Kurs Skale i metody diagnostyczne we wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń ruchowych u niemowląt
Kurs Skale i metody diagnostyczne we wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń ruchowych u niemowląt
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatem kursu jest:
*licencjat/magister fizjoterapii
*technik fizjoterapii
*lekarz
*osteopata
*położna - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest:1. Pogłębienie wiedzy w zakresie prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju dziecka.
2. Zapoznanie się z powszechnie stosowanymi skalami i metodami diagnostycznymi rozwoju dziecka.
3. Zaznaczenie kursantom jak ważne jest wczesne rozpoznawanie zaburzeń ruchowych u dzieci.
4. Uświadomienie kursantom jak istotna jest pielęgnacja małego dziecka i przekazanie tej wiedzy rodzicom w celu zapobiegania nieprawidłowości rozwoju ruchowego .
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: zdobywa niezbędną wiedzę w zakresie prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu:- charakteryzuje prawidłowy i zaburzony rozwój ruchowy dzieci. - rozróżnia czynniki ryzyka w okresie -pre, - peri i -post -natalne - rozróżnia i uzasadnia zaburzenia procesów przetwarzania sensomotorycznego. - dysponuje wiedzą na temat stosowanych metod i skal diagnostycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:wykorzystuje skale diagnostyczne do oceny ilościowej i jakościowej rozwoju motorycznego dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu:- instruuje opiekunów dzieci w zakresie tzw. pielęgnacji ruchowej, - instruuje opiekunów dzieci w zakresie wykonywania ćwiczeń w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi - wykorzystuje przedmioty użytku codziennego w celach terapeutycznych; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Stawia dobro pacjenta na pierwszym miejscu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu:- rozumie potrzebę doskonalenia swoich umiejętności, - przestrzega zasad etycznych w podejmowanych decyzjach i działaniach w stosunku do pacjenta, stawiając jego dobro na pierwszym miejscu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs trwa 2 dni (17 godzin dydaktycznych, 14,45 godzin zegarowych).
Uczestnicy pracują w 2-osobowych grupach. Ilość stanowisk dostosowana jest do liczby uczestników (jedno 2-osobowe stanowisko na dwoje uczestników).
Kurs jest prowadzony jednocześnie przez dwóch instruktorów.
Kurs jest przeznaczony dla licencjata/magistra fizjoterapii, technika fizjoterapii, lekarz, osteopata, położna.
Dzień 1 |
2 |
2 |
0 |
Omówienie prawidłowego rozwoju motorycznego dziecka 0- 1 r.ż. |
3 |
3 |
0 |
Nieprawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka. Czynniki ryzyka w okresie -pre, - peri i -post -natalne. |
|
4 |
0 |
4 |
Ogólne badanie dziecka w ujęciu osteopatycznym. Badanie wg.Vojty. Badanie wg. E.Köng. Diagnostyka wg metody Prechtla. |
|
Dzień 2 |
2 |
0 |
2 |
Diagnostyka wg metody HINE. Diagnostyka wg metody TIMP. |
3 |
0 |
3 |
Diagnostyka wg metody AIMS. Omówienie najnowszych i proponowanych obecnie trendów obiektywnej diagnostyki z wykorzystaniem komputerowych analiz rozwoju ruchowego dziecka. |
|
3 |
0 |
3 |
Prezentacja oraz wykonanie z kursantami metod pielęgnacyjnych wpływających na stymulację prawidłowego rozwoju ruchowego Dobór sprzętu użytku codziennego dostosowanego do niemowląt i małych dzieci |
|
17 |
5 |
12 |
T – zajęcia teoretyczne; P – zajęcia praktyczne; R - razem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Omówienie prawidłowego rozwoju motorycznego dziecka 0- 1 r.ż. | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Nieprawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka. Czynniki ryzyka w okresie -pre, - peri i -post -natalne. | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Przerwa | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Ogólne badanie dziecka w ujęciu osteopatycznym. Badanie wg.Vojty. Badanie wg. E.Köng. Diagnostyka wg metody Prechtla. | Prowadzący Katarzyna Kieszczyńska | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Diagnostyka wg metody HINE. Diagnostyka wg metody TIMP | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Diagnostyka wg metody AIMS. Omówienie najnowszych i proponowanych obecnie trendów obiektywnej diagnostyki z wykorzystaniem komputerowych analiz rozwoju ruchowego dziecka | Prowadzący Dominika Latos | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kieszczyńska | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Prezentacja oraz wykonanie z kursantami metod pielęgnacyjnych wpływających na stymulację prawidłowego rozwoju ruchowego. | Prowadzący Katarzyna Kieszczyńska | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 212,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 799,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,16 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,82 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Latos
Katarzyna Kieszczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzymuje materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej w formacie PDF . Link do strony oraz hasło dostępu do materiałów dydaktycznych każdy z uczestników otrzymuje od pracownika Działu sprzedaży drogą elektroniczną na siedem dni przed terminem rozpoczęcia kursu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem wzięcia udziału w kursie jest przesłanie albo skanu dyplomu potwierdzającego powyższe kwalifikacje albo numeru zaświadczenia Krajowej Izby Fizjoterapeutów potwierdzającego prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty stwierdzone Uchwałą Krajowej Rady Fizjoterapeutów na adres pracownika działu sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Przed wpisaniem się na wybraną usługę, organizator kursu uprzejmie prosi o kontakt telefoniczny.
Godziny podane w Karcie Usługi są godzinami dydaktycznymi.
Godziny podane w Harmonogramie Usługi są godzinami zegarowymi łącznie z przerwami: 10.30-10.45; 13.00-13.45;
Uczestnik kursu otrzyma: skrypt szkoleniowy w formacie PDF, certyfikat i zaświadczenie.
Usługa podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r