Podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel
Podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy do udziału w szkoleniu wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy z zakresu podstaw obsługi arkusza kalkulacyjnego oraz tych, którzy chcieliby uporządkować swoje zdobyte już umiejętności na tym poziomie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji28-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
Cel
Cel
Cel edukacyjny
W trakcie szkolenia poruszamy m.in. nast. zagadnienia: wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w codziennej pracy, tworzenie i formatowanie tabeli, wykorzystanie prostego formatowania warunkowego do zaznaczania wybranych danych, dzielenie tekstu z użyciem narzędzia „Tekst jako kolumny”, zliczanie danych z wykorzystaniem formuł, wykorzystanie funkcji SUMA, ŚREDNIA itp. do stworzenia szybkich obliczeń.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie omawia podstawy funkcjonowania programu Excel oraz jego praktyczne wykorzystanie w codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Test umiejętności oceniany przez trenera | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Prezentowane zagadnienia zapoznają uczestnika z pracą na większych zbiorach danych, tak aby można było przeprowadzić prostą analizę danych, co jest podstawą do bardziej skomplikowanych analiz biznesowychEfekt usługi
W czasie szkolenia uczestnik uczy się:
- W jaki sposób praktycznie wykorzystać arkusze kalkulacyjne Excela w codziennej pracy,
- Do czego służą poszczególne narzędzia Excela i w jaki sposób wykorzystać je podczas pracy z danymi,
- Jak stworzyć tabelę, w jaki sposób nadać jej odpowiedni wygląd,
- Jak zmieniać walutę przy liczbach,
- Jak ułatwić sobie pracę wykorzystując obiekt Tabela,
- Jak wybierać dane za pomocą filtrowania, jak zastosować sortowanie danych,
- Jak szybko obliczyć dane z wykorzystaniem formuł,
- W jaki sposób sumować zakresy danych z użyciem funkcji Suma,
- Jak tworzyć funkcje Średniej, Minimum i Maximum,
- Jak tworzyć proste wykresy,
- Jak zastosować proste skróty klawiaturowe aby ułatwić i przyspieszyć swoją pracę.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Test umiejętności weryfikowany przez trenera.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Arkusze kalkulacyjne Excela – wprowadzenie w tematykę
-
Podstawowe pojęcia związane z arkuszami Excela
Czym jest arkusz, czym jest skoroszyt, komórka i adres komórki, kolumny i wiersze – do czego służą, jak je wykorzystać w pracy
-
Zapis dokumentów Excela
Zapisywanie pustych skoroszytów, zapisywanie skoroszytów Excela w różnych formatach
-
Tworzenie pustych skoroszytów
Sposoby tworzenia nowych dokumentów w programie Excel, omówienie ich podstawowej funkcjonalności, tworzenie nowych dokumentów z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
-
Nawigacja po arkuszach skoroszytu
Sposoby i metody swobodnego poruszania się po skoroszycie, wykorzystanie prostych skrótów klawiaturowych do nawigacji po arkuszach Excela
Podstawy pracy z arkuszami i komórkami Excela
-
Szybkie zaznaczanie – zakresy komórek
Wyjaśnienie pojęcia czym jest zakres, sposoby zaznaczania komórek, zakresów komórek, szybkie zaznaczanie całych kolumn i wierszy, zaznaczanie wybranych komórek arkusza przy użyciu skrótów klawiaturowych, zaznaczanie całych tabel arkusza kalkulacyjnego
-
Wprowadzanie danych do komórek arkusza kalkulacyjnego
Poprawne wprowadzanie danych do komórek arkusza, wprowadzanie tekstów, dat i liczb, także z użyciem prostych skrótów klawiaturowych
-
Edycja danych wpisanych do komórek arkusza
Kasowanie danych z komórek arkusza, kasowanie danych z całych zakresów komórek arkusza, kasowanie danych z całych kolumn lub całych wierszy, kasowanie części tekstu lub liczby z komórki arkusza
-
Tworzenie serii danych
Szybkie numerowanie tabel, tworzenie dużej ilości dat, tworzenie serii miesięcy i dni tygodnia
-
Kopiowanie i wklejanie danych
Proste kopiowanie danych, wklejanie danych do innych lokalizacji, kopiowanie całych kolumn i wierszy, kopiowanie zakresów komórek, zastosowanie narzędzia „Wklej specjalnie” do kopiowania tabel i wklejania ich zawartości w innych arkuszach, z zachowaniem rozmiarów kolumn
-
Formatowanie komórek arkusza
Wyrównanie danych w komórce, zmiana wielkości czcionki, tworzenie obramowań, nadawanie koloru tła komórek, zastosowanie narzędzia „Malarz formatu” do szybkiego kopiowania i wklejania formatowania komórek
-
Praca z kolumnami i wierszami
Dodawanie i usuwanie wierszy oraz kolumn, zmiana rozmiaru kolumn i wierszy, zmiana rozmiaru całej grupy kolumn i wierszy, szybkie dostosowywanie rozmiarów wierszy i kolumn do danych zgromadzonych w komórkach, ukrywanie i odkrywanie wierszy i kolumn, przenoszenie i kopiowanie wierszy i kolumn Excela
-
Scalanie komórek arkusza
Tworzenie obszarów scalonych, tworzenie zakresów scalonych, rozdział komórek scalonych
-
Wycofywanie ostatnich poleceń
Cofanie poleceń z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
-
Praca z arkuszami Excela
Dodawanie i usuwanie arkuszy Excela, zmiana nazwy arkusza, zmiana koloru karty arkusza, kopiowanie i przenoszenie całych arkuszy do innych dokumentów
Praca z tabelą i zakresem danych
-
Tworzenie obiektu Tabela
Tworzenie i zastosowanie obiektu Tabela
-
Formatowanie zakresu danych, tabeli
Zmiana formatu na waluty, zmiana formatu dat, nadawanie liczbom miejsc dziesiętnych, praca z oknem „Formatuj komórki”, skróty klawiaturowe niezbędne do szybkiego formatowania komórek, ustawianie tekstów zgromadzonych w tabelach pod różnym kątem, usuwanie formatowania
-
Automatyczna zmiana koloru komórek ze względu na określone warunki – Formatowanie warunkowe
Proste zastosowanie formatowania warunkowego do zmiany koloru komórek, które zawierają liczby większe od konkretnej wartości, mniejsze od lub równe wybranej wartości, zastosowanie pasków danych formatowania warunkowego do uatrakcyjnienia arkusza
-
Grupowanie danych
Zastosowanie narzędzia „Grupuj” do tworzenia grup wierszy i kolumn, omówienie funkcjonalności grupowania
-
Blokowanie pierwszego wiersza i kolumny arkusza
Blokada górnego wiersza tabeli, blokada pierwszej kolumny arkusza
-
Dzielenie tekstów
Prosty podział tekstu zgromadzonego w komórkach z wykorzystaniem narzędzia „Tekst jako kolumny”
-
Wstawianie komentarzy
Zastosowanie komentarzy, wstawianie komentarza do komórki, usuwanie komentarzy z komórek
-
Sortowanie danych zgromadzonych w tabeli
Proste sortowanie danych od Ado Z, sortowanie danych po wybranych kryteriach, sortowanie dat, sortowanie danych po kolorach
-
Filtrowanie danych zgromadzonych w tabeli Excela
Wybór danych spełniających określony warunek, zastosowanie „Autofiltra”, filtrowanie danych po kilku warunkach, wybór danych po liczbie, dacie i tekście
Obliczenia w Excelu – proste formuły i funkcje
-
Zastosowanie paska formuły
Omówienie zastosowania paska formuły, rozróżnianie, co jest wartością komórki, a co funkcją i formułą komórki
-
Operatory matematyczne – rodzaje i zastosowanie
Omówienie podstawowych operatorów matematycznych (równe, dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie, pierwiastkowanie)
-
Formuły – tworzenie podstawowych formuł w Excelu
Budowa formuły, podstawowa zasada tworzenia formuły, tworzenie formuł: dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia, kopiowanie formuł
-
Błędy w formułach
Omówienie podstawowych błędów w formułach, źródła błędów w formułach, sposoby korygowania błędów w formułach z użyciem paska formuły
-
Funkcja SUMA – sumowanie zakresów
Zastosowanie „Autosumy” do szybkiego zsumowania zakresu danych, kopiowanie funkcji SUMA
-
Inne podstawowe funkcje: ŚREDNIA, MAX, MIN, ILE.LICZB, ZAOKR
Zastosowanie funkcji ŚREDNIA, MINIMUM, MAXIMUM, zaokrąglanie liczb z wykorzystaniem funkcji ZAOKR, różne metody wyszukiwania i wstawiania funkcji
-
Odwołania względne i bezwzględne
Proste „blokowanie” komórek z wykorzystaniem znaku $, zastosowanie „blokowania” komórek do obliczeń
-
Inspekcja formuł
Sprawdzanie „przebiegu” z zastosowaniem narzędzi „śledź poprzedniki” i „śledź zależności”
-
Szacowanie formuł
Proste wykorzystanie narzędzia „Szacuj formułę” do sprawdzania poprawności obliczeń i wykrywania błędów w obliczeniach
Wykresy w Excelu i proste elementy graficzne
-
Tworzenie prostego wykresu
Przygotowanie danych do stworzenia wykresu, metody tworzenia wykresów, poprawne określenie źródeł danych niezbędnych do stworzenia wykresu, rodzaje wykresów w Excelu
-
Podstawowe typy wykresów
Tworzenie wykresu: kolumnowego, liniowego, kołowego, zmiana zakresu danych wykresu, tworzenie wykresów z kilkoma seriami danych
-
Poprawne formatowanie wykresów
Zamiana koloru wykresów, zmiana położenia legendy, dodawanie etykiet do wykresów, formatowanie czcionki, zmiana położenia osi, zmiana danych na osi
-
Wstawianie elementów graficznych do Excela
Wstawianie obrazów i różnych kształtów do arkusza Excela
Drukowanie arkusza Excela
-
Przygotowywanie arkusza do wydruku
Dodawanie numerów stron, dodawanie nagłówka i stopki do arkusza, zmiana skali wydruku, zmiana marginesów, dodawanie loga firmy, podgląd wydruku w Excelu
-
Drukowanie danych zgromadzonych na arkuszu
Drukowanie wybranych zakresów arkusza, drukowanie wybranych stron arkusza
Blokada arkuszy Excela
Proste zabezpieczanie arkusza Excela przed edycją, zabezpieczanie arkusza hasłem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel | Prowadzący Trener Akademii Komputerowej AkKom | Data realizacji zajęć 01-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel | Prowadzący Trener Akademii Komputerowej AkKom | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto947,10 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto770,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto78,93 PLN
- Koszt osobogodziny netto64,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Akademii Komputerowej AkKom
w obszarze programów pakietu MS Office.
Marta Piątkowska
Prowadzenia szkoleń od 2006 r.
wyższe
Prowadzenia szkoleń od 2006 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt szkoleniowy i ćwiczenia z rozwiązaniami.
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia zapewniamy:
-
materiały szkoleniowe dostosowanie do zakresu tematycznego szkolenia,
-
certyfikat ukończenia szkolenia, w którym powołujemy się na posiadany nr do Wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (nr. 2.02/00022/2006),
-
bezpłatną opiekę poszkoleniową w ciągu 12 miesięcy od dnia ukończenia szkolenia,
-
renomowanego wykładowcę,
Uczestnicy szkolenia otrzymują skrypt szkoleniowy w formie wydruku papierowego oraz ćwiczenia z rozwiązaniami w formie pliku elektronicznego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Własny komputer z zainstalowanym programem Excel oraz dostęp do internetu.