCH
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych do szybkiego tworzenia i modyfikowania funkcji, zmiana zakresów funkcji z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
- Odwołania względne i bezwzględne (blokowanie komórek arkusza za pomocą znaku $)
Praca z funkcjami i odwołaniami, wykonywanie obliczeń z wykorzystaniem blokowania komórek za pomocą skrótów klawiaturowych
- Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB
Zastosowanie funkcji JEŻELI do obliczeń danych ze względu na konkretny warunek, zagnieżdżanie funkcji JEŻELI z funkcjami ORAZ i LUB
- Funkcje liczące: SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW
Wykorzystanie funkcji liczących do sumowania różnych zakresów ze względu na konkretne warunki, funkcje liczące z zastosowaniem zablokowania komórek, sumowanie danych spełniających wiele kryteriów
- Zastosowanie funkcji ZAOKR
Wykorzystanie funkcji zaokrąglających, jako sposób zaokrąglania liczb, tworzenie funkcji zagnieżdżonych liczących już zaokrąglone dane
- Wybrane funkcje tekstowe: LEWY, PRAWY, ZŁĄCZ.TEKSTY, LITERY.WIELKIE, LITERY.MAŁE, TEKST, WARTOŚĆ
Proste dzielenie tekstu za pomocą funkcji, oddzielanie liter znajdujących się na początku i na końcu tekstu, szybkie łączenie tekstów za pomocą funkcji i z wykorzystaniem znaku "&", zamiana liter w komórkach z dużych na małe i odwrotnie z wykorzystaniem funkcji, zastosowanie funkcji TEKST do znajdowania dnia tygodnia i miesiąca, szybka zamiana liczb przechowywanych jako teksty na liczby
- Funkcje daty i czasu: DZIŚ, TERAZ, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ
Dodawanie i odejmowanie dat, dodawanie i odejmowanie miesiąca i roku do daty, operacje na datach, w tym min. konstruowanie funkcji sprawdzających czy określona data już minęła
- Proste wykorzystanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
Proste zastosowanie funkcji do porównywania dwóch tabel i uzupełniania wartości z jednej tabeli do drugiej tabeli po wybranych kryteriach
- Praca z funkcjami zagnieżdżonymi
Tworzenie funkcji zagnieżdżonych z wykorzystaniem „Wstaw funkcję”, zagnieżdżanie nowo poznanych funkcji w innych funkcjach, zagnieżdżanie funkcji tekstowych i daty w funkcjach logicznych,
- Odszukiwanie i poprawa błędów w obliczeniach
Rodzaje błędów w obliczeniach, metody odszukiwania i poprawiania błędów, wykorzystanie narzędzia „Szacuj formułę” do sprawdzania poprawności obliczeń
- Inspekcja formuł
Sprawdzanie zależności formuł z wykorzystaniem narzędzia zależności i poprzedników, „graficzne” przedstawienie przebiegu formuł i funkcji
Tworzenie powiązań pomiędzy arkuszami Excela
Obliczenia tworzone na podstawie danych z innych arkuszy
- Tworzenie prostych powiązań
Tworzenie obliczeń z danych znajdujących się w innych arkuszach z wykorzystaniem funkcji SUMA, ŚREDNIA i funkcji JEŻELI
- Powiązania i odwołania poprzez nazwę
Użyteczność nazw, definiowanie nazw, nadawanie nazwy zakresom komórek, tworzenie obliczeń z wykorzystaniem nazw, pobieranie danych do obliczeń znajdujących się w innych arkuszach za pomocą odwołania do nazwy
- Pobieranie danych z innych arkuszy z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
Przenoszenie danych z tabeli do tabeli z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO i odwołania do nazw
Sortowanie danych i filtry
- Sortowanie danych po kolumnach
Zastosowanie sortowania do szybkiego ułożenia danych np. alfabetycznie, sortowanie danych po kolorach, sortowanie danych według dat, sortowanie danych po wielu kryteriach
- Autofiltry
Zastosowanie filtrowania do szybkiego odszukiwania danych, zastosowanie filtrów w tabelach, filtrowanie danych po wielu kryteriach, filtrowanie liczb, dat i tekstu
- Filtry zaawansowane
Filtrowanie danych po części tekstu, filtrowanie danych z użyciem znaku *
Tworzenie obliczeń ze względu na wybrane grupy danych z wykorzystaniem narzędzia „Sumy częściowe”
- Tworzenie sum częściowych
Przygotowywanie danych do zastosowania narzędzia sumy częściowe, tworzenie sum częściowych na posortowanych danych, tworzenie średnich częściowych
- Sumy częściowe po kilku kategoriach
Obliczanie sum i średnich częściowych na podstawie kilku wybranych kryteriów
Tworzenie raportów i analiz z wykorzystaniem Tabel przestawnych
Wykorzystanie narzędzia tabeli przestawnej do analizy danych przedsiębiorstwa, tworzenia szybkich obliczeń i raportowania danych. Ćwiczenia na danych księgowych, finansowych, produkcyjnych
- Tworzenie tabeli przestawnej
Przygotowanie danych do stworzenia tabeli przestawnej, tworzenie tabeli przestawnej, omówienie podstawowych elementów tabeli przestawnej: lista pól tabeli przestawnej, omówienie działania tabel przestawnych
- Praca na tabeli przestawnej
- Przestawienie danych
Dodawanie danych do pól wierszy, kolumn, pola filtru i pola wartości, metody przestawiania danych dokonywanych w celu uzyskania prawidłowego zestawienia danych
- Zmiana funkcji obliczeniowych tabeli
Zastosowanie funkcji SUMA, ŚREDNIA, MIN i MAX do tworzenia obliczeń spełniających określone kryteria
- Grupowanie danych w tabeli
Zmiana przedstawienia danych ze względu na określone grupy danych, tworzenie obliczeń ze względu na miesiące i lata, tworzenie przedziałów obliczeniowych
- Filtrowanie danych w tabeli
- Szybkie tworzenie wykresu przestawnego na podstawie danych z tabeli przestawnej
Praca z wykresami i elementy graficzne w Excelu
- Tworzenie wykresów
Poprawne przygotowanie danych do stworzenia wykresu, wybór właściwego wykresu do prezentacji danych: wykres kolumnowy, kołowy, liniowy i radarowy
- Zmiana zakresu danych w wykresach
Zmiana zakresu danych na wykresie, sposoby automatycznej zmiany danych wykresu z wykorzystaniem obiektu Tabela
- Wykresy z wieloma seriami danych
Tworzenie wykresu złożonego, tworzenie wykresów z dynamicznymi danymi, wykresy porównujące zmienne
- Formatowanie wykresów
Dodawanie elementów graficznych do wykresu, zmiana prezentacji danych
- Tworzenie obiektów typu „SmartArt”
Tworzenie graficznego przedstawienia hierarchii danych, procesu, schematów hierarchii organizacyjnych, relacji pomiędzy danymi
Pobieranie danych zewnętrznych do Excela i konsolidacja danych z różnych arkuszy
- Pobieranie danych tekstowych i liczbowych
Metody importu danych z plików tekstowych i najczęstsze błędy pojawiające się w danych. Metody likwidacji błędów z pobranych danych
- Konsolidacja danych
Konsolidowanie danych z użyciem narzędzia „Konsoliduj”, konsolidacja danych z wykorzystaniem SUMY i ŚREDNIEJ, konsolidacja danych po wierszach i kolumnach
Zabezpieczenie arkuszy Excela
- Ochrona arkusza przed dokonywaniem zmian
Ochrona arkusza przed całkowitą modyfikacją, ochrona arkusza zezwalająca na kasowanie kolumn bądź wierszy
- Ochrona skoroszytu
Ochrona skoroszytu przed możliwością skasowania arkuszy bądź zamiany widoku
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel-poziom średniozaawansowany | Prowadzący Trener Akademii Komputerowej AkKom | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel-poziom średniozaawansowany | Prowadzący Trener Akademii Komputerowej AkKom | Data realizacji zajęć 21-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 070,10 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto870,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto89,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto72,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Akademii Komputerowej AkKom
w obszarze programów pakietu MS Office.
Marta Piątkowska
Prowadzenie szkoleń od 2006 r.
wyższe
Prowadzenie szkoleń od 2006 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt szkoleniowy oraz zestaw ćwiczeń.
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia zapewniamy:
-
materiały szkoleniowe dostosowanie do zakresu tematycznego szkolenia,
-
certyfikat ukończenia szkolenia, w którym powołujemy się na posiadany nr do Wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (nr. 2.02/00022/2006),
-
bezpłatną opiekę poszkoleniową w ciągu 12 miesięcy od dnia ukończenia szkolenia,
-
renomowanego wykładowcę.
Uczestnicy szkolenia otrzymują skrypt szkoleniowy w formie wydruku papierowego oraz ćwiczenia z rozwiązaniami w formie pliku elektronicznego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Własny komputer z programem Excel oraz dostęp do internetu.